Nekromanti Mornington Crescent

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Haha. Den regeln infördes redan 1776, i samband med självständighetsförklaringen. Du kanske ska starta ett nybörjarpartì?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Ajdå. Jo, kanske det, men jag får bli färdigt med det här först. Tur iaf att det bara gällde en kommentar om någon annans drag och inte ett drag jag gjorde. För jag är ändå säker på att det där med att förlora kryss som straff för felaktiga kommentarer inte gäller förrän efter Heathrow.
Så för att trissa upp spelet lite mer kan jag ju ta och spela Heathrow. Det är ju ändå inte ett helt dåligt drag just nu.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag trodde det var underförstått, men du har ju helt rätt. Vackert spelat, samtidigt.

Camden Road
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Dimfrost said:
Dessutom missade du att kräva in krysset (Diggerbend är ju uppenbart en Edward) så det gör jag i stället. Därmed bör jag ta ledningen, om jag inte räknar helt fel.
Edward X är ju också en Edward X. Fler sådana här misstag och du vinner snart.

Regents Park X
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Men moget, nu vinner du ju snart. Ok alla andra, det här blir lite munchkin. Ska vi g ihop för att stoppa honom? Lite trist om någon skulle vinna så här tidigt.
Om jag spelar
Crossharbour
så vet ni vad ni måste göra, va?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Arvidos said:
Öh... Kan du vara lite mer specifik?
Han menar att någon måste spela ut antingen en Varg eller en Puma för att tvinga Dnalor att slänga minst en av bagardöttrarna, och att någon måste vara beredd med Dimma om Dnalor visar sig ha en Jägare på handen.

Eftersom jag inte tror att det hjälper satsar jag på att komma trea efter Dnalor och Fogge. Alltså: Euston Square

/tobias

Ändring: Jag glömde att varje Edward måste åtföljas av ett kryss och att det innebär att varken Vargen eller Puman kan spelas efter runda 6. Glöm allt jag skrev utom Euston Square.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Ändring: Jag glömde att varje Edward måste åtföljas av ett kryss och att det innebär att varken Vargen eller Puman kan spelas efter runda 6. Glöm allt jag skrev utom Euston Square.
Jajustjävlar! Varför är det så lätt att glömma?
Som du påpekar faller min strategi och det blir bara hård poängstrid om topplaceringarna.
Min Dimma har dock fler användningsområden, så jag kanske har en chans: Jag saktar ner och spelar Burnt Oak.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Alla har säkert listat ut det vid det här laget, men mitt spel blir ju såklart

Hyde Park Corner.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Även jag spelar Hyde Park Corner.
Och det var allt jag behövde höra. Pilzemans dimma kan fara och flyga; jag sakar min sista bagardotter och spelar

Mornington Crescent

Tack för ett gott parti, grabbar. Lycka till i kampen om andraplatsen.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Argh! Hade inte wilper varit så fokuserad på att få en greet hade detta aldrig hänt. Snygg blockering i andra rundan, men annars tycker jag inte det var en välförtjänt seger.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
554
Location
Gävle och Åland
Vad finns att tillägga avslutat spel annat än Vergilius uppgivna "Sub Urbs Transit" från proto-crescentians tidiga smygpartier i Roms katakomber.

Själv blygs jag över blotta tanken att lägga drag bland sådana Londofiler men måste ändå fråga varför ingen slog dubbel spårväxel under påstigningsfasen eller ens deklarerade "Mind the Gap!" Ska sådan återhållsamhet kanske ses som ett moraliskt ställningstagande i Nicholas Throckmortons anda? Om så är fallet har ni min högsta respekt men annars anar jag att den beryktade Paddington-blottan åter gjort sig påmind.

Hur ska man egentligen kunna sova med sådana tvivel i sinnet? Hjälp mig förstå, någon.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Själv blygs jag över blotta tanken att lägga drag bland sådana Londofiler men måste ändå fråga varför ingen slog dubbel spårväxel under påstigningsfasen eller ens deklarerade "Mind the Gap!" Ska sådan återhållsamhet kanske ses som ett moraliskt ställningstagande i Nicholas Throckmortons anda? Om så är fallet har ni min högsta respekt men annars anar jag att den beryktade Paddington-blottan åter gjort sig påmind.
Nej, inte moral så mycket som omsorg om spelets fortlevnad i det längre perspektivet. Du har säkert följt diskussionerna på Hammersmiths forum. Att ens ha en påstigningsfas anses ju ytterst riskabelt nu för tiden, och Oysterreglerna är ju avsiktligt vaga på den punkten. (Fogges öppningsdrag och uppföljning visade också att han avsåg att minimera möjligheterna i den riktningen.)

Därmed inte sagt att det inte fanns ansatser till Paddington här, speciellt under partiets första hälft. Jag spelade ju själv knappast optimalt, och en spelare som hade haft vett att utnyttja just den blottan (Jubilee, och särskilt Aldwych hade varit riktigt giftigt) borde ha kunnat vinna partiet ganska lätt.
 
Top