Nekromanti Mornington Crescent

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
  • Dubbelsires är inte legala
  • Startsträckan är retro
  • Varje Edward måste åtföljas av ett kryss
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Jag protesterar. Att idag, efter vad som hände med The Spinning Hampsters parti i augusti, välja att startsträckan ska vara retro är bisarrt på gränsen till det obscena. Jag är med under förutsättning att startsträckan är maximal. Det är det enda kvarvarande civiliserade sättet att spela på, enligt min mening. (Dessutom påverkar det ju inte era drag det minsta. Om något gör det wilpers val något mera optat.)

Mitt drag är i alla fall Hammersmith.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Jag är med under förutsättning att startsträckan är maximal. Det är det enda kvarvarande civiliserade sättet att spela på, enligt min mening.
Hoho! Där gick du allt på en nit. Det är ju välkänt att, givet Oysterreglerna, var och en som kräver en ändring av startsträckan inom partiets 7 första drag automatiskt erhåller dubbel fylogeni och därmed får sin blomställning inverterad fram till första lambda.

Och under de förutsättningarna spelar jag naturligtvis Diggerbend :gremelak:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Dnalor said:
Hoho! Där gick du allt på en nit. Det är ju välkänt att, givet Oysterreglerna, var och en som kräver en ändring av startsträckan inom partiets 7 första drag automatiskt erhåller dubbel fylogeni och därmed får sin blomställning inverterad fram till första lambda.
Nä. Du tänker på de isometriska Oysterreglerna. De Oysterregler som Fogge tänker på (hoppas jag) är snarare avsedda att minimera den typen av kryphål (fylogenisk halvering efter drag 3 leder lätt till utdraget och tråkigt slutspel längs den tredje axeln, till exempel).
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Dessutom missade du att kräva in krysset (Diggerbend är ju uppenbart en Edward) så det gör jag i stället. Därmed bör jag ta ledningen, om jag inte räknar helt fel.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Fan, du har rätt

Alright, då spelar jag Chimneysweeper's alley i ett försök att rädda min sårade ära. Jag satsar för övrigt tre bagardöttrar.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Dessutom missade du att kräva in krysset (Diggerbend är ju uppenbart en Edward) så det gör jag i stället. Därmed bör jag ta ledningen, om jag inte räknar helt fel.
Men nu försöker du allt lura mig aprilo. Du har ju själv ändrat startsträckan till maximal!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Re: Fan, du har rätt

Fan, jag skulle inte ha hävdat kryssrätten så snabbt. Nu får jag ju lida av svag Stickgrad i två drag. :gremfrown:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tja, erratan är förvisso out of print, men det är ett helt legalt drag.

Däremot ger det mig en öppning i kombination med Wilpers drag: Knightsbridge
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Jag förstår att det är lite ballare att spela på engelska, men nog är väl Äventyrsspels översättning bättre än originalet? Framför allt tog de bort den helt obalanserade Regent's Park-starten, som i alla fall fick mig att tröttna på spelet. Nu är det ganska uppenbart att Fogge kommer att vinna, om han inte klantar bort sig fullständigt, eller möjligen om någon kan välja både Knightsbridge och Baker Street innan han hinner.

Med det i åtanke borde jag protestera och välja Odenplan, men eftersom det nu ska vara de engelska reglerna: Blackfriars.

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Gurgeh said:
Nu är det ganska uppenbart att Fogge kommer att vinna, om han inte klantar bort sig fullständigt, eller möjligen om någon kan välja både Knightsbridge och Baker Street innan han hinner.
Foggmock said:
Däremot ger det mig en öppning i kombination med Wilpers drag: Knightsbridge
Och där var det kört!

/tobias
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Nejdå,

för som Foggmock så riktigt påpekade i vrållådan:

De stipulerar klart och tydligt att diskussion i annat media än speltråden under pågående spelomgång tvingar förbrytaren till Baker Street!
Och eftersom jag var en av dem som gjorde mig skyldig till detta, blir mitt drag nu, av regelmässig nödvändighet....

Baker Street
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Hmm...

Det finns väl ingen som spelar isometriska Oysterregler längre?

Nå, för att se om det inte går att stoppa Foggmock så blir mitt drag Elephant & Castle.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Svenska reglerna är lite hattiga tycker jag, men du får väl starta en egen omgång med dem om du tror att nån vill spela... :gremsuck:

Sen är jag inte helt överförtjust i att du så blatant sabbar mitt spel, det kommer bara leda till att jag halkar efter och någon som hittils spelat dåligt kan delikatessvinna. Saknar svenska varianten etikettregler eller?

Jag får försöka omgruppera, men jag ser vad du försöker så det får bli:
Aldgate
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Sen är jag inte helt överförtjust i att du så blatant sabbar mitt spel, det kommer bara leda till att jag halkar efter och någon som hittils spelat dåligt kan delikatessvinna. Saknar svenska varianten etikettregler eller?
När man spelar ett strategispel med flera deltagare brukar det anses helt okej att prata med varandra, och eftersom de flesta av deltagarna verkar oerfarna kände jag mig nödgad att förklara vad de måste se upp med så att du inte skenar iväg till en promenadseger.

Aldgate! Det ser nästan ut som om du tänker försöka dig på en Colombiansk gambit. Den gubben går inte!

Picadilly Circus

/tobias
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tänk att Linköpingsmaffian ska spela sönder alla spel hela tiden, med massa analyser och sånt... kan inte spel bara få vara spel ibland också?

Eftersom wilper spelade Elephant & Castle och jag inte kan ta en dubbelsire är jag istället nödgad att spela:
Bethnal Green

vilket borde ta partiet i en helt annan riktning.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
(Detta är ett svar till Fogge, inte till Gurgeh. Platt läsning är vad som gäller i forumsspel.)
Nu måste du antingen ha en vågad plan, eller helt förbisett att det är min tur. Vem som helst fattar ju att jag nu spelar
Uxbridge
P.S. Arvidos: Om jag inte minns helt fel stavs Sepulchritude med ett r efter ch. Men jag är inte helt klar på Oysterreglerna, så det kanske finns en ny manöver jag missat?
 
Top