NYHET Moria är snart här!

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Oj. Svårt att bestämma mig.

+ Allt till spelet hittills (förutom äventyren i Starter set) har varit av utmärkt kvalité
+ Jag vill väldigt gärna spela ToR
+ Samlingsutgåvan lockar verkligen...

- Tyckte Ruins of the lost realm kunde bjudit på liiite mer färdig kampanjstruktur, en 5-7 sidor med tydligare förslag på att knyta ihop äventyrsplatserna typ. Lite småtråkigt om Moria får lika begränsat med stöd (vilket presentationen får mig att tro)
- Jag förutser tyvärr inte att ToR kommer på bordet i någon nära framtid
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Alltså, boken Moria - Shadow of Khazad Dum har en av de absolut bästa snyggaste och Tolkien-trognaste balrogs som någonsin målats!!! Det är så det ska se ut, inget demontrams med horn!!! Bra jobbat!!!
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Alltså, boken Moria - Shadow of Khazad Dum har en av de absolut bästa snyggaste och Tolkien-trognaste balrogs som någonsin målats!!! Det är så det ska se ut, inget demontrams med horn!!! Bra jobbat!!!
Med tanke på horn så gissar jag att bilden över stretch goals ska vara en Balrog eller är jag helt ute och cyklar?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Med tanke på horn så gissar jag att bilden över stretch goals ska vara en Balrog eller är jag helt ute och cyklar?
Jag vet inget om stretch goals eller kickstartern i övrigt. Såg bara bilderna på omslagen i en reklambild på Instagram. Det är bilden till vänster jag syftar på. Har dessvärre inte Lord of the Rings 5E men det är nästan så att jag skulle kunna backa enkom för omslagsbilden, så snygg är den!

IMG_0590.jpeg
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Oj vad det går för övrigt. 7 miljoner nu...
EDIT: Vilket borde betyda att det landar in som den tredje bästa insamlingskampanjen någonsin för ett svenskproducerat spel (efter Blade Runner och ToR)
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Oj. Svårt att bestämma mig.

+ Allt till spelet hittills (förutom äventyren i Starter set) har varit av utmärkt kvalité
+ Jag vill väldigt gärna spela ToR
+ Samlingsutgåvan lockar verkligen...

- Tyckte Ruins of the lost realm kunde bjudit på liiite mer färdig kampanjstruktur, en 5-7 sidor med tydligare förslag på att knyta ihop äventyrsplatserna typ. Lite småtråkigt om Moria får lika begränsat med stöd (vilket presentationen får mig att tro)
- Jag förutser tyvärr inte att ToR kommer på bordet i någon nära framtid
Ja, det tog ju inte lång tid innan jag föll till föga... :rolleyes:
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Oj vad det går för övrigt. 7 miljoner nu...
EDIT: Vilket borde betyda att det landar in som den tredje bästa insamlingskampanjen någonsin för ett svenskproducerat spel (efter Blade Runner och ToR)
Då är det bara en modul till ett spel.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
har ni övriga som backat fått ett mail som bekräftar er backning? Jag hade inte det, så jag trodde att något blev fel, så jag gick in och backade igen, men ser at at den undrar om jag vill ändra in pledge. Någon mer som haft samma "problem" gällande just denna KS?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Hade gärna sett en intervju där äventyrsmakaren pratar om sådant han lärt sig från Darkening of Mirkwood och gjort annorlunda nu men samtidigt också vad som är skillnaden (om någon) från just tidigare sagda kampanj.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
513
Själva grundboken känns prisvärd, men tygkartan känns ehum något överprissatt (lika mycket som boken).
Brände mig något på Shirekartan i tyg, som inte kommer i spel då ’äventyren’ var för basic.
Tygkartor är väl mer för att sätta upp på vägg alt breda ut på bordet för att skapa stämning. När jag körde startäventyren med kidsen så var det helmysigt med tygisen som duk på bordet.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
Nästan 3 miljoner, undrar om man kan få statistik på hur många exemplar är för 5e versionen. Apropå andra trådar på forumet.
7,5 miljoner nu, med 3500 TOR-backare mot 570 5E för standard, 900/150 deluxeboken och motsvarande procent för digitalt och store.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
Tygkartor är väl mer för att sätta upp på vägg alt breda ut på bordet för att skapa stämning. När jag körde startäventyren med kidsen så var det helmysigt med tygisen som duk på bordet.
Förvisso, men de används ju även för funderingar i spel, utfärder etc. Har svårt att se att man lägger dit papperskartan på tygkartan om den ändå är på bordet.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
593
Location
Göborg
Oj. Svårt att bestämma mig.

+ Allt till spelet hittills (förutom äventyren i Starter set) har varit av utmärkt kvalité
+ Jag vill väldigt gärna spela ToR
+ Samlingsutgåvan lockar verkligen...

- Tyckte Ruins of the lost realm kunde bjudit på liiite mer färdig kampanjstruktur, en 5-7 sidor med tydligare förslag på att knyta ihop äventyrsplatserna typ. Lite småtråkigt om Moria får lika begränsat med stöd (vilket presentationen får mig att tro)
- Jag förutser tyvärr inte att ToR kommer på bordet i någon nära framtid
Jag resonerade som så att jag har ICEs Moria, samlarutgåvan var snygg och dvärgar är den bästa rasen i alla spel: samlarutgåvan (men inte tygkartan). Jag kommer egentligen sakna omslagsbilden för den är snygg och det var därför som jag tog standardutgåvan av reglerna, men som sagt; dvärgar är den bästa rasen.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Meh, här går man och hyllar Ligans balrog-bild som en av de snyggaste någonsin och vad händer? Ligan visar upp en nästan ÄNNU SNYGGARE balrog-bild!!! 😍😍😍 Har typ väntat sen tonåren på att balrogen ska presenteras såhär och inte som en generisk demon!

IMG_0598.jpeg
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Jag vet inget om stretch goals eller kickstartern i övrigt. Såg bara bilderna på omslagen i en reklambild på Instagram. Det är bilden till vänster jag syftar på. Har dessvärre inte Lord of the Rings 5E men det är nästan så att jag skulle kunna backa enkom för omslagsbilden, så snygg är den!

View attachment 13719

Jag gillar TOR omslaget, det är mer in media res, men balrogen är riktigt snygg och det står ut starkt med sina färger.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag gillar TOR omslaget, det är mer in media res, men balrogen är riktigt snygg och det står ut starkt med sina färger.
Rent allmänt föredrar jag bilder i stil med TOR-omslaget, men jag har väntat på en sån här visualisering av balrogen sen jag var tonåring och tycker det är så kul att Fria Ligan vågar frångå den trista demonlooken att jag i just detta fall föredrar monsterbilden alla gånger 😊
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Rent allmänt föredrar jag bilder i stil med TOR-omslaget, men jag har väntat på en sån här visualisering av balrogen sen jag var tonåring och tycker det är så kul att Fria Ligan vågar frångå den trista demonlooken att jag i just detta fall föredrar monsterbilden alla gånger 😊
Denonlooken verkar dock finnas kvar inne i själva boken, man kunde se någon bild där den sitter på en tron, men osäker på om det faktiskt är balrogen eller ej, men det såg åtminstone ut som en demon, så vet inte vad annars det skulle kunna vara?!

Jag är så van vid att Howe och Lee illustrerat dem som de gjort och den bilden har satt sig rätt starkt trots att den/de beskrivs annorlunda i böcker.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
Denonlooken verkar dock finnas kvar inne i själva boken, man kunde se någon bild där den sitter på en tron, men osäker på om det faktiskt är balrogen eller ej, men det såg åtminstone ut som en demon, så vet inte vad annars det skulle kunna vara?!

Jag är så van vid att Howe och Lee illustrerat dem som de gjort och den bilden har satt sig rätt starkt trots att den/de beskrivs annorlunda i böcker.
Tror det är ett fristående tryck som deluxebonus, och inget från inlagan?
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Tror det är ett fristående tryck som deluxebonus, och inget från inlagan?
Jag ska leta upp bilden. Det var en svartvit bild.
EDIT: Du har rä'tt @Badmojo , det är ett tryck man får om man var med och backade inom 24h. Jag tror jag rörde ihop bilden med bilden på goblinkonungen på sin tron och rörde ihop dem och gjorde en slayer remix.
 
Top