NYHET Moria är snart här!

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Hoppas det är mer än en megadunge, men om så ej är fallet så blir jag inte direkt jäteförvånad. Vad är annars Moria?
Följande text har jag inte sett förut och kom med i Ligans uppdatering av KSen:

" For long ages, the great city of the Dwarrowdelf was the seat of Dwarven kings, and they were rich beyond measure in gold and Mithril. But a thousand years ago, Durin’s Bane arose and drove the Dwarves from their halls. The city fell into darkness, becoming an abode of Orcs, Goblins – and worse. Countless Orcs perished in the Battle of Five Armies. Maybe the Halls of Durin lie empty once more. Maybe there are piles of treasure there, waiting to be claimed. Maybe Mithril still glimmers in the mines under Caradhras. Cross the dread threshold, adventurer, and delve deep! "
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hoppas inte det är en hel del kul de skulle kunna göra med att sätta ihop en expedition, skaffa bundsförvanter sen kanske vara någon form av spaningsgrupp åt en expedition. Hoppas på en lång bitter(ljuv) kampanj men vi får se.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Nästan 3 miljoner, undrar om man kan få statistik på hur många exemplar är för 5e versionen. Apropå andra trådar på forumet.

Jag skrev lite om förhoppningar innan och det ser ut för att bli mera av en sandlåda med lite idéer på hur man kan använda dem. Efter att ha funderat under den timme som gått så tror jag det blir bra. Har högt förtroende för författaren men om jag får erkänna så är inte Moria högst på listan av vad jag hade velat haft så jag hade nog blivit mer tänd på en mer guidad intrig kopplad till expansionen.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
368
är mina ögon gamla, eller innehåller boken egentligen inget "äventyr" utan bara beskrivna platser, raser, ladmarks,osv, bla bla?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
är mina ögon gamla, eller innehåller boken egentligen inget "äventyr" utan bara beskrivna platser, raser, ladmarks,osv, bla bla?
Det ska finnas en del i kapitlet Journeys in the dark och i delen innan " and at the gates" eftersom patrons ger en del uppslag men inget strukturerat vad jag kan se.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
368
Det ska finnas en del i kapitlet Journeys in the dark och i delen innan " and at the gates" eftersom patrons ger en del uppslag men inget strukturerat vad jag kan se.
Märkligt att släppa denna hett efterlängtade modul helt utan att inkludera ett äventyr....jävligt märkligt....
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Det ligger i linje med annat material till andra utgåvan och det kommer nog att finnas en del förslag till saker. Det är en befogad fråga och de brukar vara angelägna att svara i Kickstarter tider och någon från ligan ser säkert det här.
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
593
Location
Göborg
Jag skrev så hör för en timme sedan till spelgruppen:
Jag tror på >5 mkr inom 24 h, >10 mkr första veckan sedan stannar det av och landrar på runt 15 mkr. Detta är min gissning utan att fuska med att kolla någon statistik för hur många som stöttade The One Ring. Observera att detta är både The One Ring och D&D 5E-versionerna.
Får se hur rätt jag hade.
 

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
197
Finns det att läsa någonstans vilka som skriver, utöver Hanrahan?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,879
Location
Marjura
Själva grundboken känns prisvärd, men tygkartan känns ehum något överprissatt (lika mycket som boken).
Brände mig något på Shirekartan i tyg, som inte kommer i spel då ’äventyren’ var för basic.
 
Top