NYHET Moria är snart här!

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Helt klart intressant. Jag är visserligen lätt skeptisk till Moria som äventyrspkats, men givet den väldigt gedigna nivån på allt till spelet hittills (möjligen med undantag för äventyren i Starter set) så blir det nog ett köp i alla fall.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Helt klart intressant. Jag är visserligen lätt skeptisk till Moria som äventyrspkats, men givet den väldigt gedigna nivån på allt till spelet hittills (möjligen med undantag för äventyren i Starter set) så blir det nog ett köp i alla fall.
Jo, jag är också lätt skeptisk, därav att jag är väldigt nyfiken på upplägget.
Men som vanligt så får allt TOR matrial som annonseras det att bulta till lite extra i bröstkorgen.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Härligt! När min gamla spelgrupp var i sena tonåren spelade vi en spännande liten minikampanj i Moria. Den utspelade sig strax innan Balrogen vaknat till fullo men håller på att vakna. Märkliga olycksbådande saker händer i dvärgriket och olika fraktioner tvistar om vad som ska göras.

Det hade även varit kul att spela ett Moria-äventyr i fjärde åldern. Kanske ska rollpersonerna följa med en grupp dvärgar som ska in i Moria på en expedition och ta reda på om riket går att återuppliva nu när balrogen är borta.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Jag är också lite skeptisk men tycker att han som har skrivit allt från darkening of mirkwood till allt äventyrsmaterial som har givits ut till andra upplagan är riktigt bra så hoppas jag att det blir bra. Hoppas att det är en längre kampanj tidsmässigt där en hel del går ut på att rekrytera och få igång allt utanför Moria.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Verkar vara lite försening... Kanske avvaktar USA-marknaden iofs.
Ja, såg precis följande:

"Kickstarter delay! The Kickstarter for Moria™ – Through the Doors of Durin, the Moria expansion for The One Ring™ and The Lord of the Rings™ Roleplaying, will not go live at 3pm CEST today as planned, as we have an unexpected last-minute delay. We hope to have it resolved quickly and we will announce a new launch time as soon as we can. You can still sign up to be notified of the launch here:"
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
RUMINT: Får lite känsla av nya titeln att de kanske har brutit upp modulen i fler delar? Hoppas inte.
 

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
196
RUMINT: Får lite känsla av nya titeln att de kanske har brutit upp modulen i fler delar? Hoppas inte.
En exklusiv box med två förmålade premiumminiaturer i form av två jättedörrar. En vänsterdörr och en högerdörr. Vilken som är vilken beror på från vilket håll man kommer.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Ingen aning om anleding men inte ovanligt att kickstarter strular och sen behöver de ok från licens ägarna på allt de gör och det kan ha dragit ut på tiden.
Jag vet att det Kickstarter-strulet var anledningen till att Fandrake körde en förbeställning på DoD-boken, just för att det drog ut på tiden från deras håll.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Ingen aning om anleding men inte ovanligt att kickstarter strular och sen behöver de ok från licens ägarna på allt de gör och det kan ha dragit ut på tiden.
Namnbytet/undertiteln för ngn dag sedan som strular?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Det hade även varit kul att spela ett Moria-äventyr i fjärde åldern. Kanske ska rollpersonerna följa med en grupp dvärgar som ska in i Moria på en expedition och ta reda på om riket går att återuppliva nu när balrogen är borta.
kommer ett dataspel som heter Moria med just denna handling
 
Top