NYHET Moria är snart här!

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Denonlooken verkar dock finnas kvar inne i själva boken, man kunde se någon bild där den sitter på en tron,
Ah men det är ju ännu bättre, då blir både de som gillar den demoniska balrogen och de som gillar den humanoida balrogen nöjda 😊
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Dock brukar väl art prints ofta förekomma även i böckerna de tillhör. Jag hör dock till dem som inte hade något problem med hur den Balrog som var med i filmerna såg ut eller hur de ser ut på bilderna här heller. Skickar med bilden på det art print som diskuterats.Screenshot_20230901_125638_Kickstarter.jpg
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Podcasten effekt släppte nyss en längre intervju med Gareth Hanahan som skriver Moria och har skrivit en del annat som darkening of mirkwood. En del intressanta saker nämns om båda kampanjerna. Svaret om det finns mera strukturerat som ett äventyr togs upp men det var inget rakt svar. De äventyrs platser som finns kommer att ha en gemensam plot som binder dem samman vad jag förstod. Intervjun var värd att lyssna på i vilket fall som helst.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Podcasten effekt släppte nyss en längre intervju med Gareth Hanahan som skriver Moria och har skrivit en del annat som darkening of mirkwood. En del intressanta saker nämns om båda kampanjerna. Svaret om det finns mera strukturerat som ett äventyr togs upp men det var inget rakt svar. De äventyrs platser som finns kommer att ha en gemensam plot som binder dem samman vad jag förstod. Intervjun var värd att lyssna på i vilket fall som helst.
Har Googlat, sökt på tuben, hittar ingenting.
Podcastens fullständiga namn är The Effekt Podcast, men ser inget på deras kanal heller.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Har Googlat, sökt på tuben, hittar ingenting.
Podcastens fullständiga namn är The Effekt Podcast, men ser inget på deras kanal heller.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
13 miljoner kr nu. Helt otroligt faktiskt med svenska mått mätt. Den kanske drivs på med en ovanligt stor andel addons av någon okänd anledning men annars är det nog den bästa svenska kickstartern någonsin med tanke på att det är en enskild modul till ett spel. (BL och ToR gick ju bättre men de kickstartade både regelbok och Starter set på samma bräde till högre grundsummor.)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
13 miljoner kr nu. Helt otroligt faktiskt med svenska mått mätt. Den kanske drivs på med en ovanligt stor andel addons av någon okänd anledning men annars är det nog den bästa svenska kickstartern någonsin med tanke på att det är en enskild modul till ett spel. (BL och ToR gick ju bättre men de kickstartade både regelbok och Starter set på samma bräde till högre grundsummor.)
BL? Är det Blade Runner du menar då?

Oavsett en helt otrolig KS. Enormt skoj! Nu undrar jag dock vad nästa större släpp blir? Vad tror ni? Tänk på att Eriador är fokus.
 
Last edited:

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hm. Kanske Dunland? Känns oexploaterat i denna versionen (inklusive 1st ed om jag inte minns fel).
Det vore intressant Lorien för sig är lite trist men området från Lorien till Rohan vore något. Speciellt om man ser det ur Eomers ögon med Fanghorn, isengård etc .
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Hm. Kanske Dunland? Känns oexploaterat i denna versionen (inklusive 1st ed om jag inte minns fel).
Dunland beskrivs en del (lite) i Rohanboken till 1ed och har fått en "kultur" så att man kan spela dem, men jag tycker gott man kunde gräva ned sig mer där nu när man fokuserar på Eriador.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Det vore intressant Lorien för sig är lite trist men området från Lorien till Rohan vore något. Speciellt om man ser det ur Eomers ögon med Fanghorn, isengård etc .
Förstår inte helt vad du menar?
Lorien ligger på den östra sidan av Dimmiga bergen, inte i Eriador.
Ser det ur Eomers ögon? Eomer är inte född förens 2991 T.A, så det är 10-15 (eller mer) år framåt i tiden från startperioden för 2Ed.
 
Last edited:

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Jag utryckte mig lite kryptiskt. Min minne är lite grumligt men uttrycker inte eomer både i boken och filmen en ny hel del vidskepelse mot både Lorien och Fanghorn och det delar han nog med resten av hästfolket .Dunland och Rohan har väl en fiendskap på grund av att Rohan tryckte bort de dunländska befolkningen när de fick Rohan av gondor. Mitt i det området i den perioden finns Saruman och hans historia. Det jag menade var att det finns intressanta spänningar att bygga en intressant expansion runt.
 
Top