Middle-Earth Bästa/värsta hisspitchen

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,111
Location
Stockholm
Houses of Umbar - Game of Thrones möter House of Cards när Umbars styrande elit kämpar sinsemellan om makten, utspelar sig till större delen inom Umbar (staden då) murrar, med en fokus på de styrandes palats och intrigerna mellan oligarkerna och inom deras egna följen, med tillfälliga utflykter utanför staden när någon av Umbars härskare måste bevisa att han är något genom att leda styrkor eller fixa ett problem i en del av riket han har genom sin position ska kontrollera/skydda/skatta
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,110
Alltså, rätt svar måste väl vara den här?


Jag vill att varenda liten fotsoldat ska se ut som Sauron i början av första filmen! Fast kanske med guld och vingar och skit. Och Balrogs + ultra-drakar + varulvar + flygande båtar borde vara med i varje avsnitt! Varje scen!
alternativt, en riktigt gladlynt filmatisering av Bilbo med låg budget och stort hjärta. Jag tänker Michel Gondry, och dekor av pappkartonger. Och massor av sjungande spindlar!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,111
Location
Stockholm
En fullskalig TV tolkning av hela trilogin, med flera av musiknumren, i samma still som SVT:s Sagan om Ringen tolkning
 

Tarsus

Warrior
Joined
24 Jan 2022
Messages
253
Eöl the Drow Dark Elf som inte gav bort sina svärd utan slåss med ett i varje hand på äventyr med sin vän dvärgakungen som ska ta tillbaka sina förfäders salar där mithrilen aldrig sinar. Han har den svarta magiska katten Guen– ...Tevildo som husdjur och säkert en hobbit och en barbar i sitt följe.
Han måste också tampas med de nesliga högalverna i Gondolin som diskriminerar mot honom.

Eller som elevator pitch:
Forgotten Realms meets Book of Lost Tales
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
En fullskalig TV tolkning av hela trilogin, med flera av musiknumren, i samma still som SVT:s Sagan om Ringen tolkning
En säsong per bok, så sex säsonger. Känns lagom - då kan man få med det mesta.
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
313
Vem skulle inte vilja se det!?
Alatar, en gladlynt men försiktig trollkarl, reser till södern med sin bästa vän Pallando, den excentriske Tom Bombadill och hans fru Hjortrongull. De tar in på ett värdshus i Umbar, och firar att de kommit fram genom att smyga upp på värdshustaket och dricka shots. Nästa morgon vaknar de utan minne av natten som förflutit; rummet är en katastrof, Tom är försvunnen, en varg är inlåst på toaletten och det ligger en bebis i garderoben. När de ber om sina riddjur i stallet hämtar stallpojken en olifant...
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Oh,
Nio mustiga män drar ut i krig mot en brinnande vagina för att förstöra Ringen som förvandlar män vill slavar under dess makt.
Nu vet jag inte om du med ”män” menar människor, men det tycker jag skulle bli lite enahanda. Det vore kul med åtminstone en dvärg och en alv, så kan man ha med lite om deras motsättningar. Och hobbitar bådar ju för mycket spänning då de inte är så bra på att slåss. Kanske hela fyra stycken av sällskapet ska vara det? Sen vore det coolt med nån som kan magi, kanske någon lite mer övermänsklig karaktär som kan vara lite av en guide och vägvisare till de andra?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Oh,

Nu vet jag inte om du med ”män” menar människor, men det tycker jag skulle bli lite enahanda. Det vore kul med åtminstone en dvärg och en alv, så kan man ha med lite om deras motsättningar. Och hobbitar bådar ju för mycket spänning då de inte är så bra på att slåss. Kanske hela fyra stycken av sällskapet ska vara det? Sen vore det coolt med nån som kan magi, kanske någon lite mer övermänsklig karaktär som kan vara lite av en guide och vägvisare till de andra?
Så länge ingen av hjältarna identifierar sig som kvinna så är det fine!
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Så länge ingen av hjältarna identifierar sig som kvinna så är det fine!
Det där ger mig en idé....
Kanske inte en bra idé, men när har det någonsin stoppat någon?

Lady of the Rings
Ringtrilogin, fast med ombytt kön på de flesta viktiga personer. Så Ringens Brödraskap bli Ringens Systerskap då alla i det är av kvinnligt kön; Eomer och Eowyn byter plats och roller; etc
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Det där ger mig en idé....
Kanske inte en bra idé, men när har det någonsin stoppat någon?

Lady of the Rings
Ringtrilogin, fast med ombytt kön på de flesta viktiga personer. Så Ringens Brödraskap bli Ringens Systerskap då alla i det är av kvinnligt kön; Eomer och Eowyn byter plats och roller; etc
Skämt åsido så ja, jag hade diggat det. Filmerna gjorde ju något litet försök att hyfsa till Tolkiens mustiga-män-korvfest men gick inte särskilt långt med det. Jag hade gärna sett en modernare tolkning med mer diversitet bland rollerna och folken.
 
Top