Middle-Earth Bästa/värsta hisspitchen

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Celebrity deathmatch

Nya fights varje kväll, kommenterade av Merry och Pippin. Uppkommande fights:

"NO HE IS MINE": Eowyn vs Arwen.
"The creepy sidekick battle": Grima vs Lickspittle
"Why are we in the story?": Tom Bombadill vs Beorn
"Snoozefest": Ent vs Ent inclunding smacktalk
"Stop hitting yourself" Smeagol vs Gollum
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Port Kad, The Rim
Aragorn och Arwen en Hallmark movies romance


“Estel, Estel!” she cried, and with that even as he took her hand and kissed it, he fell into sleep.

Then a great beauty was revealed in him, so that all who after came there looked on him in wonder; for they saw that the grace of his youth, and the valour of his manhood, and the wisdom and majesty of his age were blended together. And long there he lay, an image of the splendour of the Kings of Men in glory undimmed before the breaking of the world.

But Arwen went forth from the House, and the light of her eyes was quenched, and it seemed to her people that she had become cold and grey as nightfall in winter that comes without a star.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,440
Gondolin has fallen

Morgan Freeman som Turgon (jag vägrar att gå så långt som Gerard Butler som Tuor...) i en rafflande och hårdkokt actionrulle om förräderi, våld och undergång i historien om hur Gondolin förråds inifrån av den till synes sympatiske men i själva verket djupt skurkaktige Maeglin och hans terroristboss Morgoth. Vem kunde misstänka the House of the Mole!

Mycket gatustrider, explosioner och mekaniserade drakar.
 
Joined
6 Oct 2015
Messages
36
Once Upon a Time in Rohan

En viljestark kung av Rohan, en övermodig klanhövding, en urfolksanfall, en extremvinter: Helm Hammarnäves saga. Ett verk i Sergio Leones anda.
“The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim” explores and expands the untold story behind the fortress of Helm’s Deep, delving into the life and bloodsoaked times of one of Middle-earth’s most legendary figures; the mighty King of Rohan - Helm Hammerhand.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag skulle gärna vilja se något efter Ringens krig. Så vet man inte hur det kommer gå. Tolkien skrev ju ett kapitel på en bok som hette The new shadow, det hade kunnat vara kul att arbeta vidare på det kapitlet. Tolkien själv beskrev handlingen såhär:

"I did begin a story placed about 100 years after the Downfall, but it proved both sinister and depressing. Since we are dealing with Men, it is inevitable that we should be concerned with the most regrettable feature of their nature: their quick satiety with good. So that the people of Gondor in times of peace, justice and prosperity, would become discontented and restless — while the dynasts descended from Aragorn would become just kings and governors — like Denethor or worse. I found that even so early there was an outcrop of revolutionary plots, about a centre of secret Satanistic religion; while Gondorian boys were playing at being Orcs and going around doing damage.”

Tycker detta låter jättespännande!

Sorry, vet att detta är mer antal ord än vad man får, men då andra skrivit färre ord snor jag deras 😊
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,440
Gondolin has fallen

Morgan Freeman som Turgon (jag vägrar att gå så långt som Gerard Butler som Tuor...) i en rafflande och hårdkokt actionrulle om förräderi, våld och undergång i historien om hur Gondolin förråds inifrån av den till synes sympatiske men i själva verket djupt skurkaktige Maeglin och hans terroristboss Morgoth. Vem kunde misstänka the House of the Mole!

Mycket gatustrider, explosioner och mekaniserade drakar.
Jag började tänka "House of the Mole", det är lite on the nose t.o.m. för Tolkien, också googlade jag mole som uttryck för en insider-agent, och den verkar ha lanserats av Le Carré, så 60-70tal, långt efter att Tolkien skrev sina första versioner av Gondolinhistorien.

Var Le Carré en Tolkienfan...?
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
The Darkening of Mirkwood
Tio år efter femhärarslaget. Smaug har besegrats och det råder fred i Rhovanion.
Men skuggan är analkande och kommer snart att lägga sig tung över Mörkmården.
Vi får följa Iwgar, en av skogsmännen och hans vänner i en kamp om att hålla mörkret borta från skogsfolket och deras grannar, men de kämpar i en fruktansvärd uppförsbacke.
Vi får i den här serien möta nazguler, orcher, gastar och jätteörnar i en kamp som kommer testa vänskapen mellan folken i Anduindalen och likaså bland nära vänner.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
The Darkening of Mirkwood
Tio år efter femhärarslaget. Smaug har besegrats och det råder fred i Rhovanion.
Men skuggan är analkande och kommer snart att lägga sig tung över Mörkmården.
Vi får följa Iwgar, en av skogsmännen och hans vänner i en kamp om att hålla mörkret borta från skogsfolket och deras grannar, men de kämpar i en fruktansvärd uppförsbacke.
Vi får i den här serien möta nazguler, orcher, gastar och jätteörnar i en kamp som kommer testa vänskapen mellan folken i Anduindalen och likaså bland nära vänner.
Långkörare varje tisdag kväll en plot twist mitt sagan med huvudrollsinnehavaren kanske säsongsavslutningen av andra säsongen.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
På riktigt:

Wandering Days, historien om hobbitarnas lååånga migration från Anduins dalar, genom Redhorn Gate, perioder i Dunland, över Briland, och till Fylke, och den första kolonisationen där.

Inte på riktigt:

Yes, Mayor: Sam Gamgi försöker som borgmästare styra över och effektivisera Hobsala, men bromsas hela tiden av den ineffektiva administrationen, sitt behov att bli omvald, och Fylkebornas inneboende konservatism. Och att det är matdags igen.

Cheers fast på The Prancing Pony.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Har du hört den förut? – Tom Bombadill berättar roliga historier!
Varför var hobbiten så knäpp?
Han hade fått dår-Pippin

Varför tittade Galadriel i lembas istället för spegeln?
Det var skådebröd

Vad heter Minas Tiriths grannstad där alla är generösa?
Dinas Tirith

Varför var Tom Bombadil så bra på att prata med träden i Gamla skogen?
Han var en naturbegåvning

Varför heter det dvärgrike och inte småstad?

Varför såg vi inte Gollum efter att han trillade ner i Domedagsklyftan?
Han var utbränd
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,613
Location
Huddinge
Jag skulle vilja se en serie om Boromir och faramirs uppväxt.
Deras syskonrelation och Denethors favotism tror jag skulle kunna ge ett fint karaktärsdrama
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
De sista kungarna. Arvedui och hans samtida Eärnur. Deras liv och död. De sista av Dunedains kungar i nord och syd tills Aragorn blev krönt.

Spindlar och skräck. Berens resa genom Ered Gorgoroth och Nan Dungortheb, som han vägrade tala om efteråt eftersom det var för fasansfullt.
 
Top