Nekromanti Michael Moorcock

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Fantasy Masterworks = Kärlek (OT)

det finns en hel del böcker som jag vill läsa i den serien... dunsany bla. även little big och conan känns som behövlig läsning, samt givetvis fortsättningen på amberserien
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Fantasy Masterworks = Kärlek (OT)

Amber är något jag också vill läsa. Fick hem sista boken med posten för någon månad sedan! :gremlaugh:
Från fantasy-bokklubben. Världens sämsta bokklubb. Gick med där för att få en bok av pratchett (spännande tider som var riktigt bra) men sedan dess har jag inte köpt en enda bok. Har däremot glömt att avbeställa två, men de skickade jag tillbaka och skrev att den redan var avbeställd. :gremwink:
Hur som helst har jag blivit sugen och ska försöka läsa den på engelska... från början. :gremgrin:

/Balderk, har aldrig orkat gå ur...
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,520
Location
Stockholm
Little Big

Du måste läsa Little Big! En av de absolut bästa böcker som någonsin skrivits.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,520
Location
Stockholm
Cornelius-böckerna är nog de mest märkliga av Moorcocks böcker. Inte direkt lättlästa, om man säger så.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Cornelius-böckerna är nog de mest märkliga av Moorcocks böcker. Inte direkt lättlästa, om man säger så.
Passar mig, jag vill tänka när jag läser.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Om jag inte minns fel (vilket dock händer allt som oftast) är det också samme Moorcock som skrivit böckerna om Dorian Hawkmoon. Klart läsvärda!
 
Top