Metal Magic Challenge IV

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
En regelfråga. Jag frågade en kompis om lite input till äventyret och hon kom med så bra respons att jag tycker att hon förtjänar stå som medförfattare. Är det okej enligt reglerna? Tänker att det är lika bra att vara öppen med det än att låtsas om att jag är hela hjärnan bakom allt 🙂
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Står väl ingenstans att man inte får ta input från andra? Så är väl ok. Men låter mer som en "Med hjälp av" sak än medförfattare, men det vet du själv bäst självfallet.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Står väl ingenstans att man inte får ta input från andra? Så är väl ok. Men låter mer som en "Med hjälp av" sak än medförfattare, men det vet du själv bäst självfallet.
Jo det är ju oftast så att en skriver mer än den andre. Men jag tänker samtidigt att det är bra att vara transparent om att allt i texten inte är mitt. Nåväl, är hursomhelst väldigt nöjd med hur äventyret blivit! Lite småsaker att fila på, sen läggs det upp 🙂
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
518
Kom på att jag glömt skriva mina intryck av äventyren som lagts upp.

Budet av @TobiasEkwall
Väldigt stämningsfullt! Känns som en blandning av Miyazaki och rysk melankoli typ. Med rätt spelledare så kan det bli ett alldeles otroligt spelpass!

Polarslöjan av @God45
Ett härligt dungeon hex crawl som känns riktigt metal! En sak som slog mig när jag läste äventyret var att det skulle funka riktigt bra som soloäventyr, utan spelledare!
Tack för recensionerna!
Det uppskattas!

Jag blev rätt nöjd med mitt, det känns fint och matchar bra till albumet jag fick. Men så mycket metall känns det inte
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Tack för recensionerna!
Det uppskattas!

Jag blev rätt nöjd med mitt, det känns fint och matchar bra till albumet jag fick. Men så mycket metall känns det inte
Vemod är ett vanligt förekommande textema dock, så det tycker jag nog att det är. Inte enbart svärd, barbarkalsonger och bara överkroppar som räknas! ;)
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Jag kan ju ge en liten teaser på äventyret jag jobbar på i form av en bild på en skandinavisk satanistisk legosoldat. Kanske ger lite inspiration. Hoppas att bilden är tillräckligt metal! 😁🤘

Black_metal_terrorist.jpeg
 

NSM

ROTN
Joined
3 Jan 2019
Messages
79
Tänkte också bjuda på en teaser men verkar inte få ladda upp bilder? Har haft för lite tid att jobba på det här men siktar på att få in nåt i alla fall.
 
Top