Metal Magic Challenge IV

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
532
Här är mitt bidrag, Polarslöjan. Det är ett extremt klassiskt äventyr om att döda onda orcher utan twister, gonzo eller märkligheter. Det är dock extremt onda orcher i mörkret och kylan på tundran.
Kul! Najs med lite klassiskt orch-jagande. I snö. Det är metal.

Jag gillar utan gömmorna, jag skrev en gång ett äventyr där den texten + bilder +massa språk användes för en kummel där man spärrat in en vandöd jätte. Där fanns det inte heller något bra att hämta, bara döde
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
Har kommit fyra sidor in på mitt äventyr vilket är hela bakgrunden och lite om hur rollpersonerna blandas in i det hela. Det kommer med andra ord förmodligen bli en rätt lång historia 🙂
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,540
Har kommit fyra sidor in på mitt äventyr vilket är hela bakgrunden och lite om hur rollpersonerna blandas in i det hela. Det kommer med andra ord förmodligen bli en rätt lång historia 🙂
Ja, nice! Mycket Franz äventyr att se fram emot! :D Och då är jag inte den enda med ett mastodont projekt.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
Ja, nice! Mycket Franz äventyr att se fram emot! :D Och då är jag inte den enda med ett mastodont projekt.
Precis, denna tävling ska jag försöka maxa vad gäller storlek på äventyret 😊 Men något säger mig att ditt projekt kommer bli än mer omfångsrikt 😊
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
532
Har kommit fyra sidor in på mitt äventyr vilket är hela bakgrunden och lite om hur rollpersonerna blandas in i det hela. Det kommer med andra ord förmodligen bli en rätt lång historia 🙂
Kul!
Jag är igång med mitt nummer två, jag försöker hålla mig koncis, jag får se hur det går...
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
Börjar bli färdig med texten nu. Nio sidor har det blivit hittills. Sen är det ju korrläsning och sånt också. Funderar på att bygga ut äventyret ytterligare om jag blir klar innan deadline 🙂
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
@Beastslayer Har en liten regelfråga. Jag fick ju en skiva helt utan texter. Jag har slut på de låttitlar som jag kan använda från skivan, men tycker det vore kul med fler referenser till bandet. Skulle jag kunna använda titlar från några av deras andra skivor också? Det är inte en nödvändighet för att få äventyret färdigt, men det är ju kul med referenser 🙂
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Det står inte någonstans i reglerna att du inte får inhämta inspiration från andra källor, enbart om du tilldelats dem gernom att be om ett nytt album. Så jag ser inte varför det inte skulle gå fint.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Börjar bli färdig med texten nu. Nio sidor har det blivit hittills. Sen är det ju korrläsning och sånt också. Funderar på att bygga ut äventyret ytterligare om jag blir klar innan deadline 🙂
Missa inte att du har fram till 10:e Mars på dig. Så det finns massor av tid kvar.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
Missa inte att du har fram till 10:e Mars på dig. Så det finns massor av tid kvar.
Absolut! Men jag vill ha tid att förfina 🙂 Nu är texten skriven. Ska korra den och gå igenom den. Sen ändra där det behövs, fixa bilder, göra layout etc. Vill att det ska bli en proffsig produkt 🙂
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
Man, jag ser fram emot att läsa det här så jävla mycket :D
Tack så jättemycket!! Det är inte lika extremt gonzo som några av mina andra Neotech-äventyr (dock med en hel del gonzo element) men har ansträngt mig riktigt ordentligt för att det ska vara ett av de mest spelbara äventyren till spelet 🙂
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,425
Location
Maastricht
Tack så jättemycket!! Det är inte lika extremt gonzo som några av mina andra Neotech-äventyr (dock med en hel del gonzo element) men har ansträngt mig riktigt ordentligt för att det ska vara ett av de mest spelbara äventyren till spelet 🙂
Är det metal? ;)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,961
Kom på att jag glömt skriva mina intryck av äventyren som lagts upp.

Budet av @TobiasEkwall
Väldigt stämningsfullt! Känns som en blandning av Miyazaki och rysk melankoli typ. Med rätt spelledare så kan det bli ett alldeles otroligt spelpass!

Polarslöjan av @God45
Ett härligt dungeon hex crawl som känns riktigt metal! En sak som slog mig när jag läste äventyret var att det skulle funka riktigt bra som soloäventyr, utan spelledare!
 
Top