Metal Magic Challenge IV

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
En nyfiken fråga!
När ni får era album tilldelade, hur går ni tillväga? Lyssnar ni, eller kollar ni enbart på låttitlarna och läser texterna (om de existerar)?
Jag är alltså nyfiken på om ni inspireras av musiken eller enbart låttitlarna.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
518
En nyfiken fråga!
När ni får era album tilldelade, hur går ni tillväga? Lyssnar ni, eller kollar ni enbart på låttitlarna och läser texterna (om de existerar)?
Jag är alltså nyfiken på om ni inspireras av musiken eller enbart låttitlarna.
Jag både lyssnar och läser texterna, men jag jag tror texterna väger en aning tyngre än musiken (hittils i alla fall)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
En nyfiken fråga!
När ni får era album tilldelade, hur går ni tillväga? Lyssnar ni, eller kollar ni enbart på låttitlarna och läser texterna (om de existerar)?
Jag är alltså nyfiken på om ni inspireras av musiken eller enbart låttitlarna.
Jag lyssnar på hela skivan rakt igenom. Sedan läser jag låttexterna och lyssnar på låtarna en och en medan jag tar anteckningar om bitar jag vill använda eller tankar jag får. Sedan lyssnar jag på skivan medan jag skriver.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
En nyfiken fråga!
När ni får era album tilldelade, hur går ni tillväga? Lyssnar ni, eller kollar ni enbart på låttitlarna och läser texterna (om de existerar)?
Jag är alltså nyfiken på om ni inspireras av musiken eller enbart låttitlarna.
Jag lyssnar, men låttexterna och titlarna väger tyngre än musiken för mig.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,981
Location
Umeå
Slår på musiken, kopierar över låttitlar och text i anteckningar på datorn och börja klippa klistra fetstila och översätta undertiden musiken mal på, ömsom mer i fokus och ömsom mer som ett brus i bakgrunden.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag skissade upp den mest politiskt stötande outlinen tänkbar och har kastat den. För jag vill inte bli buad av internet. Men jag har en bättre idé! Eller, en idé som är mindre jobbig i alla fall, och kommer göra den istället.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
518
Nu har man lyssnat, läst och tittat igenom!
Det ska nog gå få ihop något bra här tänker jag.

Bekymret bara är det vemodigt, poetiska glesbyggdstemat, det är lite för nära det jag vanligtvis ger mig på att skriva till utan frid, men jag tror jag kan knåpa ihop något lite annorlunda ändå.

Tack för en väldigt stämningsfull skiva
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Nu har man lyssnat, läst och tittat igenom!
Det ska nog gå få ihop något bra här tänker jag.

Bekymret bara är det vemodigt, poetiska glesbyggdstemat, det är lite för nära det jag vanligtvis ger mig på att skriva till utan frid, men jag tror jag kan knåpa ihop något lite annorlunda ändå.

Tack för en väldigt stämningsfull skiva
Du får placera det i en tid du normalt inte gör, kanske?
 
Top