Metal Magic Challenge II - Setting

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Bryter säkert mot reglerna nu då det är ett till förslag utifrån samma material, men jag skulle först försöka skriva något mer muntert utifrån det material jag fick att arbeta med. Det här blev resultatet. Återigen systemlöst.
En platta, en setting. Du får välja vilken av dina två settings du vill ska vara med vid omröstningen där vinnaren tas fram.
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Färdig med första utkastet! Ska korta det och omarbeta det några varv, men det är på gång!
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Tror inte jag kommer göra det här men man vet aldrig...

ALLA HÄLSA HÅRDROCK!

- Settingen ska ha samma namn som skivan eller bandet och omslaget skall vara omslaget till plattan på din inlämningen, fult eller snyggt eller oomvandlat, upp till er!
Fråga, kan man översätta namnen o liknande eller måste det vara på inglo (jag fördomsfullt antar att det bara e låtar/grupper m engelska namn som finns i din samling)
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Tror inte jag kommer göra det här men man vet aldrig...

ALLA HÄLSA HÅRDROCK!


Fråga, kan man översätta namnen o liknande eller måste det vara på inglo (jag fördomsfullt antar att det bara e låtar/grupper m engelska namn som finns i din samling)
Ja, det går fint att översätta den biten, men inte kallet efter metall! ;)
Skämt åsido.



 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Ja, det går fint att översätta den biten, men inte kallet efter metall! ;)
Skämt åsido.



Första tanke: Neotech Edge, område någonstans i Ryska / Skandinaviska gränslandet där man har otillåtna musikfester höst/vinter tid o man har skandinaviska peeps som lämnar sin trygghet o ryska peeps som söker trygghet i musiken o bland alla bra grejer skandinaverna har med sig, samtidigt som det finns en underliggande spänning p.g.a. Skandinaviens "fredsbevarande okupation" eller vad de nu kallar det av S:t Petersburg m.m.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Jag kan gärna prova, inte för att jag lyssnar på metal så mycket längre. ALL HAIL POWER METAL! HEAVY METAL IS THE LAW!
 

Kungfetti

Veteran
Joined
14 Nov 2012
Messages
118
Location
Höganäs
Synd, det är ju magiskt.

"med stora svärd från livrustkammaren
hugger jag sönder bibeln och förbannar den
en trasig festisflaska är min kniv
med den så ändar jag ditt unga liv "
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Synd, det är ju magiskt.

"med stora svärd från livrustkammaren
hugger jag sönder bibeln och förbannar den
en trasig festisflaska är min kniv
med den så ändar jag ditt unga liv "
I snölyktans sken så smider vi planer
Med svarta thermobyxor, varm choklad och bananer
Död och förintelse kantar vår stig
En mardröm skapats av Snöbollskrieg
 
Top