Mekanismer som passar överalllt

Nu är det ju en smaksak, och hade du frågat för två år sedan så hade ja sagt ja. Nu tycker jag inte det längre. Jag tycker spelupplevelsen blev mycket bättre (för vår del) av att alltid beskriva händelseförloppet i fiktionen.
Men jag fattar fortfarande inte vad du menar. Spelaren rullar en tärning med framgång och rollfiguren har därmed lyckats att hoppa över klyftan. Vad mer är det ni beskriver nu? Vad är detta "händelseförloppet" du pratar om?
 
Men jag fattar fortfarande inte vad du menar. Spelaren rullar en tärning med framgång och rollfiguren har därmed lyckats att hoppa över klyftan. Vad mer är det ni beskriver nu? Vad är detta "händelseförloppet" du pratar om?

Ja, jag förstår inte heller. Någon har ju sagt att karaktären hoppar och sedan slår man, lyckas de så har de hoppat och det är i storyn. Vad är det mer man gör här? Berättar jag också ”Du landar” eller vad?
 
Back
Top