NYHET Matt Colvilles MCDM-rollspel är uppe på backerkit och …

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Det verkar vara för mycket fokus på strid för min smak, men jag ser positivt på att de ändå vill försöka göra striderna mer action- och inlevelsefulla.

(När det gäller Matt vet jag att många ställer ner uppspelningshastigheten till 0.75 på hans videor. Då pratar han i ungefär samma tempo som de flesta andra :D)
 

vije

Warrior
Joined
21 Jan 2017
Messages
245
Definitivt inget för mig det här, men gillar Matts videon - tycker han oftast har bra tankar även om de inte alltid matchar 100 %.
Men oj vad fult det är... Så plastigt! Trevligt att det verkar smaka för folket dock!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Nu har den gått över två miljoner dollar. Spännande att se vad den landar på. MCDMs 5e-grejer har slutat på tre miljoner dollar, tror jag.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Ser ändå intressant ut och jag tilltalas ändå av stilen. Kommer inte backa det, men kommer helt klart hålla ögonen öppna efter recensioner när spelet släppts för att se hur det blev. Sen gillar jag Matt och det påverkar väl också, tycker han är en av de bättre att följa när det kommer till rollspel på youtube.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Såg bara litegrann, men verkar som att de anammat ItO-lösningen att varje attack get skada. Är ju kul.
Jag gillar det så himla mycket i Into The Odd!

”Vi är nog de första i världen som har kommit på att man skulle kunna ha damage-slag utan to-hit-slag, det är en helt unik idé som vi måste se om den ens kan fungera i rollspel”
Har han fått reda på att de inte var först? T.o.m ItO-skaparen har sagt att han inte kom på det utan hittade det på en blogg och vidareutvecklade det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag tror i och för sig att man ska se det lite ur perspektivet att han försöker sälja in de här koncepten till inbitna DnD-spelare som antagligen aldrig hade kommit sig för att spela nått annat än DnD om inte farbror Matt tagit dem i handen.

Och jag tror faktiskt att det stämmer in på en hyfsat stor del av hans fans.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Vilka saker?
Han fick en hel del mothugg på följande:

 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Jag tror inte att han någonsin antytt att de var först med att varje attack skadar! Allt han har sagt om det, så vitt jag vet, är att det var ett designval de kände sig mycket nöjda med.
Jag har ett starkt minne av att han pratade på Twitter om att de hade kommit på en helt unik idé som de inte ens visste om den funkade: att varje attack skadar.

Lyckas dock inte googla fram det.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Jag har ett starkt minne av att han pratade på Twitter om att de hade kommit på en helt unik idé som de inte ens visste om den funkade: att varje attack skadar.

Lyckas dock inte googla fram det.
Typisk sån grej man tar bort när man upptäcker att det inte stämmer. Oavsett är det kul att det sprider sig utanför nyosrsfären!
 
Top