Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag skulle spela mer Patriot om det inte var så tråkigt (jag har allt jag vill ha till den).

Så mycket roligare med snurreli-snurr med Beast (men där skulle jag vilja ha Maria Hill)!
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Kör en patriot-lek nu med blå stålmannen och onslaught. Är stabil och jag skulle säga att jag har en 60-70% win rate...

Cog.
Du råkar inte ut för många Enchantress? Eller kan du neutralisera henne?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Är det förresten någon som har en bra deck att plocka fram när det är många missions med "win a location with 1 card"?
Jag har försökt bygga några olika men inte lyckats jättebra.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Jag skulle spela mer Patriot om det inte var så tråkigt (jag har allt jag vill ha till den).

Så mycket roligare med snurreli-snurr med Beast (men där skulle jag vilja ha Maria Hill)!
Har varken Beast eller Maria Hill :)

Cog.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Du råkar inte ut för många Enchantress? Eller kan du neutralisera henne?
Nä, kan inte säga att jag stött på henne jätteofta. Men jag har haft uppehåll någon vecka så jag är bara nivå 20. Ibland möter jag folk som bara verkar sätt ut kort lite slumpmässigt och helt utan eftertanke.

Vad jag gillar är att det är en ganska stabil lek som man kan vinna med även utan att man drar sitt ess (i det här fallet Patriot). Den kör på relativt konsekvent. Många andra, däribland både den discard och destroy-lek som jag har byggt, tenderar att vara våldsamt volatila och har man lite otur och inte drar kort närapå optimalt så rasar korthuset.

Har inget som är dedikerat att vinna med ett kort men hade försökt mig på något med Namor/Aqua man, Warpath, Jessica Jones eller någon våldsam heavy hitter som kanske Infinaut eller Hulk. Sen support kort som ex. Claw eller blå stålmannen som boostar friskt.

Cog.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Nä, kan inte säga att jag stött på henne jätteofta. Men jag har haft uppehåll någon vecka så jag är bara nivå 20. Ibland möter jag folk som bara verkar sätt ut kort lite slumpmässigt och helt utan eftertanke.

Vad jag gillar är att det är en ganska stabil lek som man kan vinna med även utan att man drar sitt ess (i det här fallet Patriot). Den kör på relativt konsekvent. Många andra, däribland både den discard och destroy-lek som jag har byggt, tenderar att vara våldsamt volatila och har man lite otur och inte drar kort närapå optimalt så rasar korthuset.

Har inget som är dedikerat att vinna med ett kort men hade försökt mig på något med Namor/Aqua man, Warpath, Jessica Jones eller någon våldsam heavy hitter som kanske Infinaut eller Hulk. Sen support kort som ex. Claw eller blå stålmannen som boostar friskt.

Cog.
Ska testa din Patriot -variant, låter kul som omväxling.

Jag har testat några ett-korts-lekar med en blandning av de du föreslår, plus sunspot och Devil Dinosaur, men jag får aldrig till någon bra synergi och förlorar mer än jag vinner, ofta vinner jag en ensam location med mitt ensamma kort, men matchen går åt skogen.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Så här ser min Patriot-lek ut. Inte nödvändigtvis ettor (det är mer Kazar skulle jag säga) men de finns där så klart...

Har man Brood är den bra i leken också. Men jag har inte Brood...


# (0) Wasp
# (1) Squirrel Girl
# (1) Misty Knight
# (2) Mister Sinister
# (2) Shocker
# (3) Patriot
# (3) Cyclops
# (4) The Thing
# (5) Blue Marvel
# (5) Abomination
# (6) Onslaught
# (6) Ultron
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiUGF0cmlvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTWlzdHlLbmlnaHQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNob2NrZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkN5Y2xvcHMifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlRoZVRoaW5nIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBYm9taW5hdGlvbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV2FzcCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiVWx0cm9uIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJPbnNsYXVnaHQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkJsdWVNYXJ2ZWwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik1yU2luaXN0ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNxdWlycmVsR2lybCJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Är det förresten någon som har en bra deck att plocka fram när det är många missions med "win a location with 1 card"?
Jag har försökt bygga några olika men inte lyckats jättebra.
Infinaut och Hobgoblin är mina go-to guys, ibland med Spiderman och i vissa fall Professor X. Ibland spelar jag Namor/Klaw också. Men Infinaut och Hobgoblin funkar bäst.

(1) Sunspot
(1) Nightcrawler
(2) Armor
(2) Cloak
(2) Lizard
(3) Storm
(3) Cosmo
(4) Jessica Jones
(4) Warpath
(5) Hobgoblin
(6) America Chavez
(6) The Infinaut

Inte helt optad men går bra. Fast jag spelar den bara för missions...
 
Last edited:

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Infinaut och Hobgoblin är mina go-to guys, ibland med Spiderman och i vissa fall Professor X. Ibland spelar jag Namor/Klaw också. Men Infinaut och Hobgoblin funkar bäst.
Mmmm, så klart är hobgoblin smart där. Tänkte inte riktigt på att det kortet flyttas över till motståndaren :)

Cog.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Är det förresten någon som har en bra deck att plocka fram när det är många missions med "win a location with 1 card"?
Jag har försökt bygga några olika men inte lyckats jättebra.
Jag gör inget särskilt, och det brukar lösa sig på egen hand med retreat (min eller motståndarens).

Vill du verkligen satsa på det är Ongoing-lek med Namor och Klaw (och Mr. Fantastic och Spectrum) bra.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Så här ser min Patriot-lek ut. Inte nödvändigtvis ettor (det är mer Kazar skulle jag säga) men de finns där så klart...
Det är rätt coolt när jag kollar på din lek och det som triggar mig är en 1-power för noll. :) Bra där. Har du Mysterio? Tycker den är Sinister++ i denna lek.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Det är rätt coolt när jag kollar på din lek och det som triggar mig är en 1-power för noll. :) Bra där. Har du Mysterio? Tycker den är Sinister++ i denna lek.
Jag kör Mysterio i min, men fick då slänga ut Squirrel Girl för att det blir alldeles för trångt annars.

Litet väl mycket Killmonger annars. Det gör också Wasp bättre än Misty Knight.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Förresten hade jag orimligt roligt med Korg + Beast i Bar Sinister - tror att jag slängde in 12 Rock hos motståndaren :)
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Lite stickspår, har någon testat Deadpool med Forge och/eller Ironheart? Kan det vara en grej eller bara bleh?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Lite stickspår, har någon testat Deadpool med Forge och/eller Ironheart? Kan det vara en grej eller bara bleh?
Borde funka principiellt (Hulkbuster/Okoye/Nakia ockå), men jag undrar om det går att motivera lekbyggnadsmässigt. Forge är förstås en mainstay i Move-lekar.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Det är rätt coolt när jag kollar på din lek och det som triggar mig är en 1-power för noll. :) Bra där. Har du Mysterio? Tycker den är Sinister++ i denna lek.
Har inte Mysterio. Doom skulle kunna funka också. Som en annan variant på Ultron. Doombottarna saknar förmågor (tror jag iaf.) så Patriot skulle boosta dem.

Det som jag har upptäckte med den här leken (min version och säkert flera andra som är snarlika) är att det finns så många sätt att vinna även om man inte drar Patriot. Men någon gång så fick jag Patriot, Mr. Marvel (blå stålmannen) och Onslaught och det passade att spela dem alla i samma lane. Tror jag hade squirrel girl och wasp är ju gratis (brukar spara henne till sist och peta in om det finns plats över sas) samt något mer litet kort. Men spelade mindre roll för varje kort utan förmåga fick +6 power. Även utan sån fet boost, Patriot + Ultron kan vara effektivt då varje mini-ultron då blir 3 power osv. osv. när man vänder och vrider lite på det.

Tror jag spelat kanske 5-10 matcher idag och förlorat exakt noll. Kanske mest för att jag spelar på rudis-nivå men även där tycker jag att jag förlorar ibland på lite dåliga kort-drag eller att man inte råkar dra sin stjärnspelare :)

Cog.
 
  • Like
Reactions: Ram

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag behöver Patriot eller Blue Marvel, annars blir det jobbigt, när Mystique är oanvändbar och Onslaught dålig. Men vardera är ju 75% chans, så...

Om jag å andra sidan landar (och får behålla) Patriot+Mystique+Onslaught i samma location, så ska det väldigt mycket till för att inte vinna.

Får jag Patriot och i övrigt OK kort i given, dubblar jag inte sällan runda 1. Det funkar verkligen inte alltid, men...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Borde funka principiellt (Hulkbuster/Okoye/Nakia ockå), men jag undrar om det går att motivera lekbyggnadsmässigt. Forge är förstås en mainstay i Move-lekar.
Jag tog och provspelade en deck med Deadpool, Forge, Hulkbuster och Taskmaster samt generisk destroy good cards lite under eftermiddagskaffet. Den gick rätt bra och var kul att spela, men jag behöver Venom för att den skall vara bra. Sedan har jag inte Death på mobilen heller så där försvinner lite Ooomph. Jag blev lite ledsen när jag hade korten på plats för en 32p Deadpool + Taskmaster runda 7 (Magik) bara för att få se min motspelare Hela-dra Wave så jag inte kunde få ut dem... Hade varit en 64-swing. Men å andra sidan så hade min motståndare Leader så jag hade förlorat ändå, men jag tror nästan det hade varit en rekordrunda för mig. En liten girig del av mig vill stoppa in Moon girl i den, men jag vet att den kommer bli sämre av det...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Har inte Mysterio. Doom skulle kunna funka också. Som en annan variant på Ultron. Doombottarna saknar förmågor (tror jag iaf.) så Patriot skulle boosta dem.
Japp, de får bonus från Patriot. Gillar Doom i den här leken, Doom bots är ju också immuna mot Killmonger. Tror Ultron är bättre dock men är inte säker. Jag vet i alla fall att med Ultron så har jag vid mer än ett tillfälle vunnit matcher med totalt tre spelade kort. :)
 
Top