Marvel Snap

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Går det att få ihop en vettig deck med Kazaar, Patriot och Ultron? Kanske Blue Marvel också?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Går det att få ihop en vettig deck med Kazaar, Patriot och Ultron? Kanske Blue Marvel också?
Jag har provspelat den (och Mystique) och den har varit bra men ganska skör. Om man inte drar Patriot och Ultron så vinner man oftast inte och om man gör det så vinner man typ. Om inte Killmonger...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Sitter här och känner mig lite halvnöjd då jag efter alla dessa matcher har knåpat ihop en lek där jag funderat lite extra själv och den funkar faktiskt riktigt riktigt bra!

# (1) Sunspot
# (1) Iceman
# (2) Armor
# (2) Lizard
# (3) Storm
# (3) Groot
# (4) Spider-Man
# (4) Jessica Jones
# (5) Captain Marvel
# (5) Gamora
# (6) Doctor Doom
# (6) Ultron
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiU3Rvcm0ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkRyRG9vbSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3Vuc3BvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiR3Jvb3QifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkdhbW9yYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3BpZGVyTWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJBcm1vciJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJDYXB0YWluTWFydmVsIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJVbHRyb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkxpemFyZCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSmVzc2ljYUpvbmVzIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.

Den har en trave delar som kuggar i varandra rätt trevligt. 1 och 2-korten är rätt standard och kan komma att bytas ut framåt när jagform bättre kort. ”Hemligheten” med leken är att spela på spelares stress när Storm spelas. Beroende på vad jag har på handen så kan jag endera möt med Jessica eller Groot (som är bra efter senaste uppdateringen!) eller ännu bättre spela Spiderman på en annan location för att låsa in dem för en Gamora nästa runda. Om jag har lite överläge i Storms lane så skall jag oftast inte spela i den för då fixar Captain Marvel eller Doom det eller i nödfall Ultron.

Den här leken går riktigt bra just nu och jag får sitta och småfnissa åt könslan att jag har rätt bra kontroll på saker och ting. Jag hoppas på att få Goose i shoppen eller i en låda någon gång framöver så blir den ännu bättre.

Några bra kort som jag missat?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Lite söndags-kuriosa. Cashade in en mycket kul förlust nyss!
3775FB77-97A2-454E-85EE-26E9039F1A30.jpg
Den där såg jag inte komma! :)

I övrigt har veckan bjudit på mer Hobgoblins och Infinaut än lämpligt och jag vill nog aldrig spela dem igen… Dumma missions och dumma bokstäver…

De kort som jag vill ha mest i shop eller i låda just nu är nog det från sista stycket, Goose, Wasp och Thor för min platta för spel med Jane foster.

Den lek som jag ser att jag vill få ihop är en Shield-lek. Tror dem kan vara sjukt kul att spela och random på det bra sättet om ni förstår. :)

Sedan har jag nu två konton över 1000 collection level (ett mycket över) och har fortfarande exakt noll Wong.
 
Last edited:

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
Jag har vara ett konto med väl över 1000 collection level men saknar ändå flera bra kort 😔

Cog.
 
  • Sad
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, just Wong skaver för mig... Jag har massor med coola decks som jag vill spela som behöver honom som motor och han är en del av pool 2 så det är lite "va fan..." över det hela.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Ja, just Wong skaver för mig... Jag har massor med coola decks som jag vill spela som behöver honom som motor och han är en del av pool 2 så det är lite "va fan..." över det hela.
Jag vill också ha Wong :(
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Är han inte pool 3?
Jag saknar att jag inte har Wong och Mystique mest känns det som.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Är han inte pool 3?
Jag saknar att jag inte har Wong och Mystique mest känns det som.
Jo just det, jag ligger en för lågt med poolerna... Men sedan 460+ eller något liknande i alla fall.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Hade varit gött att få Deadpool också :)

Cog.
Jag har deadpool och... Asså, jag är inte jätteimponerad för att vara ärlig. Nu saknar jag Venom så jag har bara Carnage och Deathlok att döda honom med plus Killmonger men just det där att han kostar 1 varje gång han skall ut igen har jag upplevt vara mer problematiskt än jag trott och man vill ju döda honom ofta så det är inte helt trivialt. Jag spelar hellre Hood och Nova som 1-drop och tycker inte sällan Sabretooth är ungefär lika bra.

Men jag har spelat ganska lite destroy på sista tiden så jag kan ha fel. Jag borde kanske testa honom igen.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,137
Location
Lund
hood är bra!

nova tycker jag är svår att få något värde för ärligen. ofta dödar man honom innan man har kort ute som han ger bonus till. hade hellre bytt honom mot deadpool i min destroy lek (där jag har nova nu...)

Cog.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
hood är bra!

nova tycker jag är svår att få något värde för ärligen. ofta dödar man honom innan man har kort ute som han ger bonus till. hade hellre bytt honom mot deadpool i min destroy lek (där jag har nova nu...)

Cog.
Ja, förstår vad du menar med Nova. Han är ganska knepig och inte sällan spelar man lite runt honom så att säga, försöker inte spränga honom för tidigt etc. Jag spelar ganska ofta ut honom runda 3-4 i stället för runda 1. Jag upplever ofta att destroy-lekar som jag möter också försöker spela för att maxa Nova snarare än att spela "optimalt".
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Det är inte jag som är galen, eller hur? Visst är matchmaking uppgjord så att man mycket oftare möter lekar som liknar ens egen?

När jag spelar Zabu är det 90% Zabu-lekar, när jag spelar Self-Destruct är det 60% Self-Destruct-lekar, när jag spelar Move är det i alla fall mycket mer Move-lekar än annars (och samma sak för Patriot)?

(När jag spelar min Weenie-Beast-Cycle-lek vet spelet inte vad det ska tro. :) )

Men det här är väl en jättedålig design? Det gör spelet enformigt och att matcherna blir likartade (plus att det lönar sig för mycket att kunna kontra sin egen lek).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Nej, du är inte galen. Fast jag tror inte det är match på typ utan på power level. Jag möter helt olika lekar beroende på om jag spelar en optad lek jämfört med en PORC. Det finns någon sorts begåvning bakom det som inte är baserad bara på vilka kort man spelar utan även på kombos. Min destroy med Death möter oftast svårare lekar än dess dito utan Death etc.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Wong är i token-shopen just nu (eller det är olika för alla?) men jag har bara 400 tokens…
Kan man få tag i tokens på något annat sätt än via collectors reserves? Det tar ju en evighet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Wong är i token-shopen just nu (eller det är olika för alla?) men jag har bara 400 tokens…
Kan man få tag i tokens på något annat sätt än via collectors reserves? Det tar ju en evighet.
Det är olika för alla dessvärre... Jag har Titania och Ronan.

Just nu tror jag inte det går. Det fanns någon deal för $$$ förra månaden eller hur var det? Men hey, med 1395-dealen så borde du komma långt på den vanliga stegen så du får hyfsat med collector tokens? ;)
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Wong är i token-shopen just nu (eller det är olika för alla?) men jag har bara 400 tokens…
Kan man få tag i tokens på något annat sätt än via collectors reserves? Det tar ju en evighet.
Jag har inte Wong i shopen så det är olika. Ibland går det få tokens av guld (som går att köpa för pengar eller samla ihop i spelet) i olika erbjudanden (bundles?). Men inte alltid.
 
Top