Marvel Snap

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Det går inget bra för mig. Lyckas inte klättra i ranking. Tar gärna er hjälp med synpunkter på mitt deck. Är det något uppenbart dåligt eller något som kan tweakas?

Jag har collection lvl 301 och om jag förstår rätt så möter man motståndare med samma collection lvl snarare än samma ranking.

Leken är en milt disruptiv on reveal lek.


# (1) Ant Man
# (1) Sunspot
# (1) Korg
# (1) Rocket Raccoon
# (2) Angela
# (2) Scorpion
# (2) Star-Lord
# (3) Ironheart
# (3) Wolfsbane
# (3) Groot
# (5) Spider-Woman
# (6) Odin
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiUm9ja2V0UmFjY29vbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU3Vuc3BvdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiS29yZyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiQW5nZWxhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTdGFybG9yZCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV29sZnNiYW5lIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJHcm9vdCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiT2RpbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSXJvbmhlYXJ0In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTcGlkZXJXb21hbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiU2NvcnBpb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFudE1hbiJ9XX0=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
Spontant saknar jag kanske någon riktigt fet grej att köra Odin på. Typ white tiger, iron man eller kanske jubilee? Ant Man, Sunspot, Korg och Angela har inga synergier med Odin, och Scorpion har bara synergi med Odin om du spelar först runda 6. Kanske skulle byta dem mot några som passar bättre?

Jag kan bygga din lek och testköra den lite ikväll om du vill. Då får man en bättre känsla för var som funkar och vart det skaver..
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Typ white tiger, iron man eller kanske jubilee?
Iron Man funkar inte. Mina stora Odin-kompisar är White Tiger och Black Panther, men Spider-Woman kan funka ibland - jag körde henne i början.

Få riktigt tänker på att Odin re-triggar Shang-Chi heller.

Handlar det om att vara jobbig med folk skulle jag direkt spela Iceman i stället för Sunspot också.

Medusa är stabil redan i grund, och blir rätt bra med Odin.

Med både Ironheart och Wolfsbane rockar Mister Sinister, så att om man är på kurvan kan man spela dem för full effekt runda 3.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Spontant saknar jag kanske någon riktigt fet grej att köra Odin på. Typ white tiger, iron man eller kanske jubilee? Ant Man, Sunspot, Korg och Angela har inga synergier med Odin, och Scorpion har bara synergi med Odin om du spelar först runda 6. Kanske skulle byta dem mot några som passar bättre?

Jag kan bygga din lek och testköra den lite ikväll om du vill. Då får man en bättre känsla för var som funkar och vart det skaver..
Det har du rätt i! Jag känner ofta att jag förlorar i sjätte rundan men är med bra fram tills dess. Det blir aldrig någon riktig punch.

Du får jättegärna testa några varianter om du tycker det är kul :) Annars får jag försöka på egen hand.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Det har du rätt i! Jag känner ofta att jag förlorar i sjätte rundan men är med bra fram tills dess. Det blir aldrig någon riktig punch.

Du får jättegärna testa några varianter om du tycker det är kul :) Annars får jag försöka på egen hand.
Här är min on reveal-lek. Osäker på om den frångår din ursprungliga tanke som verkar vara mer ”reta motståndaren”.


# (1) Iceman
# (1) Korg
# (1) Rocket Raccoon
# (2) Medusa
# (2) Mister Sinister
# (3) Ironheart
# (3) Wolfsbane
# (4) Jubilee
# (4) Shang-Chi
# (5) White Tiger
# (5) Gamora
# (6) Odin
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiTWVkdXNhIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJJcm9uaGVhcnQifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IldoaXRlVGlnZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6Ik9kaW4ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkdhbW9yYSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUm9ja2V0UmFjY29vbiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSnViaWxlZSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiS29yZyJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiV29sZnNiYW5lIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJNclNpbmlzdGVyIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJTaGFuZ0NoaSJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiSWNlbWFuIn1dfQ==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
10BF26DD-7705-4F74-8DE7-3180006454A3.jpeg
Det har du rätt i! Jag känner ofta att jag förlorar i sjätte rundan men är med bra fram tills dess. Det blir aldrig någon riktig punch.

Du får jättegärna testa några varianter om du tycker det är kul :) Annars får jag försöka på egen hand.
Och nu har jag spelat ett par rundor med din lek. Den har gett rätt ok resultat! Grejen är att man får fokusera på två lanes, ha en lucka öppen för odin på båda, och se till att man har tillräcklig mix av ”on reveal” kort i varje lane för att ge bra synergier med odin.

Jag är inte så förtjust i de tre korten som bara ger dig bonus om de spelas i samma lane som motspelaren (för svårt att gissa), och så saknar jag en fet 5a, som white tiger eller gamora.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag tycker att reveal-lekar inte riktigt håller utan antingen Wong eller Lockjaw (eller weirdo-grejer med Arnim Zola).
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Sådär, dingade 81 innan säsongen tog slut. Samma lek som jag listat tidigare - enda saken jag inte kan bestämma mig för är om jag borde byta ut Medusa mot Scorpion.
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
View attachment 10835
Och nu har jag spelat ett par rundor med din lek. Den har gett rätt ok resultat! Grejen är att man får fokusera på två lanes, ha en lucka öppen för odin på båda, och se till att man har tillräcklig mix av ”on reveal” kort i varje lane för att ge bra synergier med odin.

Jag är inte så förtjust i de tre korten som bara ger dig bonus om de spelas i samma lane som motspelaren (för svårt att gissa), och så saknar jag en fet 5a, som white tiger eller gamora.
Tackar! Ska utveckla utifrån dina synpunkter. Lite roligt att det blev ny "season pass" nu och att jag fick backa i rank rejält. Men lite skönt också för nu är det lite lättare igen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja, håller med också. Spelet är rätt random redan innan men med Lamentis så är det extremt. Okul och gör massor med kort riskabla att spela. Och jag som precis fått en ny favvo-lek som bygger på att sno kort från motståndarens lek. Den blir liksom inte så bra då direkt...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Ja, håller med också. Spelet är rätt random redan innan men med Lamentis så är det extremt. Okul och gör massor med kort riskabla att spela. Och jag som precis fått en ny favvo-lek som bygger på att sno kort från motståndarens lek. Den blir liksom inte så bra då direkt...
Jag har helt fått byta till en Bucky, Carnage lek. Vet inte om det inte vore bättre att bara ha kort som inte har synergi men är höga
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag har helt fått byta till en Bucky, Carnage lek. Vet inte om det inte vore bättre att bara ha kort som inte har synergi men är höga
Jag tror det viktigaste är att synnergierna inte är så "sköra", att de skall vara skapliga även utan sina power-kort. Det beror ju på vilken runda Lamentis flippas, man drar ju egentligen bara ett fåtal kort mindre och får fördelen att se dem man får men det är ändå endless poop om man ser att man inte får Kazaar/Blue/onslaught till sin 1-droppare, vettiga discarders och discardees till sin kasta lek etc. Fast iofs, då kan man retirera tidigt och spela en match till... :D
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Lekstatus för mig:

*** Wong Reveal, min main som tagit mig till 81 i alla fall ***

1. Iceman, Nightcrawler
2. Mister Sinister, Scorpion, Sentinel
3. Ironheart, Wolfsbane
4. Wong, Shang Chi
5. White Tiger, Black Panther
6. Odin

Det som gör att den här fungerar är den abnormt kraftfulla synergin mellan Wong och Odin, tillsammans med ett par andra Reveal-kort. En Location med Ironheart/Wong/White Tiger/Odin kan utan problem vinna spelet på egen hand - Odin leverar 24 poäng boostning från Ironheart och fyra Tiger Spirits från White Tiger här! Black Panther är bra på att komma upp i hundratals poängs styrka, med det är oftast overkill, och Wolfsbane är sekundär till Ironheart men agerar reserv till henne (har du eller hoppas på combot kan du spela Wolfsbane som första kort i en location!). Resten av korten handlar mest om att bygga upp två-tre kort som Ironheart och Wolfsbane behöver.

Oroa dig för: Cosmo, Professor X (bägge tyvärr sorgligt vanliga, men det är långtifrån omöjligt att fånga Professor X-spelare i en fälla med många av korten, som att spela in en Tiger Spirit under honom eller boosta dina kort med Ironheart). Aero (rycker gärna sönder ditt combo), Shang-Chi. Debrii (fy fasen!).

Locations du tycker om: Kamar-Taj (duh!), Onslaught's Citadel (en dubblad Wong gör det lika bra som Kamar-Taj), Death's Domain, Sanctum Sanctorum (de två sista för att du är väldigt bra på att få in Tiger Spirits på ställen det inte funkar att spela kort).

Kort som saknas: Psylocke borde fungera bra (Wong runda 3!). Arnim Zola leverar med Black Panther. Bubblare: Shuri och Absorbing Man.

Jag har testat Rogue i den här, men det är väldigt ont om utrymme att spela andra kort än combot från runda 3, och man har henne aldrig när man behöver henne.

*** Vanilla Move ***

1. Human Torch, Iron Fist
2. Forge, Kraven, Okoye, Multiple Man, Cloak
3. Doctor Strange, Vulture, Hulkbuster
4. Shang-Chi
6. Heimdal

Inte mycket att säga här, det är det vanliga, med en Shang-Chi för nödsituationer (alternativet för mig vore en Polaris för att aktivera min egen Kraven). Leken funkar OK, men jag känner ofta att jag har otur med den - man vill ha ett par kort som vinner på move, och ett par kort som delar ut move, och det är fanimig svårare än man kunde tro! Det hela blir skakigt så fort man inte kan få igång Multiple Man (men å andra sidan obscent när allt klaffar med honom).

Oroa dig för: Xavier, Cosmo (börjar ni se ett mönster från ovan?). Otur. Motståndarens Kraven. Killraven (du kan aldrig lita på din Human Torch, hur fin han än ser ut 32 poäng stor!).

*** Bad Self-Destroy ***

1. The Hood, Deadpool, Nova, Yondu
2. Bucky Barnes, Carnage, Wolverine
3. Killraven, Sabretooth, Deathlock
4. Moon Girl
9. Death

Rätt standard, men saknar tyvärr Venom som kort, vilket gör det hela litet för svagt. Moon Girl är till för att dubblera The Demon (från The Hood) eller en rabatterad Death eller Sabretooth. Den här leken är litet för svag, och jag plockar mest fram den på låg ranking och för att uppfylla Missions. Death är absolut verksamhetskritisk, och jag skulle aldrig köra Self-Destroy utan henne. Tror mycket mer på det här om jag kunde lägga in Venom + Arnim Zola, och eventuellt Taskmaster.

(Yondu räknas för Death - det är enda anledningen att han finns med.)
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Jag upptäckte att Lamentis gör Death billigare och nu krossar jag folk med ett kostand 0 supermäktigt kort.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
saknar black panter, kör gamora istället.
Spider-Woman är ett annat OK alternativ för den slotten. Litet ojämn, men förödande när Odin får henne att landa den fyra gånger mot fyra motståndare. :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Avvikande åsikt: Lamentis-1 är *underbar*.

Jag kör kopian av @JohanL s lek ovan. Bästa är när man kan spela iceman, scorpion, iron heart, wong, white tiger, odin, i den ordningen. Snap första rundan!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Har ni sett den nya fantastiskt ostiga trailern som jag tror har sensmoralen att man ska sluta spela Snap och ringa sin flickvän?
 
Top