Marvel Faserip skurkar

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Riptide är en till Marauder. Han har förmågan att skapa och kasta tornados som vapen. Han kan också flyga i dem. Han är mest känd för att Colossus bröt nacken på honom (han blev ttre pga serier). Jag måste erkänna att jag har svårt för Riptides krafter. De känns för overkliga. Vilket är dumt, jag vet, men laserögon känns verkligare. Kasta små tornados känns som… Super Mario.
Funkar hur hans krafter är i filmversion bättre?

----------------------------

Om man har mytologinördar i gruppen: "Våran opartiske domare är...Utgårda-Loke!"
Utgåda-Loke finns i Marvel men jag tycker att SL ska strunta i honom istället använda Utgåda-Loke från Valhalla

----------------------------

Sabretooth är inte en till Wolverine fiende, han är den definitiva Wolverine fienden! Killen har specialregler i Faserip för att försöka döda Wolverine till och med!

Jag tänker göra så här. Backstory är inte viktigt. Nej, inte i det här fallet. För Wolverines förflutna har retconnats så ofta och så fundamentalt att Sabertooth också retconnats från här till Månen och tillbaka. Det viktiga är att Sabertooth är en annan jättegammal mutant som läker och har klor, som var en del av Weapon X, som blev indragen i The Brotherhood of Evil mutants och som har en mystisk men djup koppling till Wolverines förflutna.
Och han började som Iron Fist skurk

----------------------------

Sabertooth är också en spion, vilket försvinner i shufflen ibland. Men medan Wolverine var iväg och plockade upp en level av Samuraj tränade Sabertooth som James Bond.
Plot hook: hjältarna ska på kostympary, ett sådant där med slips o fluga, men där alla använder kodnamn och teatermask för att dölja vilka de är. RP:na är där för att haffa någon, köpa en macguffin från den maskerad auktionen, fungera som livvakter åt en SLP som är där för något, kontakta en SLP för information. Nu är bara grejen att en av de andra gästerna är Sabertooth, i skräddarsydd kostym o ute i egna affärer (som kan vara att göra vad någon har betalt honom för). Och som del av uppdraget får inte hjältarna avslöja sig själva, i alla fall inte för än de har fixat den viktigaste delen av uppdraget.

Det här funkar bäst om hjältarna är sådan som skulle ha rejäla problem mot Sabertooth o de har fåt styck av honom förut, så de kan känna igen honom o börja svältas om varför han är där.
 
Last edited:

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Nu är bara grejen att en av de andra gästerna är Sabertooth, i skräddarsydd kostym o ute i egna affärer (som kan vara att göra vad någon har betalt honom för).
Det finns några exempel på Sabretooth i kostym - han bär upp det väl.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Sandman var en småbrottsling
Tror faktiskt att han hade varit på FBI:s Top 10 most wanted, eller något liknande ursprungligen

Plot hook: Det visar sig att Sandman aldrig blev ond igen. Den onda Sandmannen är från ett annat universum som är annorlunda tidsmässigt gentemot hjältarnas. Så efter att de besegrat alt-Sandman så har se tillgång till en portal till 1960-tals New York där Fantastiska Fyran, Hulken och Spindelmannen är de enda aktiva hjältarna.
Men först spottas de ut i sin stad o träffar på 60-tals versioner av sig själva, som bara drog på sig dräkterna för något/några år sedan.

------------------------------------------

Mest rasistiska namnet som fortfarande finns med i namnet tillhör Scalphunter som är en amerikansk urinvånare. Urk. Han fick namnet för att han är en seriemördande krigsförbrytare som skalperade folk under andra världskriget. Dubbel urk.
Kanske lite icke-PK men eftersom att han faktiskt skalperar folk tror jag inte att man kan säga att hans namn är rasistiskt, det hade varit det om han inte skalperade folk o bara hade fått det för att han var urinnevånare. Att han dock skalperar folk kan dock vara rasistiskt (eller inte, flera soldater under WWII skaffade sig smaklösa troféer, det kan ju vara en referens till det).

Okej, så han har en helningsfaktor (vilket är varför han inte åldras) som är så effektiv att han bara kommer tillbaka om han dör och kan telepatiskt kontrollera maskiner. Men han skjuter ändå mest folk med normala pistoler.
Med tanke på att han byger de där pistolerna själva med delarna från sin dräkt för att ha det bästa pikan för just det tillfället tror jag inte att de räknas som normala.

Han jobbar för Mr. Sinister och är den av hans Marauders som hållit positionen längst.

Scalphunter är mest känd för att massmörda Morlocksen. Efter det har han mest dykt upp när någon behöver massmörda folk.
Finns åtminstone en version av honom (klon?) som Nightcrawler lyckades få att överge sin våldsamma livsstil genom att bara snacka. Det kan vara den versionen som har hängt med X-Men då o då, har ingen kål på om den versionen har varit våldsam.

Plot hook: Att telepatiskt kontrollera maskiner kraften har alltid varit under använt. Scalphubter använder för att få en S.H.I.E.L.D. Helicarrier att löpa amok och anfalla staden medan han personligen lönnmördar delstatens guvernör för Mr. Sinister.
Bra plot men känns som du kan byta ut Skalphunter till vem som helst med en hacker utan att något ändras. Också, jag tror inte han är den typen av tekno-empat, utan han är som Forge o bara kan bygga/reparera saker urlätt.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,929
Kanske lite icke-PK men eftersom att han faktiskt skalperar folk tror jag inte att man kan säga att hans namn är rasistiskt, det hade varit det om han inte skalperade folk o bara hade fått det för att han var urinnevånare. Att han dock skalperar folk kan dock vara rasistiskt (eller inte, flera soldater under WWII skaffade sig smaklösa troféer, det kan ju vara en referens till det).
Att Marauders har både en ond comanche och en ond inuit (Harpoon) är litet anmärkningsvärt, dock.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Som djurtemad hjälte borde Spindelmannen ju inte kasta sten i glashus, men det kan ju vara varför inga superhjältegrupper vill ha honom som mer än reservmedlem

-----------------------


Hon verkar ha reformerat sig, i alla fall för ett tag, för hon var med i the Initiative hjältegruppen för Delaware.

-----------------------


Med tanke på alla dina plotkrokar som bygger på ett botemedel för cancer, kan du inte klaga på hur radioaktivitet funkar o inte funkar

----------------------


Varför tusan skulle de Slaviska gudarna vända sig till RP:na?

------------------------


Varför är Red Ronin 'rustningen bland skurkarna?

-----------------------


Rekommenderar en tit på på Justice League seriens avsnitt om Justice Lords innan man kör det här

------------------------


Om jag mins rätt av summeringen av henne var det också att efter att hon råkade döda någon så ljög hon om det och påstod att hon var oskyldig och utnyttjade folk som trodde henne.

Med tanke på ditt ralierande om Squadrone Supreme o deras hjärnkontrol så finner jag det intressant att du inte har några problem att Rhapsody i praktiken försöker göra samma sak.

----------------------


Marvel har släppt böcker (alltså ni vet som serietidningar fast utan bilder) med sin hjältar o i en av dem om Spindelmannen (tror det var Jim Butcher som var författaren) är Rhino en sido karaktär o set blir lite snack mellan honom Peter o MJ (Rhino var blind just då) under ett tillfälle av lugn o i alla fall i den historien så är det så att Peter o MJ kommer fram till att Rhino inte är så dum som han ofta presenterar sig som utan troligen har kommit fram till att han vinner på att låta alla tro att han bara är dumma muskler.

----------------------


Nazist? När blev han det? Jag har läst flera äventyr med honom o det har inte kommit upp i någon av dem.

----------------------


Det är flera skurkar som jag har undrat över varför de inte är med. O flera som jag har undrat varför de är med.
Jag hade inte velat ha med Spindelmannen för han kan inte sluta skämta medan jag slåss för mitt liv!

Fast en massa skurkar var med i The Initiative utan att egentligen bli good guys. The U-foes var till och med ett sådant team.

Jag botar cancer och klagar på strålning hur jag vill! :p

För att RP:arna är AWESOME SUPERHJÄLTAR! Varför annars ha en kampanj om dem?

Ingen aning om varför Red Ronin rustningen är en skurk faktiskt... Den kanske är fel kategoriserad? Vore inte den första.

Skillnaden mellan Rhapsody som är en enda person som blir utsatt för rasism och gör något dumt och en grupp ultramäktiga supermänniskor som är rika och berömda som bestämmer sig för att ta över världen i en fascistisk kupp är pretty big!

Ringmaster var nazist från första gången han dyker upp i serierna! Killen hade till och med hakkors på grejer. Men de har slutat nämna det i senare apperances.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Att Marauders har både en ond comanche och en ond inuit (Harpoon) är litet anmärkningsvärt, dock.
Ja, det gör inte saker mindre rasistiska att inuiten är just Harpoon.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,318
Location
Helsingborg
Så hur många gånger har folk tagit kontroll över Red Ronin och försökt starta världskrig eller rampage:at i New York? En, två, tre? Massor?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Jack Russel! Jag ville inte spoila det innan vi nådde karaktären men här är det: Dummaste hemliga identitet namnet i Marvel. Den första Werewolf by Night heter Jack Russel!.

Nu, namnet är kanske dumt men Jack är en av de roligaste karaktärerna i Marvel. Han kommer från en släkt där alla männen är förbannade att bli varulvar under fullmånen efter de fyllt 18. Förbannelsen började när en av hans förfäder läste ur den dåliga magiska boken The Darkhold under ett försök att stoppa Dracula. Så när Jack fyller 18 så spenderar han ganska lång tid som en helt vanlig film varulv och förvandlas bara till en vargman under fullmånen. Det i sig lyckas göra hans liv till en kavalkad av äventyr och skräckfilmer men det var inte superhjälte dags riktigt än, den vändningen kom när mer magi hände. Nu kan han bli en varulv när han vill och är intelligent under tiden, men under fullmånen blir han en extra farlig och stor varulv som är helt ointelligent och sjukt aggressiv. Men nu har han i alla fall en chans att slåss mot skurkar och monster när han vill det och inte bara av misstag. Jack har sedan varit med i några monster grupper och slagits mot ondskans makter på en hög andra sätt.

Det finns en halv retcon där Jack istället är släkt med en alternativ evolution av mänskligheten som är varulvar, men det var dumt och nämns nästan aldrig igen.


Plot hook: Någon har lyckats komma över the Darkhold (eller en av dess många delvis felaktiga/censurerade versioner) och medvetet läst biten om hur man blir en varulv. Den personen (WolfAnon) har sedan lagt upp ett foto av den delen av boken på internet. SHIELD samarbetar med trollkarlar och techgenier för att skrubba bilden från internet för alltid, men det är svårt att få bort den helt även med magi och en hel hög människor har sett bilden. Spridningen var dock extra hög i hjältarnas stad där den laddades upp på det lokala universitetets hemsidan. Så nu är en massa studenter varulvar varje fullmåne, de flesta av misstag men vissa för att de vill vara varulvar.

Jack Russel är på plats och har börjat hjälpa de nya varulvarna att hitta sätt att hantera förbannelsen (burar och kalendrar med måncykeln utmärkt på dem är grunden) men han har fullt upp med de som kommer till honom frivilligt. Folket som vill vara varulvar och löpa amok gömmer sig. Kan hjältarna hjälpa till att hitta dem innan det är fullmåne?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Whirlwind hette först The Human Top och var en kul juveltjuv. HANS KRAFT ÄR ATT SNURRA SNABBT! Men sedan blev han grimdark, spände fast knivblad på sin hjälm och sågar på sina händer. Under lång tid var grejen att Whirlwind infiltrerade Avengers genom att under ett alias jobba som Wasps chaufför. Det var först för att försöka stjäla hennes juveler vilket var kul men sedan blev han besatt av henne och började klä ut prostituerade till Wasp och misshandla dem. Creepy. Och, igen, HANS KRAFT ÄR ATT SNURRA SNABBT! I alla fall, efter att han fått sparken för att han förskingrade pengar (de kom inte på att han är Whirlwind). Oh, Whirlwind är en mutant men det är mest för att varför han har krafter inte är viktigt, han har inget att göra med mutant communityt.

Plot hook: Jag hade gjort gjort grejen där Whirlwind jobbar för/med en av hjältarna på något sätt och orelaterat är en superskurk. Alltså, han vet inte att hjälten är hjälten och hjälten vet inte att han är en skurk. Sedan händer saker de båda vill interagera med nära där de båda är så de måste obekvämt ursäkta sig och springa iväg för att byta om.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
White Rabbit är Lorina Dodson, en rik kvinna besatt av superskurkar och Lewis Carroll. Hon gifter sig vid 25 med en rik 82 åring som hon mördar. Hon använder sedan hans pengar för att finansiera sin nya hobby, superbrott! Hon klär ut sig till en blanding av Alice i Underlandet vita kaninen och en Playboy Bunny, köper högteknologiska vapen (laser/gas paraplyer, raketskor, morotsgranater och en kaninbil) och hyr in beväpnade underhuggare. Grejen är att hon begår brott för att ser är kul, att faktiskt tjäna något på dem är inte så viktigt. Men hon är sjukt blodtörstig! Hon vill mörda superhjältar och struntar om hennes hantlangare dör.

Oh, och hon dejtar en massa superskurkar. Hon har varit ihop med Venom, Arcade och Shocker åtminstone, fler är antydda.

Plot hook: White Rabbit anfaller hjältarna med en enorm kaninrobot. När denna oskadliggörs exploderar den vilket skada WR och lägger henne i en koma. Hennes ex och pojkvänner är förbannade och kommer för att utkräva hämnd på hjältarna! Jag hade utökat med ett par ex utöver de som är canon och haft ett team skurkar som aldrig hade jobbat tillsammans under några andra omständigheter som vill spöa upp hjältarna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
White Rabbit är Lorina Dodson
Det här är en av de karaktärer jag är gladast över att du introducerat mig för. Jag läste hennes wikisida, och… Herregud vilken dumkul karaktär. Alltså hon är ju inte korkad själv vad det verkar, men att hon existerar är dumt. Konceptet, och allt hon gör… Hennes namn, hennes döde makes namn… Att hon liksom mest gjort småbrott och haft Frog-Man som dödsfiende? Att hennes första brott som SUPERRIK superskurk är att råna snabbmatsställen? Helt briljant. Och dumt. I love it.
 
Last edited:

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Scourge of the underworld är inte en person utan en helt organisation av människor som är trötta på superbrottslingar och bestämt sig att göra något åt det! Så de använder samma dräkt, samma specialbyggda submachine gun och har samma taktiker. De förklär sig som någon i folkmassan, bara någon normala människa som inte betyder något särskilt i en värld av gudar och monster, och sedan skjuter de ihjäl en superskurk när de inte är beredda. När Scourge härjade var det ett Marvel event och vad man trodde var en enda person dök upp i nästan alla Marvels serier. Organisationen startades och finansierades av en supertidig superhjälte utan krafter som var aktiv på 40-talet som var upprörd över att skurkarna mördade oskyldiga som inte var inblandade när de slogs mot hjältar. Scourge har dödat fler andra på den här listan än någon annan, för är du en mesigare superskurk klarar du inte att bli skjuten i nacken när du inte är bered.
Om jag har förstått rätt så ska Scourge ha skapats för att författaren/redaktören tyckte dat fanns för många dumma superskurkar och hade Scourge mörda dem som ett sätt att bli av med dem. Vilket ur mitt perspektiv var en urusel idé eftersom flera av skurkarna var bra, intressanta, eller i alla fall roliga.

-----------------------------------

White Rabbit är Lorina Dodson, en rik kvinna besatt av superskurkar och Lewis Carroll. Hon gifter sig vid 25 med en rik 82 åring som hon mördar. Hon använder sedan hans pengar för att finansiera sin nya hobby, superbrott! Hon klär ut sig till en blanding av Alice i Underlandet vita kaninen och en Playboy Bunny, köper högteknologiska vapen (laser/gas paraplyer, raketskor, morotsgranater och en kaninbil) och hyr in beväpnade underhuggare. Grejen är att hon begår brott för att ser är kul, att faktiskt tjäna något på dem är inte så viktigt. Men hon är sjukt blodtörstig! Hon vill mörda superhjältar och struntar om hennes hantlangare dör.

Oh, och hon dejtar en massa superskurkar. Hon har varit ihop med Venom, Arcade och Shocker åtminstone, fler är antydda.
Om jag skulle använda henne skulle jag skriva om henne totalt o göra henne till en av ledarna av gänget Arsenic Candy (från "Spindelmannen 3" spelet), det är ett gotik lolita gäng med högteknologiska vapen (eller superkrafter, spelet förklarar aldrig hur de kan vara så farliga). Likt White Rabbit tycks de bara vara skurkar för att de finner det kul, o gotik lolita kulturen gillar ju Alice i Underlandet rejält så de fungerar utmärkt ihop.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Tydligen tillräckligt ”bra” för att DC ska ha sin egen White Rabbit med motsvarande Playboy Bunny-estetik (bara ännu mer).
Jag tänkte iofs mer på hennes civila namn, men visst =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Om jag skulle skriva ett scenario kring White Rabbit så skulle jag göra en Pulp Fiction / Fear and Loathing-mashup där hon rånar ett snabbmatsställe och får med sig en portfölj (och kanske en plånbok som det står Bad Mother Fucker på), och sen flyr till Las Vegas. Rollpersonerna måste jaga henne genom allehanda craziness, och samtidigt hålla koll på och försöka stoppa de andra grupperna som är ute efter portföljen.

Det scenariot skulle kunna göras med vilken annan karaktär som helst, men just "white rabbit" i kombination med "råna snabbmatsställen" ger åtminstone mig tillräckligt mycket kopplingar för att tycka att det vore skojjigt =)
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Den andra stora grejen med Sentinels är att det finns i grunden ett vettigt argument för dem. Vi har poliser med pistoler för när normala människor begår brott. Är det tungt beväpnade och särskilt farliga brottslingar har vi insatsstyrkor och grejer. Men mot en person som dödar med en blick eller river städer med en gest hjälper inte det. Det är där vi behöver Sentinels. Men sedan används de alltid till att mörda tonårsflickor som snattat.
Håller helt och hållet inte med. Grejen är nämligen att alla Sentinels säljs med att de ska stoppa mutanter, inte folk med superkrafter, och det spelar ingen roll om ens mutation bara är blå hud eller en extra näsborre, Sentinels är där för att ha ihjäl dem.

------------------------------------------------

Plot hook: Staden har börjar bli obekväm över att behöva förlita sig på hjältarnas goda vilja. En politiker har tryckt igenom så att det ska hållas en omröstning rörande ifall staden ska köpa in en grupp (fem stycken bara) Sentinels för att vara beredda ifall hjältarna inte kan hjälpa till. Sentinelsen ska vara kontrollerade av polisen och på så sätt vara svarandes till demokratiskt valda personer. Debatten är extremt intensiv dock. Problemet är att det finns en poäng här, ska staden verkligen bara skyddas av vigilantes som inte är ansvariga gentemot någon? Hjältarna kan lösa det genom att bli en del av stadens polisstyrka, men då ger de upp mycket frihet. Vad gör de?
Vore det inte smartare att köpa in näst senaste modellen av mandroider o ha en enhet inom polisen som är tränad att använda dem?

--------------------------------------------

Shinobi Shaw är son till Sebastian Shaw, som ju var ledare för The Hellfire Club. Shinobi är också en mutant och kan ändra sin kropps densitet, så han kan vara diamanthård eller passera igenom saker, en kraft han också kan använda till att sticka in sin hand i folk och stanna deras hjärtan Shinobi är med i en grupp kallad the Upstarts som är barnen till superskurkar och typ också är skurkar (men hatar sina föräldrar). När de inte MDG jagar folk och andra rik skurk grejer så försöker Shinobi mörda pappsen och ta över Hellfire cluben.

Plot hook: Shinobi startar en egen social club, men istället för att vara en BDSM klubb är det Frimurarna/Rotary. Kraven på att vara med är att man är rik och mutant. Klubben träffas i hemlighet och använder sina krafter/pengar/inflytande till att gynna varandra. Det är inte bara skurkar heller, mutanter har det inte lätt så även om organisationen bara gynnar medlemmarna så ser många det som folk som tror på det ser på trickle down economics.

Saker är lugna tills någon inte vill vara med längre efter att några medlemmar gjort något olagligt och klubben dolt det varpå Shinobi försöker ha avhopparna lönnmördade. En av avhopparna kommer till hjältarna för hjälp.
Med tanke på att magi är värkligt i Marvel å Frimurarna är väldigt ritualistiska av sig kan jag se Shinobi kasta in en massa ritualer o liknande i sin nya organisation, nu är bara grejen att vissa av ritualerna är riktiga magiska saker och helt plötsligt så har någon tillkallat en demon eller öppnat porten till limbo o en massa spöken "springer" omkring. Det är problem nog, lägg sedan till att några av de som har blivit demonsvurna/besatta har superkrafter o det är en ny nivå av problem.

-

Om hjältarnas stad ligger i Japan är Shinobi perfekt för att vara Black King för det lokala kapitlet, med tanke på att han är halv-Japan och har haft åtminstone ett par ninja temade hantlangare.

--------------------------------------------

Shocker [...] Klart New Warriors eller Young Avengers kan spöa honom.
Med tanke på hur mäktiga dessa två grupper faktiskt är så är det inte ett bra exemple på hur mesig han är.

--------------------------------------------

Sidewinder är en av ormkillarna som Roxxon gav superkrafter och trots att han är en mes är han är killen som fick bäst superkrafter! Varför? Utpressning. Okej, så Roxxon hyrde in en ekonomiprofessor vid namn Seth Voelker som en konsult. Den killen listade ut att de höll på att skapa superskurkar och var ”Ge mig krafter så håller jag käften!”. Så han fick lite mutationer och cybernetics som låter honom teleportera med en mantel! Alltså, killen kan teleportera, lagra saker i andra dimensioner och hela uppsättningen andra teleporterings trick. Oh, och eftersom han är en mesig akademiker gav de honom fyra minidrönare som slåss för honom så att han skulle slippa lära sig karate.
Han är också anledning till varför Serpent Society aldrig är bakom lås o bom. Om en medlem blir fångad tar bara Sidewinder o teleporterar ut henom ur finkan

--------------------------------------------

Sedan sveps karaktären iväg till universumet Ultraverse tillsammans med The Exiles. Vad betyder ens de orden? Okej då Ultraverse är universumet där Malibu Comics hjältar bodde, när Marvel köpte det började de kalla det för Ultraverse. Aldrig hört talas om det? Det är för att det sög. Ingen bryr sig om Ultraforce eller Hardcase! The Exiles däremot är en bra serie och grupp i den serien, de är mutanter från dimensioner och tidslinjer som gått under som åker från dimension till dimension och försöker rädda andra dimensioner från att gå under. De består mestadel av alternativa versioner av kända marvel karaktärer såsom goda Sabertooth som är en Herald till Galactus. I alla fall, Siena dyker upp i Ultraverse och lär sig bli en superhjälte av the Exiles. Och eftersom superhjältar är svagare och färre i Ultraverse så blir hon en av de stora hjältarna där.
Du blandar ihop dina Exiles där, du tänker på Exiles II, hon var medlem av Exiles I

--------------------------------------------

Om jag skulle skriva ett scenario kring White Rabbit så skulle jag göra en Pulp Fiction / Fear and Loathing-mashup där hon rånar ett snabbmatsställe och får med sig en portfölj (och kanske en plånbok som det står Bad Mother Fucker på), och sen flyr till Las Vegas. Rollpersonerna måste jaga henne genom allehanda craziness, och samtidigt hålla koll på och försöka stoppa de andra grupperna som är ute efter portföljen.
Jag kan så lätt se det här hända: "Okej vi är på jakt av en tjej som klär sig som en alternative Playboy bunny med en väldigt viktig väska, har ni set henne?"
"Tja, jag har set någon i den stilen, men det var på Playboy Mansion Casino, och sedan har vi ju folket från Wonderland casinot, och alldeles nyligen öppnande ju The Bunny Burrow. Och sen har vi ju alla poldansöser i kanindräkt på småställena runt stan..."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Will O' The Wisp är en klassiker med en twist! Jacksson Arvad var en forskare som var med i en olycka och fick krafter. Men han blev inte ond! Problemet är att när han gick till en annan forskare för att få hjälp med att hans krafter höll på att döda honom så satte den kilen in en liten kontroll maskin i honom och fick honom att begå brott. Så han begick lite brott och slogs mot Spindelmannen tills Spindelmannen hjälpte till att befria honom. Sedan dess har han hjälpt Spindelmannen några gånger och han är en generellt ok kille. Han har de mest ”som vad han heter” krafterna. Han kan bli som ett spöke och passera igenom saker, han kan flyga och han kan hypnotisera folk… På grund av elektromagnetism!

Plot hook: Arvad experimenterade med ett sätt att helt slippa sina krafter och något gick fel. En våg av energi skickas ut över hela världen! Alla karaktärer som kan passera genom saker (Kitty Pryde, Vision med flera) blir plötsligt våldsamt vansinniga och börjar löpa amok. Kan hjältarna hjälpa Arvad lösa problemet innan han också blir för galen för att hjälpa till?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
"Tja, jag har set någon i den stilen, men det var på Playboy Mansion Casino, och sedan har vi ju folket från Wonderland casinot, och alldeles nyligen öppnande ju The Bunny Burrow. Och sen har vi ju alla poldansöser i kanindräkt på småställena runt stan..."
“The Circus-Circus is what the whole hep world would be doing Saturday night if the Nazis had won the war. This is the sixth Reich. The ground floor is full of gambling tables, like all the other casinos... but the place is about four stories high, in the style of a circus tent, and all manner of strange County-Fair/Polish Carnival madness is going on up in this space.”
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
The Wizard har ändå chutzpah som kallar sig själv för Trollkarlen i en värld där det finns riktig magi och han inte kan någon. Istället är han en uppfinnare och illusionist som använder sina uppfinningar till att luras och begå brott. Mest verkar han vara ute efter att förnedra och förstöra för Fantastiska Fyran och andra superhjältar. Han är Nikola Tesla som superskurk! The Wizard är en mainstay i the Frightful Four där han fyller rollen som deras Mr. Fantastic med twisten att han rakt upp och ner inte är lika smart men han kompenserar det genom att vara lurig och listig.

Plot hook: The Wizard får det genom smart användning av antigravitationsteknink, illusioner och en hög andra trick för att få det att se ut som att hjältarna av misstag kollapsar en byggnad och dödade en massa människor under en superstrid. Folket är inte döda egentligen, bara kidnappade och hållna i stasis. Men det vet varken hjältarna eller allmänheten som kräver att hjältarna åtalas!
 
Top