Marvel Faserip Hjältar

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Black Panther: The Black Panther är ett ämbete, den utvalda krigaren som beskyddar den uråldriga nationen Wakanda. T'Challa är den nuvarande kungen och den nuvarande Black Panthern efter att hans pappa blev mördad av superskurken Klaw. För att bli The Black Panther genomgick han en rad traditionella prövningar och fick superkrafter från en mystisk hjärtformad ört. Utöver detta är Black Panther ett teknologiskt geni på nivå med Reed Richards eller Tony Stark, den bästa detektiven i Marvel universumet och den bästa taktikern som någonsin levt. Han är Batman/Captain America/Reed Richards och Fantomen samtidigt men är samtidigt en stolt härskare över en mäktig Afrikansk nation.

Wakanda är en isolationistisk afrikansk nation som har tillgång till super teknologi och enorm rikedom eftersom de har fyndigheter av den mystiska metallen vibranium. Under T'Challas välde blir Wakanda en högteknologiskt utopia som fortsätter hålla sig för sig själv. Wakandas status som en perfekt nation är sjukt skakig i serierna dock, om inte Dr Doom förstör deras vibranium eller de har ett inbördeskrig så dyker Namor upp med en massa mutanter som river stället. Det är inte alls en demokrati heller vilket är… Vi har en massa absoluta monarker som också är superhjältar. Black Bolt och Thor är samma sak… Men den enda som får skit för att vara en diktator är Doom för han låtsas inte vara en amerikavänlig superhjälte. Grejen med Black Panther är att han inte är amerikavänlig heller, men han låtsas av politiska anledningar. Han är en Avenger ett tag för att lära sig om dem och han är genuint vän med/involverad i en massa superhjälte drama. Men det är överlag personligt och underordnat hans ansvar som kung.

Black Panther brukar alltid vinna mot andra superhjältar på samma sätt som Batman gör det. Han tänker och planerar cirklar runt dem. Han introduceras med att spöa skiten ur alla medlemmarna i Fantastiska 4:an på området de var och en är bäst på. Det låter kanske inte så imponerande nu men på den tiden var FF den mäktigaste superhjältegruppen och det var inte ens nära. Nyligen spöade han upp Night Hawk och Hyperion vilket är som att spöa upp Stålmannen och Batman.

Jag måste prata om politiken, va? Jag var rädd för att göra det med Carol Danvers men jag är ännu räddare nu. Black Panther ses av många som en viktig och helt positiv karaktär. Han är inte definierad av kolonialism och är en mäktig afrikansk karaktär i en afrofuturism nation. Jag förstår vad folk gillar. Jag tänker vara ärlig med att mycket av detta är lite ehhh för mig. Han är en absolut monark, en diktator, och att han är det bland annat för att han är så bra på att spöa upp folk rituellt. Han är en fantastisk karaktär, men att ha en syn på honom som moraliskt perfekt har aldrig känts rätt.

Plot hook: Världen har med nationer som Wakanda, Krakoa, Latveria, Vampire Nation, Asgard, Atlantis och Attilan gått in i en nya era av supernationer. Det här är slutet på eran där mänskligheten experimenterat med demokrati och fri marknadskapitalism. Idealet nu är en kung, eller ett styrande råd, av de mäktigaste superpersonerna i nationen ifråga som härskar som en upplyst tyrann/råd av det samma. Men saker exploderar inte. Och saker blir inte en utopia, inte utanför supernationerna. Men när här nationerna, med Black Panther i spetsen, skapar en ny världsordning. Eftersom de har möjligheten att stänga ner kärnvapenhotet från de gamla supermakterna gör de det. Sedan börjar de köra över de svagare nationerna när de vill. Vissa saker är bra, klimatkrisen löser sig snabbt, men andra saker måste beskriva som ny kolonialism av supernationerna mot den gamla typen av nationstater. Den nya kampen om kontroll mellan de olika supernationerna spiller över i ett kallt krig i resten av världen, förnekningsbara fristående supergrupper blir agenter för de olika supernationerna. Den mest välmenande av de nya nationerna är Wakanda, hjältarna blir förnekningsbara agenter direkt för The Black Panther för alternativen är värre. Kanske måste de spela de olika nationernas intressen mot varandra ibland.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Så 1930-talet, men istället för fascist league så är det benevolent-neo-monarchist league?

För övrigt så är det här 100% hur Black Panther och USA interagerar.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Jag måste prata om politiken, va? Jag var rädd för att göra det med Carol Danvers men jag är ännu räddare nu. Black Panther ses av många som en viktig och helt positiv karaktär. Han är inte definierad av kolonialism och är en mäktig afrikansk karaktär i en afrofuturism nation. Jag förstår vad folk gillar. Jag tänker vara ärlig med att mycket av detta är lite ehhh för mig. Han är en absolut monark, en diktator, och att han är det bland annat för att han är så bra på att spöa upp folk rituellt. Han är en fantastisk karaktär, men att ha en syn på honom som moraliskt perfekt har aldrig känts rätt.
Jag roas alltid storligen hur besvärad stämningen blir när någon tar upp att Dora Milaje förutom att vara kungens helkvinnliga livvakt också är träningscenter för tonårstjejer som ska kunna bli kungens framtida fruar.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Så 1930-talet, men istället för fascist league så är det benevolent-neo-monarchist league?

För övrigt så är det här 100% hur Black Panther och USA interagerar.
Ja! En perfekt sammanfattning! Och exakt varför Krakoa med deras ovalda ledare gör mig obekväm…
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Ja! En perfekt sammanfattning! Och exakt varför Krakoa med deras ovalda ledare gör mig obekväm…
Jag hoppas alltid att Dani Moonstar ska skälla ut dem ännu en gång (första gången var när hon gav dem en skåpning för att de inte brydde sig om saker som skolgång utan lämnade alla unga mutanter helt därhän, och tog hand om det själv på eget initiativ för att de var så ineffektiva). Legion, Nightcrawler och Hope verkar ha skaffat litet ryggrad också.

Krakoa är någon sorts oligarkisk kratokrati (styre av de med mest krafter), och 25-50% av platserna är dedikerade till skurkar och massmördare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jag roas alltid storligen hur besvärad stämningen blir när någon tar upp att Dora Milaje förutom att vara kungens helkvinnliga livvakt också är träningscenter för tonårstjejer som ska kunna bli kungens framtida fruar.
Det värsta är ju att hälften av Avengersen hade tyckt detta var helt fine. Jag kan inte tänka mig att Thor har några problem med det. Eller Hercules. Eller Black Bolt. Eller Polaris. Eller…
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Jag tänker vara ärlig med att mycket av detta är lite ehhh för mig. Han är en absolut monark, en diktator, och att han är det bland annat för att han är så bra på att spöa upp folk rituellt. Han är en fantastisk karaktär, men att ha en syn på honom som moraliskt perfekt har aldrig känts rätt.
Detta är en grej som återkommer i rätt många verk från främst USA tycker jag, att man framställer en monarki med en enväldig kung/drottning/prinsessa men inte problematiserar kring detta. Nu talar jag inte om Disneyfilmer utan om filmer för vuxna/unga vuxna. Det känns som att de ofta blandar ihop absoluta monarkier med konstitutionella monarkier och tror att monarken typ bestämmer i alla monarkier, vilket blir lite iffy. (Själv gillar jag inte monarkier över huvud taget)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jag hoppas alltid att Dani Moonstar ska skälla ut dem ännu en gång (första gången var när hon gav dem en skåpning för att de inte brydde sig om saker som skolgång utan lämnade alla unga mutanter helt därhän, och tog hand om det själv på eget initiativ för att de var så ineffektiva). Legion, Nightcrawler och Hope verkar ha skaffat litet ryggrad också.

Krakoa är någon sorts oligarkisk kratokrati (styre av de med mest krafter), och 25-50% av platserna är dedikerade till skurkar och massmördare.
Hur låter man Mr Sinister göra något? Killen jobbad bokstavligt talat med Mengele! (Det här måste de väll ha retconnat ut? Right? För Magneto hade väll flippat ut annars?)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Detta är en grej som återkommer i rätt många verk från främst USA tycker jag, att man framställer en monarki med en enväldig kung/drottning/prinsessa men inte problematiserar kring detta. Nu talar jag inte om Disneyfilmer utan om filmer för vuxna/unga vuxna. Det känns som att de ofta blandar ihop absoluta monarkier med konstitutionella monarkier och tror att monarken typ bestämmer i alla monarkier, vilket blir lite iffy. (Själv gillar jag inte monarkier över huvud taget)
Det känns verkligen som att det här är en grej. Jag är någonstans mer ok med det när det är fantasy eller fantasy bitarna av Marvel. Liksom, Thor är kung ibland men jag kan inte ta politiken i rymdhimlen på allvar. Men det vore så lätt, så lätt! Att säga att Kung är en traditionell titel och att han är vald. Samma med allihopa ärligt talat.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Hur låter man Mr Sinister göra något? Killen jobbad bokstavligt talat med Mengele! (Det här måste de väll ha retconnat ut? Right? För Magneto hade väll flippat ut annars?)
Med Sinister är det så lätt eftersom han har många kloner.

Deras problem är att de behöver hans X-gen-databas, samtidigt som de är 100% säkra på att han kommer att förråda dem vid första riktigt bra tillfälle.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Det känns verkligen som att det här är en grej. Jag är någonstans mer ok med det när det är fantasy eller fantasy bitarna av Marvel. Liksom, Thor är kung ibland men jag kan inte ta politiken i rymdhimlen på allvar. Men det vore så lätt, så lätt! Att säga att Kung är en traditionell titel och att han är vald. Samma med allihopa ärligt talat.
Håller helt med! Eller att man verkligen sätter laserfokus på att den här seriefiguren är en karaktär som vi kan vara engagerade i och tycka är spännande att följa, men som upprätthåller ett väldigt dåligt politiskt system så även om vi tycker att historierna om honom är bra och spännande är det inte meningen att vi ska tycka att han har rätt. Det blir ju i och för sig rätt mycket större utmaningar att skriva storys kring, så jag tror att din idé är bättre.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Ja! En perfekt sammanfattning! Och exakt varför Krakoa med deras ovalda ledare gör mig obekväm…
Alltså. Det belyser ju bara det fundamentala problemet med superhjälte genren. Superhjältar/skurkar är fundamentalt oförenliga med ett liberalt demokratiskt samhälle, utan existerar snarare i ett nietzschianskt universum där benevolent dictator är den bästa möjliga av världar (för utan en nietzschiansk supermänniska vid rodret så är man hopplöst fucked när andra nationer har sådana).
När X-men vs Evil mutants rockar loss så är Joe Schmoe på gatan hjälplös och 100% irrelevant. Alla försök att fixa problemet (kontrollera superhjältar med power collars, utrotning, Sentinels osv) är oförenliga med liberalism och individuell frihet, eller helt enkelt dåliga idéer (typ superknark). Liksom, den enda lösningen på problemet är att Syndrome hade rätt, dvs att göra superhjältar irrelevanta för att alla har superkrafter.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Alltså. Det belyser ju bara det fundamentala problemet med superhjälte genren. Superhjältar/skurkar är fundamentalt oförenliga med en liberal demokratiskt samhälle, utan existerar snarare i en nietzschianskt universum där benevolent dictator är den bästa möjliga av världar (för utan en nietzschiansk supermänniska vid rodret så är man hopplöst fucked när andra nationer har sådana).
När X-men vs Evil mutants rockar loss så är Joe Schmoe på gatan hjälplös och 100% irrelevant. Alla försök att fixa problemet (kontrollera superhjältar med power collars, utrotning, Sentinels osv) är oförenliga med liberalism och individuell frihet, eller helt enkelt dåliga idéer (typ superknark). Liksom, den enda lösningen på problemet är att Syndrome hade rätt, dvs att göra superhjältar irrelevanta för att alla har superkrafter.
Syndrome är ju elak och grejer om det, men han har rätt! Problemet är att filmen han är i handlar om att bara John Galt får vara cool. För att alla har superkrafter? Det är ju vad vi vill ha! Vi är alla skyddade med supervetenskap mot sjukdomar och kan telepatiskt ha den här diskussionen via elektronik just nu. Låt oss också flyga och skjuta lasrar!

Någonstans är det lättare att bortse från problemen med metaforen när folk inte har länder att styra…
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Black Knight 3: Jag älskar Dane! Dane Whitman är i ett riktigt snuskigt BDSM förhållande med ett stort magiskt svart svärd som heter The Ebon Blade. Han är bara den sexigaste suben i sin riddarliknade gimpsuit och med sitt plågade bedjande, ibland bokstavligt talat på knä, om nåd från svärdet. Svärdet som han älskar. Svärdet som så länge han håller det gör att han inte kan dö, oavsett hur mycket han lider, men som tvingar honom att göra saker. Dåliga saker han inte vill göra… Förutom när svärdet influerat honom! Då vill han men inte! Det är så sexigt och plågat!

Öhm, okej, jag vet inte vad det där var… Jag ska försöka vara seriösare. Dane han ärvde svärdet från sin gamla riddare förfader som var förste svarte riddaren. Hans farbror var superskurken den andra svarte riddaren som slogs mot Avengers men ångrade sig på dödsbädden och lämnade alla sina saker till Dane som blev den tredje svarte riddaren.

Vid ett tillfälle fångar Enchantress Dane i skintight sten på det sexigaste möjliga viset. Då transporteras hans sinne tillbaka i tiden till att ta besittning över en annan förfaders kropp under korstågen. Dane vill inte egentligen delta i korstågen, det är så fel! Men daddy… Jag menar svärdet! Så klart menar jag det stora pulserande med kraft falliska föremålet som … ni vet… Svärdet tvingar honom att delta! Han blir här frenemy med en korsfarare som sedan visar sig vara den odödliga mutanten Exodus som inte vet det än men som verkligen hittar sig själv när han börjar dyrka Magneto som en spirituell dad… fader!

Ett tag har Dane inte svärdet men då dejtar han den här supermäktiga kvinnan Sersi som är så galen och farlig att de måste åka till ett magiskt äventyrsland fyllt med… Liksom, dungeons… och vara där tills hon slutar vara så galen. När hon slutar vara galen och farlig lämnar han henne och går tillbaks till svärdet.

Ett tag har Dracula ersatt hans svärd med ett falskt svärd med en av sina falliska tänder i det. Så Dracula, den här farliga mörka sexuella främlingen dominerar honom på avstånd med hjälp av sitt falliska föremål.

Knull! Superskurken Knull som är kungen över folket täckt i levande latex säger till Dane att bara de som egentligen är onda och korrupta till fullo kan använda svärdet. Bara de kan göra det så hårt och mäktigt som det kan vara! Men att det dåliga inte är i svärdet utan det är Dane som varit stygg hela tiden.

Det finns ett skämt i Elric böckerna där Elrics fru kallar Stormbringer för Elrics älskarinna när han lagt det på sängen tillfälligt. Men Stormbringer i Elric är en komplex metafor. The Ebony Blade är en dominatrix/dom med en stor strapon och Dane vill bli trampad på! Det är inte en kritik! Jag är här för det här innehållet! Men ge den stackaren en 18+ miniserie och låt honom komma för fan! Kit Harington spelar honom i filmerna, ni kan hitta på en ursäkt att Sersi måste trampa på honom. Killen var i Game of Thrones, han är inte rädd för perversa grejer.

FASERIP reglerna är skräp. För han har inte svärdet! Han har massa annat magiskt krimskrams och en flygande häst men vem fan bryr sig! Svärdet är poängen! Jag vet att han varit utan det i serierna ibland men kom igen!


Plot hook: Jag vill bara ha Dane i en kärlekstriangel med en av hjältarna och svärdet! Ännu bättre, om hjälten är någon med en symbiot eller något och de har sin egen weird grej gående så att det är ett konstigt polyförhållande. För ligger du med Dane vet du att svärdet ÅTMINSTONE kommer vara i rummet och se på. Kan du få Dane att välja dig och inte svärdet som får honom att mörda folk? Kanske om du trampar på honom…
Jag bara förutsätter att det här är Black Knight 1 eller Black Knight 2.

 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Black Widow 2: Är Natasha Romanoff och hon är den första Black Widow egentligen. Jag var alltid förvirrad av att hon var den andra Black Widow när jag var liten, är inte det Yelena? Vem var innan Natasha? Och personen innan Natasha är den helt orelaterade karaktären Claire Voyant från 40-talet som har absolut ingenting med ryssland, spioner eller the Avengers att göra men som är absolut supercool. Hon är ett medium som dog men som blev skickad tillbaka till Jorden av sin mästare Satan för att skörda onda själar! Hon flyger, är superstark, kan döda folk genom att tända eld på deras själar, åldras inte, kan inte dö och kan teleportera till helvetet! Ge Claire en film!

Men nog med sataniska hämnare.

Natasha Romanova (ja, hon är släkt med gamla kungafamiljen) är en superspion tränad av det hemliga ryska programmet The Red Room. Hon har liiiiite superkrafter efter experiment så hon åldras inte, läker lite bättre och inte så mycket mer. Hon är extremt tränad och en mästare på allting som en spion behöver kunna.

Hon jobbade för KGB, ofta mot Iron Man innan han var särskilt viktig. Hon hoppade av till USA av följande anledningar: 1: Sovjet Ryssland sög. 2: KGB fuckade över henne personligen. 3: Hawkeye är sexig. Hon blev istället en agent för spionorganisationen SHIELD, en superhjälte med The Avengers och ett tag ledde hon den värsta supergruppen The Champions. Oh, och hon dejtade Daredevil. Vilket brukar vara en dödsdom efter man gått genom fruktansvärd förnedring men hon är vettig nog att gå ”Du är emotionellt instabil Daredevil. Nej tack till det här förhållandet trots att du är väldigt sexig.”.

Grejen med Black Widow är att hon nästan är en normal person men hon lever i en värld av serietidnings galenskap. Hon kan inte fly det heller, det kommer efter henne oavsett hur mycket hon försöker gömma sig, så attack är det bästa försvaret. Det är svårare att bli mördad för gamla synder när man slåss mot utomjordingar tillsammans med Thor.


Plot hook: Den första Black Widow, Claire Voyant, har börjat jaga ner gamla KGB agenter som hon drar ner till helvetet för deras många synder. Natasha vet att hon är på listan, men tänker inte bli dragen till helvetet. Hon tänker sätta upp ett bakhåll med sig själv som bete och lönnmörda Claire, hon ber hjältarna om hjälp för att hon behöver mer krafter för att göra det. Så hjältarna och flera andra hjältar som är skyldig Black Widow tjänster ligger i bakhåll. Claire flyger in och alla släpper loss Big Fat Kill behandlingen på henne fast med superkrafter. Hon skakar av sig det som ett bistick och börjar mörda superhjältar. Hon teleporterar folk till helvetet, sliter dem sönder på mitten och tänder eld på deras själar. Black Widow flyr med hjältarna. Alla som deltog är nu aktivt jagade av helvetets förkämpe som inte kan dö. Hur ska de lösa detta? Jo, de behöver förstöra Claires kontrakt med helvetet. Var är det? I helvetet så klart! Dags att bryta sig in i helvetet medan man är jagad av en ostoppbar helvetesdriven mördare.
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Black Bolt: Black Bolt är kungen över ett gömt folk av muterade människor som ändrats genetiskt av utomjordingar för länge sedan. De lever i en gömd sci-fi stad. De flesta av dem får superkrafter i tonåren när de utsätts för ”terragen dimmorna” som är en sci-fi grej som jag vill att du mest tänker på som trolldrycken i Asterix och inte ifrågasätter. Ibland muteras folk fruktansvärd av dimmorna och blir vidrigt vanställda. En kille blev en teleporterande hund (de retconnade ut det när de insåg att tanken på det var den värsta möjliga body horrorn)! De har ett strikt kastsystem som mest är byggt på genetisk renhet och hur mycket krafter de har. Black Bolt blev utsatt för dimmorna innan han blev född, precis som Obelix, och har därför mer superkrafter än de andra, som Obelix! Black bolt är löjligt stark, kan flyga, kan kontrollera energi och är extremt tuff. Men hans största kraft är att hans röst släpper loss så mycket kraft att ett enda ord kan förinta en stad. Detta är bra representerat i FASERIP.

Black Bolt är extremt impopulär hos läsarna nu men brukade inte vara det. Varför? Under en period på tio år, av vissa i fandomen kallat det förlorade årtiondet, försökte Marvel ersätta mutanterna och X-Men med Inhumans och deras kungliga familj. För Marvel ägde inte filmrättigheterna till mutanterna. Det var riktigt jäkla illa. De hade det här molnet av terragen dimma som gled över Jorden och dödade mutanter medan det gav folk som var avlägsna ättlingar till Inhumans krafter. De kallade dem nuhumans och karaktärer som borde vara mutanter (som nya Ms Marvel) var istället nuhumans. Det sög. Folk hatade inte inhumans så vi bytade ut metaforen från att handla om minoritetsgrupper till att handla om folk som bara var genetiskt överlägsna? Men det var exakt samma fast sämre.

Det kopplade också folk med slumpade superkrafter till den obekväma Game of Thrones grejen i en gömd stad.

Jag tänker citera Cybot som jag pratade med om Black Bolt om:

”Alltså. När det gäller black bolt så finns det bara två saker man behöver veta. "Inhumans" +"Ruler of the inhumans". Dessa två faktum garanterar att personen är ett asshole.”

”Alltså. Inhumans är "tänk om Alexander den stores generaler hade haft genetiska superkrafter? Så att de inte bara är blood-purity assholes, utan blood-purity assholes med superkrafter?"”

Och så är det.

Det här blev lite opersonligt känner jag. Låt mig testa ett nytt grepp!


”Ett öppet brev till Black Bolt från God45:

Du och din kassa familj är inte X-Men och ni kommer aldrig vara X-Men! Du och din kusin fru (ingen har glömt att du är gift med din kusin! Det var i klassiska Kirby Thor dude, vi kommer ALDRIG glöm). Ni är inte Jean och Scott! Också, det var fint när du befriade slavarna i samhället du bestämmer över men det var inte första grejen du gjorde, var det? När jag såg en tidning som var döpt till Uncanny Inhumans kände jag att det var lite rasistiskt, det är inte ert ord! Vem fan släppte in dig i Illuminati?! Ni är till och med sämre än Eternals! Folk förstår inte varför vi behöver två gömda super civilisationer men de är beredda att välja den andra av dem. Varför heter du Blackagar Boltagon som ditt riktiga namn?! När ett moln av terragen flög över planeten och dödade mutanter medan du hindrade dem från att stoppa det? Det var ett krigsbrott! Du borde ställas inför rätta på Krakoa!

Med vänlig hälsning, God45”


Plot hook: X-Men kidnappar Black Bolt och ställer honom inför rätta på Krakoa. Detta utlöser en massiv internationell kris och diplomater från USA kallar in representanter för att diskutera det hela för att undvika krig mellan de båda sidorna. Någon behöver se till att folk från någon sida, eller skurkar, inte anfaller det diplomatiska mötet och man vill ha en neutral grupp som gör det. Hjältarna ombeds sköta det för de är inte kopplade till någon sida.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Plot hook: X-Men kidnappar Black Bolt och ställer honom inför rätta på Krakoa. Detta utlöser en massiv internationell kris och diplomater från USA kallar in representanter för att diskutera det hela för att undvika krig mellan de båda sidorna. Någon behöver se till att folk från någon sida, eller skurkar, inte anfaller det diplomatiska mötet och man vill ha en neutral grupp som gör det. Hjältarna ombeds sköta det för de är inte kopplade till någon sida.
Det verkar som en jättedålig idé - rimligtvis måste han få tala i sitt försvar, och sedan finns det ingen ö kvar... :)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,320
Location
Helsingborg
Det verkar som en jättedålig idé - rimligtvis måste han få tala i sitt försvar, och sedan finns det ingen ö kvar... :)
Det finns ju typ femtielva timelines där man kan hitta teknologi som kan temporart dämpa superkrafter. Och i ungefär hälften av dem så är det Cable som rest tillbaka i tiden och vill agera Sheriff för att [insert person here] har gjort något fruktansvärt i den framtiden och nu måste de stoppas i en Minority Report-liknande plot.
 
Top