Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0: Tredje rundan

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Precis. ulv-KK kan säga ’jag siade Larsson för att vara säker, synd att vi röstade ut honom men NU har jag hittat en rödis på riktigt grabbar och tjejer’.
Varför skulle vi rösta ut dig av den anledningen?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Varför skulle vi rösta ut dig av den anledningen?
KK har ju flera gånger under spelet sagt att man behöver hänga millers av säkerhetsskäl. Då kan det vara bättre att ulv-KK "använder" sin förmåga på mig (han vet ju att jag är miller och talar sanning) och sedan säger ja, han är röd. Fördelen med detta är att han inte behöver gröna en till bybo i resten av byns ögon innan han kommer med nådastöten i nästa runda.

Men min förhoppning är att han kommer och säger att han siade någon annan, för då har vi vunnit oavsett (om det inte finns megacrazy förmågor och nerfar i Basses lista, men det är bara knas-spekulation).

Att KK dragit ut med att säga vem det är har allteftersom gjort mig mer nervös. Det skulle vara en ulv som verkligen tänker igenom sina argument verkligt noga, särskilt nu när diskussionen i byn redan handlar om ulv-KKs strategi att sia mig.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Sedan är det så bara för att en potentiell ulv-KK siar mig röd så behöver inte byn gå med på att hänga mig för det. Men då kan vi ändå stå med en ulvsiare i sista rundan som av en slump råkade sia rätt, och då är det crazy mexican standoff och ord mot ord som gäller. 😓
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: Konrad Konvalj

Vem var'e som pinga rött?
Det kommer. Är ute på och vill gärna sitta vid en dator.

Skall vi inte suga på segern lite, eller tar vi ut den i förskott om vi tror på en tvåulvskombo.
Vi har precis hängt en ulv.
Jag har en pingad ulv.

Har vi ett upplägg med 3 ulvar? Kan vara värt att fundera över.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Det kommer. Är ute på och vill gärna sitta vid en dator.

Skall vi inte suga på segern lite, eller tar vi ut den i förskott om vi tror på en tvåulvskombo.
Vi har precis hängt en ulv.
Jag har en pingad ulv.

Har vi ett upplägg med 3 ulvar? Kan vara värt att fundera över.
Nä, är väl lika bra att riva av plåstret nu direkt. Och jag det är ju bara ett användarnamn så det klarar du nog av att skriva på en mobiltelefon.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Skall vi inte suga på segern lite, eller tar vi ut den i förskott om vi tror på en tvåulvskombo.
Finns ingen anledning att dra ut på det eller att ta ut det i förskott. Vi ska se till att vi vinner så effektivit som möjligt.

Har vi ett upplägg med 3 ulvar? Kan vara värt att fundera över.
Ett upplägg med 3 ulvar tror jag inte på. Att ha tre ulvar och nattmord på 9 spelare är på tok för kraftigt och viktat till ulvarnas fördel. Detta med tanke att standard så brukar det vara 1/4 ulvar utav spelarna.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Ett upplägg med 3 ulvar tror jag inte på. Att ha tre ulvar och nattmord på 9 spelare är på tok för kraftigt och viktat till ulvarnas fördel. Detta med tanke att standard så brukar det vara 1/4 ulvar utav spelarna.
Är lite inne på samma grej. Satt och fnulade lite på olika möjliga förmågekombinationer, och om inte nattmordet är gratis så blir det lurigt att få in det på en begränsad budget. Jag ser emellertid en möjlig line-up om nattmordet är något som Basse bjussar på, men dess trovärdighet hänger mycket på hur KK svarar nu.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Sedan är det så bara för att en potentiell ulv-KK siar mig röd så behöver inte byn gå med på att hänga mig för det. Men då kan vi ändå stå med en ulvsiare i sista rundan som av en slump råkade sia rätt, och då är det crazy mexican standoff och ord mot ord som gäller. 😓
Men du var nyss och skrev ett inlägg där du fann det osannolikt att KK var ulv och nu är du inne på att han ändå kan vara ulv. Så din teori är alltså att KK är ulv om han har siat dig?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Men du var nyss och skrev ett inlägg där du fann det osannolikt att KK var ulv och nu är du inne på att han ändå kan vara ulv. Så din teori är alltså att KK är ulv om han har siat dig?
Jag tror att KK är bybo.

Men jag tror inte att en bybo-KK skulle sia mig, så säger han att han gjort det får jag ont i magen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Det är lugnt Larsson, jag har siat en ulv.
Och, absolut Stövlis. Det är bra ett namn men jag vill ju vara helt närvarande.

Jag har ju väntat på dina svar i två facking dygn!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K siar Vimes i R1 said:
Jag har synat dina skillz gällande en röjsåg eller är det mer en trimmer du skall ha? Gärna batteridriven tänk jag. Bra att ha på landet och i annat fall har du ju en fördel i att vara lång. Det borde gynna dig i kampen med en lie eller som jag skulle avläsa situatioen en grön Bosch typ Easy Grasscut 18-26.
Jävligt snyggt signalerat till @Vimes ändå skulle han in och peta och starta ett drev mot mig i slutet. Det hade ju varit en hel del snyggare att jag fått varit en relativt brunsmetad lirare i upptakten av R3 med två lyckade sianden under bältet. Det skapade också en väldans massa onödig Konkelnoja att mina skillz som siare var avföring och att den värsta ulv-kombon i min värld spelat brallan av mig, det vill säga Vimes/Vico.

Att jag siade Vimes i R1 är bara baserat på min egen noja och inte för byns bästa. Jag valde Vimes för att känna mig själv säker på att han inte spelade mig. Dock så blev det ju ändå lite noja av det hela, men det var det värt.

Hur som så valde jag att sia den i min värld bäst lämpade kompanionen till @Jocke och det gick vägen

Ulv9000 said:
Jag missade att Jocke claimade väktare.

Bara nån minut efter att jag läst igenom KK inlägg och tolkat det som trovärdigt
så behövde jag rösta och få iväg mitt mail till Basse och såg försent att Jocke
var den uppenbara ulven.

DET ÄR JAG SOM ÄR VÄKTAREN
DET ÄR JAG SOM ÄR ULVEN

Jag skyddade såklart Konrad Konvalj.
@Halo9000 är vår ulv.

Någon har räknat på att det är max 3 ulvar i spel? Om inte måste vi jobba vidare.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jävligt snyggt signalerat till @Vimes ändå skulle han in och peta och starta ett drev mot mig i slutet. Det hade ju varit en hel del snyggare att jag fått varit en relativt brunsmetad lirare i upptakten av R3 med två lyckade sianden under bältet. Det skapade också en väldans massa onödig Konkelnoja att mina skillz som siare var avföring och att den värsta ulv-kombon i min värld spelat brallan av mig, det vill säga Vimes/Vico.

Att jag siade Vimes i R1 är bara baserat på min egen noja och inte för byns bästa. Jag valde Vimes för att känna mig själv säker på att han inte spelade mig. Dock så blev det ju ändå lite noja av det hela, men det var det värt.

Hur som så valde jag att sia den i min värld bäst lämpade kompanionen till @Jocke och det gick vägen



@Halo9000 är vår ulv.

Någon har räknat på att det är max 3 ulvar i spel? Om inte måste vi jobba vidare.
Mumsigt inlägg! :D

Ska syna det lite närmare och ta ett par funderare bara jag fått lite mat i magen.

Din siarinsmygning i maskindiskussionen är ju fantastiskt, eller en sjuuuuk efterkonstruktion. Oavsett vilket så är den amazing haha.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mumsigt inlägg! :D

Ska syna det lite närmare och ta ett par funderare bara jag fått lite mat i magen.

Din siarinsmygning i maskindiskussionen är ju fantastiskt, eller en sjuuuuk efterkonstruktion. Oavsett vilket så är den amazing haha.
Alltså, den kom tidigt i R2.
Sen var jag rätt säker på att Vimes gav mig ett confirm när han snackar att jag inte svarat upp på röjsågen i sin fylledille mot slutet, men troligen har Vimes inte alls fattat min grej eftersom han började jaga mig mot slutet av någon underlig anledning :)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Motiveringen till att jag misstänker Stöveln är ju dock att han varit väldigt inaktiv och sen lyckas få till drevet mot vår siare.
Ja vi är inte hundra på att KK faktiskt är Siare men det är ju ändå troligt då vi har en miller och Siaren kostar en hel del att ta bort?
Vad kostade det att ta bort Siaren? Det vore roligt att veta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ja som LJS säger så är det bara att gå ut med det. Vi lynchar KK och den siade och sen är det är klart.
Vi lynchar den siade ulven först och sen K.K borde det stå.
Vore ju dumt att lyncha mig först.

Visar det sig att vi inte vinner när vi knackat dig och det visar sig att du är ulv då får vi nog det lite värre och vi måste börja jobba igen.

Röst: Halo9000
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Alltså, den kom tidigt i R2.
Sen var jag rätt säker på att Vimes gav mig ett confirm när han snackar att jag inte svarat upp på röjsågen i sin fylledille mot slutet, men troligen har Vimes inte alls fattat min grej eftersom han började jaga mig mot slutet av någon underlig anledning :)
Och just ja @Stövelkatten jag började på med en brödsmula redan i R1. Även det röjsågsrelaterat.
Min tanke var att använda min förmåga på Vicotnik från start. Jag var skraj som fan för att han visste att det fanns en Siare och en Väktare på nått skumt vis, och jag hade inte tolkat det utifrån startinlägget. Jag har alltså fortfarande inte läst någon form av anmälningstråd och kört vidare som från start.

" Jag tror att Vico ser grön ut i mångas ögon också så det är lika bra att jag synar honom och sticker ut näsan nu när jag har en hel del röster på mig. Det kan skapa lite shitz och buzz. Mina analys kommer @Vimes ! Röjsåg har jag bra ingångar på också för den delen. "
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Så Halo är ulv?
Jag tror inte på att ulvarna haft råd att vara tre och köpa miller, så det verkar rätt safe att lägga rösten där.

Röst: Halo9000
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så Halo är ulv?
Jag tror inte på att ulvarna haft råd att vara tre och köpa miller, så det verkar rätt safe att lägga rösten där.

Röst: Halo9000
100% Ulv så länge inte siarens förmåga siar grönt och rött varannan gång. Det vore ju läskigt och lite konstigt som Kaos-Basse skulle gå igång på.

Jag har siat Vimes grön och han är bekräftad grön.

Jag har siat Ulv9000 röd så vi måste invänta en bekräftelse på det också.
 
Top