Varulv M E S T E R U L V 2 0 2 0: Tredje rundan

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
”Sesådärja, gubbtjyv, va säger du nu då?”

De morska byborna hejade på varandra efter att Jockes ludna svans tittat fram under snaran.

”Dä ä ente över än! En mästerulv var tillräcklig för att få slut på Knäppgjöle! Och nu ligger Vimes där ulvariven!” Gubbtjyven tittade mot ett blodigt meddelande: Mästern skaffade aldrig en falsk väktare!

Vi tackar Jocke och Vimes för spel som inte får delta mer, men gärna lämna ett ”Gnääh!” till avsked.

Denna runda avslutas kl. 12.00 på fredag 10/7.

Följande deltagare är med i spel:

Halo9000

Konrad Konvalj

LJS Larsson

Stövelkatten

Vicotnik

***

Jocke, ulv

Empiricus, bybo

Xyas, bybo

Vimes, bybo
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jaaaaaa! Jag röstade rätt! Är det så här det känns att vara vacker och populär!?!? :-D
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
"De herren älskar kallar han hem i förtid"
Vad sa du?
"Jag menar Gnääh!"
Då går vi.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
KK vad vart resultatet av ditt siande?

Att KK överlevde som siare kan bero på att:
MU inte våga chansa på att döda siaren ifall väktaren skydda honom.
MU var inte online och kunde inte ändra i tid.
KK ljuger om sin roll som siare.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag missade att Jocke claimade väktare.

Bara nån minut efter att jag läst igenom KK inlägg och tolkat det som trovärdigt
så behövde jag rösta och få iväg mitt mail till Basse och såg försent att Jocke
var den uppenbara ulven.

DET ÄR JAG SOM ÄR VÄKTAREN

Jag skyddade såklart Konrad Konvalj.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spontana tankar:

- KKs claim känns trovärdigt. Grön tillsvidare.
- Halos röst på Stövelkatten i slutet känns weird. Tror inte att en ulv skulle göra när hälften av ens lag håller på att ryka; man är nog jäklig försiktig och vill inte dra uppmärksamhet till sig. Grön tillsvidare.

Det lämnar Halo och Vicotnik som potentiella slutulvar. Börjar mitt rebootade analysarbete där.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag missade att Jocke claimade väktare.

Bara nån minut efter att jag läst igenom KK inlägg och tolkat det som trovärdigt
så behövde jag rösta och få iväg mitt mail till Basse och såg försent att Jocke
var den uppenbara ulven.

DET ÄR JAG SOM ÄR VÄKTAREN

Jag skyddade såklart Konrad Konvalj.
Hur har ditt tidigare spel synkat med att du varit väktaren hela tiden?
Vem vaktade du första rundan?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Kopierar in detta från runda 1, då detta är troligtvis den tidsram vi har att jobba med:

2 Ulvar med natt mord
Rund 1 = 9 spelare
Rund 2 = 7 spelare
Rund 3 = 5 spelare
Rund 4 = 3 spelare och där med slut om båda ulvarna lever
Rund 5 = 1 spelare och där med slut om endast en ulv lever
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Spontana tankar:

- KKs claim känns trovärdigt. Grön tillsvidare.
- Halos röst på Stövelkatten i slutet känns weird. Tror inte att en ulv skulle göra när hälften av ens lag håller på att ryka; man är nog jäklig försiktig och vill inte dra uppmärksamhet till sig. Grön tillsvidare.

Det lämnar Halo och Vicotnik som potentiella slutulvar. Börjar mitt rebootade analysarbete där.
Hum. Misstänker du mig här eller misstänker du mig inte?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Motiveringen till att jag misstänker Stöveln är ju dock att han varit väldigt inaktiv och sen lyckas få till drevet mot vår siare.
Ja vi är inte hundra på att KK faktiskt är Siare men det är ju ändå troligt då vi har en miller och Siaren kostar en hel del att ta bort?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Motiveringen till att jag misstänker Stöveln är ju dock att han varit väldigt inaktiv och sen lyckas få till drevet mot vår siare.
Ja vi är inte hundra på att KK faktiskt är Siare men det är ju ändå troligt då vi har en miller och Siaren kostar en hel del att ta bort?
En MU-strategi hade kunnat vara att köpa bort siaren, lägga till miller (för att det skall verka mer troligt att siaren är kvar) och med alla kort på hand claima miller. Men det verkar väldigt dyrt eftersom vi vet att MU köpt en kompisulv också.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Det har skrivits en del om jag inte viftat och huggigt lika mycket som förra rundan när jag var väktare. Men då tvingades jag också claima i första rundan så jag har lärt mig den läxan och skruvat ner lite på tempot.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
En MU-strategi hade kunnat vara att köpa bort siaren, lägga till miller (för att det skall verka mer troligt att siaren är kvar) och med alla kort på hand claima miller. Men det verkar väldigt dyrt eftersom vi vet att MU köpt en kompisulv också.
Claima siare skulle det stå. Jag skriver ju knasigt hela tiden, så går det när man rundornas klimax pågår precis medan man skall laga mat till barnen hemma. :-I
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Claimade roller:
Halo: väktare (sig själv, kk)
KK: siare, siat Vimes (bybo för SL bekräftande)
LJS: miller

Stövelkatten: (?)

döda
vimes: bybo
Emp: bybo
xyas: bybo
jocke: ulv

Av de som är döda så har inte Basse bekräftat om de är special roller eller bara vanliga bybor. Utgår vi från att de döda har den roll som Basse skrvit i start inlägget för rundan så har vi inte förlorat någon special roll så här långt.

Detta innebär att Halo och KK's claim bör vara legitima. Om en miller finns med i spelet så är även LJS claim fullt legitimt. Vilket gör att samtliga av er tre är bybor.
Kvar är då jag och stövelkatten som möjliga ulvar. Eftersom jag vet att jag är bybo så ut ifrån det resonemanget så är Stövelkatten ulv.

Röst: Stövelkatten
 
Top