Varulv Mörkret mellan stjärnorna {R2] Andra rundan

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Och BB flyttade till Fjodor. Jag suger på detta.

BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (1): Sidd
Fjodorsenuba (2): Impetigo (först), BioBunkerVII
Sidd (1): RasmusL
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Just det. Du tar inte heller ställning. Så:

BiobunkerVII (3): Empiricus, Hellzon, Genesis
Xyas (1): Sidd
Fjodorsenuba (1): Impetigo (först)
RasmusL (1): BioBunkerVII
Sidd (1): RasmusL
Jag har flyttat min röst tillbaka till Fjodorsenuba
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Biobunker VII Eolian Twins, Hypophrygia : har aldrig spelat med men håller uppe tempot även under helgen vilket uppskattas.
Empiricus Hypodoria : Spelar som jag förväntar mig. Bra analyser och verkar försöka driva en gemensam vinst för hela byn.
Fjodorsenuba Mixolydia, Ionian system : Spelar väldigt egoistiskt, ser en stor risk för honom att han riskerar åka pga ekonomi eller mörkerhet. Om det är någon som skulle köra på taktiken hide in plain sight så skulle fjodde vara en av dom. Luktar röd för mig. Kan mycket väl vara en powerplayer för ulvarna som vill maximera deras förmågor.
Genesis Ionian system : väldigt mycket bra text (som vanligt). Många bra analyser men är orolig för det beslut han fattade att inte expa och inte följa sin egen föreslagna plan heller. Skulle jag varit mörker på bästa planeten hade jag nog inte heller vågat expandera. Smågul…
Hellzon Dorian, Mixolydia : Har haft relativt lite aktivitet, får du nget supertydligt intryck men verkar iaf följa alliansen.
Impetigo Hypophrygia, Lydian : uttrycker sig som vanligt och med normalt med inlägg. Ser inget som sticker ut.
Martin3 Phrygia, Dorian : verkar ses som systembrytare, ser mig väl själv som systemoptimerare ;) men är givetvis grön.
RasmusL Lydian, Locriana : är jag sjukt osäker på, han spelade alla under bordet förra rundan som mäster ulv och spelar likadant nu. Åh andra sidan ingen större skillnad mot tidigare. Försöker släppa smånojigheten men det blir ändå att han glider upp något på skalan.
Sidd Hypophrygia, Eolian twins : Spelar väldigt lågmält men har inte heller fått någon direkt spotlight på sig. Är nog hyfsat grön i min bok. Förra gången läste han en del regler fel men nu verkar han vara med från början. Är det grönande eller rödande? Osäkert. Jag lutar åt grönande just nu.
Xyas Locriana : Spelar exakt som vanligt. Inte överdrivet med inlägg, inga långa utlägg och poängterar gärna felaktigheter även när det missgynnar honom. Var förvisso orsaken till att vimes åkte och att några röster ändå föll men det är svårt att klandra någon för röstning i r1 med 3 röster totalt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Xyas Locriana : Spelar exakt som vanligt. Inte överdrivet med inlägg, inga långa utlägg och poängterar gärna felaktigheter även när det missgynnar honom. Var förvisso orsaken till att vimes åkte och att några röster ändå föll men det är svårt att klandra någon för röstning i r1 med 3 röster totalt.
Xyas gjorde 34 inlägg i R1. "Exakt som vanligt"? "Inte överdrivet med inlägg"? Jag säger inte att Xyas är ulv, men det här stämmer ju inte alls.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nej nu är det uppenbart att megakorparna inte kan sammarbeta.

Spännande sent påhopp från @Martin3
Har inte antytt att jag inte skulle spela egoistiskt. Skulle jag vara Mörker skulle jag nog troligtvis inte sticka ut hakan så här :) intressant att du rödar mig men inte lägger nån röst! Köpte du inte ett till HH så du borde ha gratisröster att lägga?

Jag hoppas på att megakorparna vinner men jag faller nog på eget svärd i hopp om att förbättra situationen för alla i längden.

Ser ingen bra väg ut förutom att rädda mitt eget skinn och rösta som "Alliansen"

RÖST: BIOBUNKERVII
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
BiobunkerVII (4): Empiricus, Hellzon, Genesis, Fjodorsenuba
Xyas (1): Sidd
Fjodorsenuba (2): Impetigo (först), BioBunkerVII
Sidd (1): RasmusL
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Xyas gjorde 34 inlägg i R1. "Exakt som vanligt"? "Inte överdrivet med inlägg"? Jag säger inte att Xyas är ulv, men det här stämmer ju inte alls.
Hmm, det var nog min uppfattning, försökte skicka iväg innan 21 så det var mer på känsla istället för genom att analysera varje inlägg rakt igenom men det är sant att aktivitet har varit högre än vanligt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
@BiobunkerVII ge oss en lista på vilka du ser som grönast och rödast! Även om du nu åker ut kan du hjälpa Alliansen till seger! Vi lovar att vårda ditt varumärke efter din död <3
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
@Sidd, @Hellzon, @RasmusL och @Impetigo, jag väntar fortfarande på att ni ska säga hur ni kommer att tolka mitt agerande om jag expanderar i R2. Martin säger att han kommer att se det som paktbrott :)gremfrown:), medan Empi verkar vara okej med det. Jag har inte råd att både expandera och köpa siande, tyvärr. Jag försöker att vara medlem i pakten, men hoppar jag expansion i både R1 och R2 är jag ju helt körd, det måste ni ju se. Jag tänker att jag expanderar till Mixolydia, som är en liten planet, men jag vill inte bli utröstad som paktbrytare bara för att jag inte lägger mig helt platt.
Kom in nu efter 18-årsfest och läser ikapp.
Genesis: det låter ok
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Genesis är ju på mig som en flatlus på en bordell i Hindenburg men håller honom som tämligen grön just för hans 435 inlägg.

Xyas, jävligt ballsy som ulv att flera timmar innan deadline mer eller lägga sig på stupstocken.

Alla andra är röda i varierande grad.

Hellzon hakar på drevet mot mig utan egentlig argumentation och låter Genesis dreva själv.

Empiri är lite i samma sits som Hellzon men mindre röd på grund av övrigt deltagande
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Rasmus är mindre röd nu än för 3 timmar sen.

Fjodor är fortfarande röd som satan. ”Vi ska sanarbeta, det finns inget samarbete” nej det känna inte ok

Impetigo lågflyger men annars ingen pälslukt- ljusgrön

Sidd - fan vet, har inget att ta på åt nåt håll
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Kommer in tio minuter innan stopp efter att ha firat en far.

Hellzon, vad är din motivering till rösten på Bio? "Känns mer röd än Rasmus" är liksom lite sådär...
Ja det var ju det, men Biobunkers beteende nu på kvällen gör att det känns OK att vara kvar där. Plattläggande, och när det inte funkar allmänt flaxiga resonemang som inte riktigt leder nånvart, inkl antaganden om att det skulle vara baserat helt på Varuhusgate. Jag känner igen stilen från när jag själv åkt dit som varulv.

Och just nu är alternativet Fjodor och då blir det ännu klarare då jag är i camp "Fjodor sticker ut nacken och är grön."
 
Top