Nekromanti Mäster Ulv -Runda 6

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vimes skrev en gång en jättebra lång post om vad det var med varulvsspel han gillade. Det handlade delvis om logik och skrivförmåga, retorik mm, men han skrev också om hur varulvspel egentligen mest handlade om hur vi tolkar det som sker i det sociala rummet.

Jag inser att jag gärna vill tolka er efter hur JAG tänker, när jag egentligen borde tolka er utifrån hur NI tänker.

Så när Vicotnik tycker att det är rödande att jag är ulvig...så rimmar det min min tolkning av hur Vicotnik skulle resonera. För det stämmer ju! En ulv hakar gärna på en bybos förslag på röstkandidat. Vicotnik tänker enligt facit. Problemet är bara att jag inte tänker enligt facit.

Så Vicotnik: testa att tolka mig utifrån vem jag är! En kaozig, paranoid, förvirrad, charmig galning! :D

Är då mitt beteende lika ulvigt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag tror att det är Halo. Han tar för givet att han inte åker, så nu tar han ledigt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
LJSLarsson;n251436 said:
Och vad tänker du nu?
Kluven, kruxet är att om jag skulle flytta min röst så skulle det bli till dig och jag ser dig som mindre misstänkt än Basse.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
DISCLAIMER: min dator är från 1880 så jag kommer inte kunna vare sig läsa, skriva eller ninja-rösta.

Byn får styra upp det här innan klockan har blivit 22.00.

---

Halo! Du har varit borta! När det verkligen drar ihop sig! Jag misstänker dig. Vad har du hållit hus?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basenanji;n251437 said:
Jag tror att det är Halo. Han tar för givet att han inte åker, så nu tar han ledigt.
Nu känner jag att jag är upprepande och tjatig, men Halo borde rimligtvis vara grön på grund av att första nattmordet var riktad mot Empiricus som inte gjort mycket väsen av sig första runda. Bara en erfaren spelare skulle veta att Empiricus erfaren och skicklig.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Det är Basse. Det är mycket lättare att fejka hans misstag än Vicotnics. Dessutom har vi hans tilt R3 Jag är såklart inte säker men jag röstar på honom ändå. Tycker att LJS försvar var bra.

Röst: Basse
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Om ni undrar var jag hållt hus så har jag precis avslutat bloodbowl ligan.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vicotnik;n251438 said:
Kluven, kruxet är att om jag skulle flytta min röst så skulle det bli till dig och jag ser dig som mindre misstänkt än Basse.
Vilket tvingar mig att lägga röst på Halo för att rädda mig själv.
Flyttar Basse tillbaka till rösten till dig eller mig röstas han ut.

Jag har kämpat för att bevisa att Basse är rödast hela dagen, men så går han bara och ger mig möjligheten att välja mellan honom och Halo.

?Varför tror du han gjorde det, Vic?
Bröt han ihop på grund av mina argument? Eller är han bybo som vill vinna?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Haha vad svårt det här är!!

Galet svårt!

Alla bara: "[Någon] kan du säga vem somär mäschter scwulf?"
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Inte en sussning, hade han legat kvar så hade du åkt om Halo inte kommit tillbaka. Kan ha varit i ett försök att få med oss i samma drev vilket gör att halo inte skulle kunna komma in och ninja och tippa röstandet åt ett eller annat håll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och jag bryter inte ihop av TVÅ VECKORS VARULVSSPEL OCH EN MILJORD POSTER!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vicotnik;n251445 said:
Inte en sussning, hade han legat kvar så hade du åkt om Halo inte kommit tillbaka. Kan ha varit i ett försök att få med oss i samma drev vilket gör att halo inte skulle kunna komma in och ninja och tippa röstandet åt ett eller annat håll.
Röst: Basse.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jättesmart av dig Mäster ulv att köra solo. Jag kunde verkligen inte tro att någon skulle palla det. Kom ihåg att ha lite ork kvar till efter spel, för vi är nog många som vill veta hur du har tänkt det här spelet!

---

Jag får känna efter i hjärtat och det som ändå får mig att rösta på Halo är att jag bara inte kan tänka mig att LJS eller Vico skulle kunna köra helt solo.

Nu är det så lite tid kvar att jag inte kommer att hinna skriva mer på min stenåldersdator.

Jättekul allihopa, och definitivt det svåraste spel jag spelat!

Vimes for (spelmakar-)president!

Tack och förlåt!

:D

//KungKaoz
 
Top