Nekromanti Mäster Ulv - Runda 5

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Vic said:
Jag är nog den som skriver minst av oss som är kvar, det är inget jag sticker under stolen med. Jag skulle nog även vilja hävda att jag aldrig har varit någon som slängt ur mig inlägg i varulvspel. Vilket gör att jag ofta hamnar i fältet bland möjliga ulvar på grund av att det tyvärr blir svårare för er att avgöra var min lojalitet ligger.
Men hallå! Var har du stoppat undan ditt samvete? Det där resonemanget är ju superegoistiskt: "HaHA! Bra om jag är ulv, tråkigt för de andra byborna om jag är bybo. Men de skiter jag i! Tralala!"

----

Om du är ulv Vicotnik...
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Halo77;n251165 said:
Ja det här är första forum partiet öht. Jag har spelat en gång tidigare irl men blev utröstad direkt. Däremot har jag spelat många liknande spel irl. Fast jag tycker nog varulv är en helt egen beast.
Vad var det som fick dig att testa varulvsspel här? Var det någon av de andra spelarna som introducerade dig?
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
LJSLarsson;n251169 said:
Vad var det som fick dig att testa varulvsspel här? Var det någon av de andra spelarna som introducerade dig?
Nej jag såg att det fanns ett forum och hoppade på tåget.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag hinner inte mkt mer nu. Kollar in före deadline men sr Jocke bybo så ja det sket sig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
1. Samvete hör inte hemma i spel enligt mig.
2. Du har spelat med mig förr och det är inte precis första gången jag ligger i gränslandet gällande min status.
3. Vore jag ulv så hade spelet redan varit slut, för som nämt tidigare så skulle jag ta med mig två ulvar och nattmord.
4. Redan runda 1 nämde jag att jag inte skulle välja bort siaren då jag anser att den förmågan kostar förmycket i förhållande till vad man får ut av den.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nietzsche said:
1. Samvete hör inte hemma i spel enligt mig.
...så till den milda grad att du inte ens vill sympatisera med dina lagkamrater i byn?!

#goodtoknow
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Fast jag är fan inte bättre: jag tycker att alla bybor ska vara små boyscouts och att ulvarna allra helst bara ska klämma ur sig att de är ulvar pga dåligt samvete.

#snartorkarjagintemer #sugerpåmafia
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basenanji;n251174 said:
...så till den milda grad att du inte ens vill sympatisera med dina lagkamrater i byn?!

#goodtoknow
Jag låter inte ens barn vinna när jag spelar spel. Jag spelar för att vinna, jag gör det som krävs av mig för att vinna. Så nej jag sympatiserar inte med min med/motspelare under spelets gång. Krävs det av mig så är jag till och med redo att offra mig själv för att ge mina medspelare en chans att vinna.
 
Top