Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
VICOTNIK:

Har du läst Jockes förslag till mig i post 222? Hur tolkar du den?

Jocke;n250639 said:
Är det inte rimligast att vi hänger den av basse och sordiva som klarade sig (förutsätt att de vi hänger är en bybo)? och så tittar vi jävligt snett på alla som röstar annorlunda.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Alltså min ide i post 222 funkar ju inte om vi röstar ut nån annan än basse eller sordiva, så den börjar ju bli inaktuell.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jocke said:
Det sjukaste nu skulle vara om DTF dyker upp och vinner.
Isåfall tänker jag tvinga Vimes att spela "Axis&Allies" för resten av året.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
LJSLarsson;n250753 said:
VICOTNIK:

Har du läst Jockes förslag till mig i post 222? Hur tolkar du den?
Jag tolkar den som om Jocke vill att vill att vi hänger en bybo. Om basse skulle röstas ut denna runda (kommer själv inte att rösta på Sodivra då jag ser honom som bybo). Så vill jocke att vi hänger Sodivra nästa runda, vilket i mina ögon ser ut som en ulv (håller jocke som ulv) vill hänga en bybo.

Som jag nämde tidigare så verkar vi inte ha en siare, då ingen gått ut med det så kan det innebär att det endast finns två ulvar (Nattmord 2p, Ingen siare 3p) vilket lämnar kvar 1p som kan användas för extra ulv. Så om ulvarna valt att ta bort siaren så kan det mycket troligt vara så att vi bara har två ulvar och både basse och sodivra är bybor. Vilket om så är läget så skulle det slå hårt mot oss att hänga den överlevande av Basse/Sodivra.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
Vicotnik;n250758 said:
Jag tolkar den som om Jocke vill att vill att vi hänger en bybo. Om basse skulle röstas ut denna runda (kommer själv inte att rösta på Sodivra då jag ser honom som bybo). Så vill jocke att vi hänger Sodivra nästa runda, vilket i mina ögon ser ut som en ulv (håller jocke som ulv) vill hänga en bybo.

Som jag nämde tidigare så verkar vi inte ha en siare, då ingen gått ut med det så kan det innebär att det endast finns två ulvar (Nattmord 2p, Ingen siare 3p) vilket lämnar kvar 1p som kan användas för extra ulv. Så om ulvarna valt att ta bort siaren så kan det mycket troligt vara så att vi bara har två ulvar och både basse och sodivra är bybor. Vilket om så är läget så skulle det slå hårt mot oss att hänga den överlevande av Basse/Sodivra.
Jag vill ju bara göra det OM basse är grön vid utröstning. Är han röd är ju en helt annan femma.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jocke;n250745 said:
Och om det står lika mellan mig och lukas?
Tidigare i rundan höll jag dig mindre röd än Lukas, men efter din fråga i 222 har jag ändrat mig.

Jag tror ulvarna har försökt lågflyga hela spelet.

Lukas har lågflugit, men han har gjort det på samma provocerande och iögonfallande sätt som Xyas gjorde.

Du har dock lågflugit alldeles lagom, men tagit ytterst lite ställning och motiverat nästan ingenting - det är jobbigt för ulvar att göra sådant eftersom de måste ljuga och sedan förklara varför man haft fel.

Bybor gissar fel hela tiden (jag hade fel om både Rasmus och Mukwa), men jag vågar ta ställning eftersom jag vet att jag har vitt mjöl i påsen - precis på samma sätt som jag vågar säga att du nu verkar rödare än Lukas (istället för att vänta och se vad alla andra tycker och anpassa mig efter det).

Vad är din största insatts denna runda? Att göra en röstsammanställning av hur döda gröna spelare har röstat. Mycket jobb och mycket text. Men vågade du komma med någon läskig chansning angående vad du hittat? Inte ens någon som blivit lite mindre brun eller lite mera grön? Nej.

Jocke;n250655 said:
Jag har sammanställt vad de döda gröna har röstat på och hur de har motiverat sig. Det tog orimligt lång tid att göra och jag känner mig inte smartare nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
9/9 19.03 .113->Jocke

Lukas (4) Basenanji, Halo77, Sodivra, Vicotnik
Jocke (2) LJS, .113
Sodivra (2) Lukas, Jocke
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Den här posten (#288) av LJS är bra!

Okej, LJS, om nu Jocke och Lukas är ulvar. Lukas har gett upp och Jocke stannar på Sodivra – kan det finns en ulvninja i Lukasdrevet som tänker vinna 21.59?

I så fall – kanske bäst att flytta rösten till Lukas nu på en gång?

Mvh,
Basenanji,

Andre justeringsman i "Hjärtsvagas Riksförbund"
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vicotnik;n250758 said:
Jag tolkar den som om Jocke vill att vill att vi hänger en bybo. Om basse skulle röstas ut denna runda (kommer själv inte att rösta på Sodivra då jag ser honom som bybo). Så vill jocke att vi hänger Sodivra nästa runda, vilket i mina ögon ser ut som en ulv (håller jocke som ulv) vill hänga en bybo.
Din röst ligger på Lukas just nu.

Ser du honom som rödare än Jocke?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Basenanji;n250763 said:
Den här posten (#288) av LJS är bra!

Okej, LJS, om nu Jocke och Lukas är ulvar. Lukas har gett upp och Jocke stannar på Sodivra – kan det finns en ulvninja i Lukasdrevet som tänker vinna 21.59?

I så fall – kanske bäst att flytta rösten till Lukas nu på en gång?

Mvh,
Basenanji,

Andre justeringsman i "Hjärtsvagas Riksförbund"
Is i magen.

Vi ger Vicotnik lite tid. Han var ju online nyss.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Lukas, Vicotnik och kanske Jocke alltså?

----

Jag och mina teorier om varulvsspel asså.

Gaah!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Blåser det åt Jocke istället för Lukas så följer jag med. För jag vet ärligt talat inte.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
LJSLarsson;n250761 said:
Vad är din största insatts denna runda? Att göra en röstsammanställning av hur döda gröna spelare har röstat. Mycket jobb och mycket text. Men vågade du komma med någon läskig chansning angående vad du hittat? Inte ens någon som blivit lite mindre brun eller lite mera grön? Nej.
Nej, det går ju inte i det här jävla spelet. Jag har riktigt dålig magkänsla över kombon folk som röstar på Lukas, vilket är det enda jag har nu. Jag vill inte rösta på samma kandidat som basse, sordiva och vickontik alla kommer överens om. Det är något seriöst fel med den mixen. Du borde inte heller vilja göra det.

Vi kan testa så här då och se vad som händer:

RÖST: Basenanji
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jocke;n250768 said:
Nej, det går ju inte i det här jävla spelet. Jag har riktigt dålig magkänsla över kombon folk som röstar på Lukas, vilket är det enda jag har nu. Jag vill inte rösta på samma kandidat som basse, sordiva och vickontik alla kommer överens om. Det är något seriöst fel med den mixen. Du borde inte heller vilja göra det.

Vi kan testa så här då och se vad som händer:

RÖST: Basenanji
Lukas 4 Jocke 2 Sodivras 2, 45minuter kvar, då röstar du på Basse? Utan förklaring?

Varför inte lukas? I rent självförsvar?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n250769 said:
Lukas 4 Jocke 2 Sodivras 2, 45minuter kvar, då röstar du på Basse? Utan förklaring?

Varför inte lukas? I rent självförsvar?
Då skulle lukas slänga sig på dig och sen verkar det som Sodivras kunde tänkas hoppa vidare till dig men första rösten låg ju på Lukas väl?
Då klarar du dig.

Eller rösta på Sodivras. Byta drev I detta läge ser skumt ut
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,046
Location
Sthlm
.113;n250769 said:
Lukas 4 Jocke 2 Sodivras 2, 45minuter kvar, då röstar du på Basse? Utan förklaring?

Varför inte lukas? I rent självförsvar?
Jag vill inte vara med i det drevet. Sordiva kommer aldrig få röster så att det kan gå över till en intressant mängd. Funderade på att rösta på mig själv för att markera avstånd, men det kändes lite extremt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
9/9 20.14 Jocke->Basenanji

Lukas (4) Basenanji, Halo77, Sodivra, Vicotnik
Jocke (2) LJS, .113
Sodivra (1) Lukas
Basenanji (1) Jocke
 
Top