Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
@Basse: Gällande min långa post så var det en post jag skrev samtidigt som jag läste ifatt det som skrivits medan jag ner vare på Wexio. Där av att jag reserverade mig för att min åsikt skulle kunna ändra sig i inlägget eftersom jag inte hade någon koll på vad för typ av diskutioner som har förts och hur misstankarna hade gått.

@.113 Gällande hur jag tror vi ska fånga ulvarna så är väl mina tankebanor att vi måste först få ut en ulv för att få mer att analysera. Vi har haft riktigt otur när det gäller våra hängningar och har inte hittat en ända ulv så här långt. Tidigare har vi pratat spelupplägget och i och med att ingen har gått ut som siare så här långt så har ulvarna mycket troligt tagit bort rollen. Detta innebär att de har tagit nattmord, ingen siare vilket totalt är 5 poäng. Vilket gör att vi kan ha med en, max två ulvar i spel. Har vi haft en siare med i spel så har siaren lämnat oss i sticket. Så vi kan mycket väl ha en extra runda på oss att rädda detta parti.

@Bassse att jag lägger min röst på dig det första jag gör är att jag vill visa att jag står fast vid min röst jag la i förra rundan. Du är en av mian huvudmisstänkta för att vara ulv. Så är det då så konstigt att jag lägger min röst på dig?

@Basse jag anser att Sodivras analys är vettig och det är den som stärkt min tro att du är ulv. Innan den så var jag osäker på om du var bybo eller ulv.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag får just nu vibbar från Jocke, Basse, Larsson och Halo att man ändå vill försöka lösa det här och tänka efter djupare. Vilket får mig att tänka att det är vist att rikta strålkastaren mot Lukas, Vico och kanske .113
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Sodivra;n250670 said:
Jag får just nu vibbar från Jocke, Basse, Larsson och Halo att man ändå vill försöka lösa det här och tänka efter djupare. Vilket får mig att tänka att det är vist att rikta strålkastaren mot Lukas, Vico och kanske .113
Eh mina senaste tio poster har väl I stort sett bara handlat om att försöka få byn att skriva lite och hjälpa till, hur är det inte att vilja försöka lösa det?

Tack.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vicotnik;n250669 said:
@Basse: Gällande min långa post så var det en post jag skrev samtidigt som jag läste ifatt det som skrivits medan jag ner vare på Wexio. Där av att jag reserverade mig för att min åsikt skulle kunna ändra sig i inlägget eftersom jag inte hade någon koll på vad för typ av diskutioner som har förts och hur misstankarna hade gått.

@.113 Gällande hur jag tror vi ska fånga ulvarna så är väl mina tankebanor att vi måste först få ut en ulv för att få mer att analysera. Vi har haft riktigt otur när det gäller våra hängningar och har inte hittat en ända ulv så här långt. Tidigare har vi pratat spelupplägget och i och med att ingen har gått ut som siare så här långt så har ulvarna mycket troligt tagit bort rollen. Detta innebär att de har tagit nattmord, ingen siare vilket totalt är 5 poäng. Vilket gör att vi kan ha med en, max två ulvar i spel. Har vi haft en siare med i spel så har siaren lämnat oss i sticket. Så vi kan mycket väl ha en extra runda på oss att rädda detta parti.

@Bassse att jag lägger min röst på dig det första jag gör är att jag vill visa att jag står fast vid min röst jag la i förra rundan. Du är en av mian huvudmisstänkta för att vara ulv. Så är det då så konstigt att jag lägger min röst på dig?

@Basse jag anser att Sodivras analys är vettig och det är den som stärkt min tro att du är ulv. Innan den så var jag osäker på om du var bybo eller ulv.
Fel. Empiricus dog som "bybo" fastän Han claimat väktare. Så antingen ljög Han, vilket då skulle innebära att de tagit bort siaren väktaren och har nattmord alltså sju poäng vilket inte är möjligt, ELLER så får vi inte veta rolled på de som dör.

Eftersom ingen försvarat sig i sista stund med att claima siaren så är det mer rimligt att någon av dem nattmördade är siaren.


Ett svagt alternativ vore ju att väktaren är någon annan och att empis ljög redan runda ett (två?) för att dra åt sig uppmärksamhet. Men det känns jävligt långsökt.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n250682 said:
Ok? Så lätt var det att få med dig efter allt bassedrev. Intressant
Med det menar jag alltså att du nu verkar ha ändrat dig ordentligt. Du nämnde ju lukas som troligare än, var det Jocke? Men nu har du tydligen ändrat dig om Basse, vilka är dina ulvar nu?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
.113;n250682 said:
Ok? Så lätt var det att få med dig efter allt bassedrev. Intressant
Kom igen, vadå lätt? Basse har ju jobbat häcken av sig.

Eh mina senaste tio poster har väl I stort sett bara handlat om att försöka få byn att skriva lite och hjälpa till, hur är det inte att vilja försöka lösa det?

Tack.
Du blandar ihop ditt beteende och mina vibbar, som är något känslomässigt.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Liksom, för en ulv är låsta positioner det bästa just nu, och tillräckligt få röster på en ev. ulvför att man ska kunna ninja in ulvarösterna och rädda sin kamrat på slutet.

Basse släpper sitt drev fastän han har ångan uppe. Kan han bara få en icke-ulv att rösta på mig så är det klappat och klart. Det tycker jag visar på tillit.

Larsson är redo att släppa på sin position också.

Jocke skojar. Det kanske bara är en taktik, men det känns liksom som han visar tillit till byn i det.

Halo verkar inte heller så partisanisk.

Lukas och Vico är både mest avvaktande och de som fortfarande verkar hålla kvar vid Sodivra vs Basse.

Vad gäller dig så har jag ingen speciell känsla just nu. Ja, förutom att du skrev ett surt svar nu! Det sticker ju ut lite. Kan vara att jag bara inte känner dig, kan vara ulvighet, kan vara paranoja. Jag har ingen aning.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sodivra;n250686 said:
Kan han bara få en icke-ulv att rösta på mig så är det klappat och klart. Det tycker jag visar på tillit.
Vad jag menar är, ifall Basse är ulv och har två ulvkompisar (jag utgår från worst case scenario, att spelet kan förloras ikväll) och jag, Larsson och Vico röstar Basse så behöver Basse endast en bybo mot mig för att vinna dreven. I hans sits hade jag själv fortsatt pusha på mig, inte backa.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Vimes har skapat ett fantastiskt spel och han ska fan ha varulvsspelens motsvarighet till Nobelpris, Oscarsstatyett och Guldbagge för det!

Till och med nu, i R4 är det asspännande och svårt att veta hur det ligger till! Grymt jobbat Vimsan! :D

---

Och jag tänker så här, post-Sodivraparanojan:

Just nu finns det tre (förmodligen) ulvar som kan vinna om en bybo röstas ut.
Just nu står det mellan mig, Sodivra och Lukas.

Borde inte det rimliga vara att försöka lista ut hur ulvarna tänker rent taktiskt nu? Om de får en bybo utröstad vinner de. Vilka vill de inte hänga i så fall? Är ulvarna redo att offra någon? Kommer de rösta på samma kandidat?

Ulvarna måste ju tycka att det är skitjobbigt att se hur en bybo (jag tex, eller Sodivra om han är det) försvinner bort från strålkastaren. Och de mste de också aktivera sig och börja styra mot en annan bybo. Eller så offrar de en ulv nu och tänker vinna i nästa eller näst-nästa runda.

Kanske ska vi försöka få folk att tala om vilka tre ulvar de misstänker och vilka de verkligen inte vill rösta ut?

Jag vill helst rösta ut Jocke, Lukas och Vicotnik.

Jocke är misstänkt för att han är så lågflygande och för att han ständigt kommer med ursäkter till varför han inte bidrar. Men han är ändå inloggad? Varför inte passa på att skriva något då?

Lukas är grymt inaktiv, han har gjort en del scummiga grejer.

Vicotnik tror jag är ulv eftersom han också ligger lågt och dessutom röstar stenhårt på mig snabbt i rundans start.

Och nu ska jag skriva ihop en röstsammanställning!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Sodivra!

Jocke skojar. Det kanske bara är en taktik, men det känns liksom som han visar tillit till byn i det.
Kanske skojar han bort allvaret? Jag brukar skämta när jag är ulv bara för att få folk att slappna av lite (och titta åt ett annat håll).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Lukas och Vico är både mest avvaktande och de som fortfarande verkar hålla kvar vid Sodivra vs Basse.
Glöm inte att Jocke vill rösta med hjärtat på dig! Vi har alltså tre pers som vill hålla fast vid Sodivra vs Basse.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Hjälp till att dubbelkolla hörrni!

Röstläget just nu 17.13
9/9 13.14 Sodivra->Lukas

Lukas (3) Basenanji, Halo77, Sodivra
Basenanji (2) Vicotnik, LJS
Sodivra (2) Lukas, Jocke
LJS (1) .113

Äldsta röst: Vicotnik har röstat på Basenanji kl 11.59.

RÖSTNINGEN

6/7 11.59 Vicotnik->Basenanji

Basenanji (1) Vicotnik

6/7 13.04 Halo 77->Basenanji

Basenanji (2) Vicotnik, Halo77

6/7 14.22 LJS->Basenanji

Basenanji (3) Vicotnik, Halo77, LJS

6/7 16.45 Sodivra->Basenanji
Basenanji (4) Vicotnik, Halo 77, LJS, Sodivra

6/7 18.52 Basenanji->Sodivra
Basenanji (4) Vicotnik, Halo 77, LJS, Sodivra
Sodivra (1) Basenanji

7/7 13.47 Basenanji->Basenanji
Basenanji (5) Vicotnik, Halo 77, LJS, Sodivra, Basenanji

7/7 15.59 Halo 77->ingen
Basenanji (4) Vicotnik, LJS, Sodivra, Basenanji

7/7 18.27 Lukas->Sodivra
Basenanji (4) Vicotnik, LJS, Sodivra, Basenanji
Sodivra (1) Lukas

7/7 21.42 Halo 77->.113
Basenanji (4) Vicotnik, LJS, Sodivra, Basenanji
Sodivra (1) Lukas
.113 (1) Halo 77

7/7 22.57 .113->Vicotnik
Basenanji (4) Vicotnik, LJS, Sodivra, Basenanji
Sodivra (1) Lukas
.113 (1) Halo 77
Vicotnik (1) .113

8/7 04.13 Jocke->Sodivra
Basenanji (4) Vicotnik, LJS, Sodivra, Basenanji
Sodivra (2) Lukas, Jocke
.113 (1) Halo 77
Vicotnik (1) .113

8/7 08.35 Basenanji->Sodivra
Basenanji (3) Vicotnik, LJS, Sodivra
Sodivra (3) Lukas, Jocke, Basenanji
.113 (1) Halo 77
Vicotnik (1) .113

9/7 00.15 .113->LJS
Basenanji (3) Vicotnik, LJS, Sodivra
Sodivra (3) Lukas, Jocke, Basenanji
.113 (1) Halo 77
LJS (1) .113

9/9 11.07 Basenanji->Jocke
Basenanji (3) Vicotnik, LJS, Sodivra
Sodivra (2) Lukas, Jocke
.113 (1) Halo 77
LJS (1) .113
Jocke (1) Basenanji

9/9 11.47 Basenanji->Lukas
Basenanji (3) Vicotnik, LJS, Sodivra
Sodivra (2) Lukas, Jocke
.113 (1) Halo 77
LJS (1) .113
Lukas (1) Basenanji

9/9 12.34 Halo 77->Lukas
Basenanji (3) Vicotnik, LJS, Sodivra
Sodivra (2) Lukas, Jocke
Lukas (2) Basenanji, Halo77
LJS (1) .113

9/9 13.14 Sodivra->Lukas
Lukas (3) Basenanji, Halo77, Sodivra
Basenanji (2) Vicotnik, LJS
Sodivra (2) Lukas, Jocke
LJS (1) .113
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Hörni LJS och Vicotnik!

Tycker ni alltså fortfarande att jag är ulv? Mina galet många inlägg den här rundan gör alltså inget och intet för att ändra er uppfattning?

Nu är jag förstås part i målet men:

1. Sodivras analys är helt enkelt kass. Den går ut på att förlöjliga mig och på att framställa mig som en osammanhängande spelare. Den innehåller assvis med konstiga fel och misstolkningar. Jag tror att Sodivras bias har ställt till det för honom plus att jag tror att han lägger alldeles för mycket i hur röstningen gick till i R3. Men att jag är osammanhängande och hara paranoia är inte detsamma som att jag är ulvig! Att jag har tunnelseende är inte ulvigt, möjligtvis dåligt bybospel, men inte ulvigt!

2. Fan vad jag har slitit den här rundan. Mest av allt för att jag inser att ulvarna vinner om jag röstas ut. men de vinner om vi röstar ut vilken annan bybo som helst! Så, problemet är knappast löst bara för att jag överlever. Tvärtom: nu måste vi hitta ulvar! Var är ni då? Vad bidrar ni med?

3. Hur tar ni ställning till de andra i spelet? Hur ser ni på att charmige Jocke bara skojar lite om glass när diskusionen handlar om att både Sodivra och jag kanske är bybor?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Går forumklockan efter vintertid eller har jag börjat få synhallisar av allt varulvsspel?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Okej, sista posten för ett tag.

OM jag och Sodivra är bybor båda två
OM ulvarna är tre stycken

...vinner ulvarna oavsett om jag eller Sodivra röstas ut. I så fall är några i den här kvartetten skumma:

Basenanji (2) Vicotnik, LJS
Sodivra (2) Lukas, Jocke

LJS! Visa att du inte är ulv genom att delta lite i spelet!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Har smugit iväg från familjen och har gömt mig på toaletten för att skriva på telefonen, har därför svårt att skriva långt och citera runt.

Jag har behövt försvara mig mot dig hela spelet Basse, för sådant jag anser att jag inte ansett du har haft fog för. Jag skriver för tidigt, jag skriver för säkert, jag skriver för osäkert och så vidare.

Det kan betyda att jag ser allt du gör som rött. När man hela tiden är i försvar är det lätt att se sin angripare som röd. En bias, för att låna Sodivras uttryck.

Jag har hela tiden vetat att din analys är felaktig eftersom jag är grön i ditt Sodovra/Larsson/Vicotnik-modell, men jag kan inte förneka att du har lagt ner mycket jobb.

Jag har hela tiden chansat på två ulvar, och då är det inte omöjligt att det är någon i trion Vicotnik/Lukas/Jocke som med popcorn i famnen låter två bynor slåss.

Titta på Jockes fråga till mig, om dig och Sodivra. Låter det inte som en ulv som vet att vi har två gröna bybor och vill garantera att vi fortföljer jobnet med den andra?

Du vinner Basse. Du är inte oröd än, men jag släpper min röst.

Röst: Jocke
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji;n250710 said:
Hörni LJS och Vicotnik!

Tycker ni alltså fortfarande att jag är ulv? Mina galet många inlägg den här rundan gör alltså inget och intet för att ändra er uppfattning?

Nu är jag förstås part i målet men:

1. Sodivras analys är helt enkelt kass. Den går ut på att förlöjliga mig och på att framställa mig som en osammanhängande spelare. Den innehåller assvis med konstiga fel och misstolkningar. Jag tror att Sodivras bias har ställt till det för honom plus att jag tror att han lägger alldeles för mycket i hur röstningen gick till i R3. Men att jag är osammanhängande och hara paranoia är inte detsamma som att jag är ulvig! Att jag har tunnelseende är inte ulvigt, möjligtvis dåligt bybospel, men inte ulvigt!

2. Fan vad jag har slitit den här rundan. Mest av allt för att jag inser att ulvarna vinner om jag röstas ut. men de vinner om vi röstar ut vilken annan bybo som helst! Så, problemet är knappast löst bara för att jag överlever. Tvärtom: nu måste vi hitta ulvar! Var är ni då? Vad bidrar ni med?

3. Hur tar ni ställning till de andra i spelet? Hur ser ni på att charmige Jocke bara skojar lite om glass när diskusionen handlar om att både Sodivra och jag kanske är bybor?
Som jag ser dig så har du spelat osamanhängande (som vanligt) men jag tycker att Sodivras analys av dig var bra. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till alla dina inlägg den här rundan. Där emot upplever jag att i din jakt på ulvar så slänger du dig anklagelser till höger och vänster. Jag håller dig nog fortfarande som trolig ulv, men jag är redo att lita på Sodivra och kan tänka mig att rösta ut Lukas.

Jag håller Jocke som en trolig ulv tillsammans med dig. Lukas har jag inte rikigt fått någon uppfattning om i spelet.

Röst: Lukas.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,070
Location
Sthlm
Nu röstar hela basees utpekade sordiva-ulvlag på lukas.
 
Top