Varulv [Mäster Ulv, del 3] - Anmälan

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag överväger om jag ska vara med, men tvekar, så vi få se hur det känns i slutet av månaden
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
En gång i tiden (2013?) hade vi begränsningar på antal inlägg per spelare och runda (tror vi landade på att typ 15 var rimligt). Är det något vi ska testa igen tycker ni?
Jag gillar att kunna ha en dialog när någon annan är online och det går ju inte med begränsning
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
När inläggsregeln var aktiv var det vanligt med låååånga inlägg så inte alls dialog-inlägg. Inlägg av den typen har vi inte haft i varulvsspel på flera år.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tjofräs! Det är den 19:e september nu. Spelstart är 5:e oktober. Då kommer Märster Ulv-rollen slumpas bland de anmälda, och Mästern får göra sitt setup-drag. Runda 1 börjar på morgonen den 6:e oktober.

Om jag räknat rätt ser det ut såhär:

Anmälda (9): Sidd, Rasmus, Empi, Impetigo, Martin3, Genesis, Basse, Xyas, fjodorsenuba
Sitter fortfarande på staketet (5): Björn den Gode, Lukas, Korpa, LJSLarsson, Khan

Det vore kul om vi kunde få ihop några spelare fler än 9 tycker jag. Det brukar väl blir riktigt bra någonstans runt 12-13 deltagare.

Det är öppet att anmäla sig fram till och med 3:e oktober. Därefter behöver jag lägga sista handen på menyn Mäster Ulv har att välja på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Man kan ju inte skippa Mäster Ulv.
Så är det! Dessutom har du ju eventuellt den mest episka varulvsvinsten på CV:t från första upplagan av Mäster Ulv - så det är bra att du är med och försvarar din heder.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Som Ulv eller bybo? ;)
Det får vi se :) Larsson vann som ensam Mäster Ulv i första upplagan av konceptet, väldigt spektakulärt. I förra omgången var han bybo (och vann då också, så Larsson är ensam om att ha 2 vinster i Mäster Ulv). Vilket lag han kommer representera den här gången återstår att se förstås :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det får vi se :) Larsson vann som ensam Mäster Ulv i första upplagan av konceptet, väldigt spektakulärt. I förra omgången var han bybo (och vann då också, så Larsson är ensam om att ha 2 vinster i Mäster Ulv). Vilket lag han kommer representera den här gången återstår att se förstås :)
Paxar DTF. Har inget minne av att ha spelat det i något parti, varken online eller IRL. :sneaky:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ack ja, ack ja. Nog trodde byborna att den hiskelige Mäster Ulv var besegrad efter att’n jagats ut ur Skitberga by. Äntligen kunde di glömma hur Mästern hade rivit hela Knäppgjöles befolkning båd kvinner å barn, arbetsfolk å gamlingar. Nå, Mästern var nu bortjagad å di firade hela hösten å vintern. Å på våren kunde man se små parvlar leka ’Mäster Ulv’ ute på fälten! Och ingen ville va Mästern, alla ville va de rediga byafolket som jaga’n å drog’n i svansen. Men så, en höstakväll gick ryktet i grannbyn: ’En dräng har blivit ulvariven!’ Å nog var de Mästern som va tebaka, de kan en lova. Nu skulle de bli åka av…

Nu är det dags för den tredje omgången av Mäster Ulv!

Vad är Mäster Ulv?
Konceptet går ut på att en spelare slumpas att vara Mäster Ulv innan spel. Mästern får sedan en meny av potentiella spelupplägg att välja från. Mästern kan värva fler ulvar, mixtra med förmågor eller till och med välja bort nattmord! Därefter delas övriga roller ut. När spelet startar är alltså ”att lista ut spelupplägget” och ”att fånga in ulvarna” exakt samma sak. Det perfekta giftermålet mellan det dolda pusslet och det balanserade spelet.

Just nu står det 1-1 i den legendariska kampen mellan Mäster Ulv och Byn. I första spelet valde LJSLarsson som mästerlig Mäster Ulv att spela solo, och lyckades snurra ut hela byn i den mörkaste av tassemarker. I det andra partiet spelade en pigg by hem segern. Hur ska det gå i år?


Anmäl dig innan sista september, spelstart första veckan i oktober!

I år kommer en nyhet introduceras: varje enskild bybo kommer att få en personlig information om vad Mäster Ulv inte valt från menyn. Men pass på! Det är Mästern själv som valt vilka bitar information som ska spridas i byn, och till vilka roller…

 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nu går vi in i sista veckan innan spelstart!

Anmälan stänger nu på söndag.

Anmälda (11): Sidd, Rasmus, Empi, Impetigo, Martin3, Genesis, Basse, Xyas, fjodorsenuba, Larsson, Konrad Konvalj

@Björn den gode , @Lukas , @Korpa , @Khan, är ni sugna på att hoppa på?
 
Top