Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Cirka 10 timmar kvar av rundan! Glöm inte att skicka in förmågeanvändning!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,687
Location
Oktoberlandet
Jag ska erkänna att jag inte följde kk-tåget så där jättenoga för hade bara inte tid att hänga med i den enorma mängden poster igår. Men min bild av det var att det rätt mycket höna av fjäder. Det var mer fokus på yta (märkliga formuleringar som blev ulvtells) än något djupare. Och jag fattar ju att man ska leta efter ulvar i konstiga formuleringar och märkliga resonemang, men det är lätt att gå fel där - ibland skriver folk bara saker som inte är så genomtänkta (som detta med att Vimes skulle ha trixat med lottningen för att noobs inte skulle bli MU, som ledde till en del snack) utan att det ligger så mycket i det. Och det är ju ett supertryggt ställe att ligga på som ulv.

Oavsett så tyckte jag 1) att KK också bidrog med matnyttiga saker, och 2) jag tyckte jag har mycket mer att gå på på flera andra deltagare. Och 3) jag gillar hans stil, och hade hellre haft kvar honom en runda till än några andra. (Han smickrade ju mig lite, så jag föll kanske för det?)
Du tar själv upp Impetigos diskussion med Octas formulering som att det är: ”supertryggt ställe att ligga på som ulv”.
Tanken slog mig att det kanske var vad Impetigo precis försökte.
För du lyfter saken men skriver inget om detta uppenbara.
Vad tror du?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Nej vi som var inne å skrev på slutet agerade inte nöjda.
Det var stressat å grinigt och slutade med att en bybo åkte ut - vilket var skitdåligt om vi nu (som @Basenanji skrev i en post) ska spela för att vinna.
Det är min känsla.

För mig leder det till antagandet att ulv-laget satt nöjda å käkade popcorn.
Alltså kanske de inte skrev där å då på slutet - det liksom behövdes ju inte när det stod mellan 3 bybor.

Fick vi fram nån ulvtell på KK-drevet: Nej inte vad jag ser i alla fall - det är en av anledningarna till att jag lackade där å då. En bybo som blajbrusar hjälper ulvlaget.

En tanke jag har är att Ulvar i möjligaste mån inte vill ligga i samma drev: vi hade 3 stadiga drev: typ 1 låg å minglade i varje.
OK, köper det. Missförstod kanske dig och Andersson där, "nöjdhet med gröna vibbar" etc stack lite i ögonen när vi misslyckats första rundan. Men du har en poäng, att det var så pass lugnt kan berott på att ulvarna skrattade medan byborna valde mellan 3 bybor.
Att inte några popcorn-ätande ulvar skulle gömma sig bland de som diskuterade är jag dock inte så säker på.
RasmusL var inne på detta, han ville inte rösta på KK men höll dig och Basse mer gröna. Han försökte starta ett alternativdrev som ingen hoppade på dock, mot LegoIvar.

F ö gillar jag dina poster nu på morgonen, lugnt och sansat, tom släppt oförklarliga beefen med Brynolf.

Denna morgon har stärkt mig i tron att vi bör ta ut LegoIvar eller Andersson.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,687
Location
Oktoberlandet
Det jag oroar mig mest för egen del just nu är att det ska komma ett drev på mig, antingen från @Sidd eller @Anthrox . Sidd låg ju med röst på mig en stor del av Runda 1, och Anthrox har sakta byggt case mot mig om jag minns rätt, det har varit lite krypskytte från din sida i alla fall, eller @Anthrox ?

Och då tror jag den stora (ulv)planen kommer att vara att smeta ihop mig med @Impetigo också, och det kommer väl att heta att jag tog rygg på honom, varit osjälvständig, etc.
Men du tog ju tydlig rygg på Impetigo.
Eller hur?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo Du sa rätt tydigt att ulvarna är @Sidd @Hägerstrand @RasmusL @LegoIvar . Vi vet nu att du hade fel på en punkt. Du låg sedan med i Siddrevet. Nu röstar du på @Andersson . Det är inget konstigt att byta röst, så klart, men jag undrar om du kan bygga ut ditt case mot Andersson lite. Varför ska jag röst på Andersson och inte Sidd?
Jag var ju tydlig med att jag tycker Sidd var ulvig i r1, @Sidd har hävdat att KK sågade drevet mot honom men det var inte alls så jag läste det. KK sågade ”emojigate” (frågan är om det ens fanns nån emojigate eller om det var försök att avväpna den befogade kritiken mot Sidd att han spelade slm ulv-Sidd) och sen sa KK typ ”caset mot Sidd baseras på personkännedom, jag känner inte karln”.

Vi är många som känner Sidd väl som står bakom caset att han spelat som ulv-Sidd. Det går inte att skoja bort.

Sen har jag listat lite andra rödande saker på Sidd, senast att hans rödlistor mer är hämndlistor än nåt annat.

Så jag tycker fortsatt att Sidd är illröd, det var därför jag låg med mjn röst där så stor del av r1.

Jag känner inte att det ger något att jag jagar Sidd i nuläget till exempel med röster. Därför vill jag leta andra ulvar.

@Andersson är verkligen någon vi ska skärskåda ochbjag tror att ett drev underlättar det arbetet.

Jag håller med dig om att @Waterhouse spelat upp sig i r2 men han har fortsatt mycket att bevisa.

@Hägerstrand och @Anthrox och deras kling-och-klang-grej har jag ju redN skrivit en del om. EGENTLIGEN tycker jag kanske inte att Anthrox är sådär svinröd, att han hamnar på min röda lista handlar nog myclet om att jag har höga tankar om hans förnåga och att han nu spelat så dåligt bybospel senaste dagarna. Plus att han har en lång historia av att fejka affekt och det är svårt att ta hans psykbryt inslutet av r1 på allvar (vet att nån annan nyligen, kanske var det du? Reonerade om att en ulv inte skulle fejka såna psykbryt men jag tänker att ”jo, det skulle jag kunna tänka mig att göra. Jag kan också tänka mig att Anthrox gör det.” På förekommen anledning som man säger.

Jag hade uppenbarligen fel om Rasmus (jag tyckte att han spelade upp sig andra halvan av r1 men det är ju helt egalt nu).

Hinner inte läsa eller skriva mer just nu. Frustrerabde kort runda… nöjd med min röst så länge
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Whaaaat?
Ännu en bra spaning @Hägerstrand 👍

Om jag fattar dig rätt:
- KK larvade sig så in i norden att vi skulle lacka och rösta ut honom.
- Så de som struntade i dennes brus (visste att han var grön) kan vara ulvar.
- KK kommer i efterhand säga att det var meningen men det här måste vi kolla upp med SL efteråt för stämmer det så nominerar jag KK till Varulvsgalans pris för genialaste drag.
- Vi får väl se om vi får ut nåt av det då.
- Suck: måste kolla igenom vilka som alltför klarögt såg på KKs lir och mest chillade med honom.
Nej, detta är en skitdålig spaning och typexempel på 4D-schack-brus @Hägerstrand
KK var säkerligen inte på topp i sitt bybo-spel men det beror nog på tidsbrist och ringrost, och krockande spelstilar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,687
Location
Oktoberlandet
Förresten, detta är väl @Waterhouse andra varulvsspel på rätt länge? Ni som var med i förra spelet, tycker ni att han är sig lik eller har han bytt spelstil? (Han är ju grön i min bok, men jag tycker inte det skadar att vända på den här stenen).
Väldigt chill och mer tillbakalutad mot de 2 spel han deltagit i innan.
Kanske för att det är smart oavsett lagtillhörighet.
Postar mer nu när jag tror nån påpekade typ det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Detta får du gärna utveckla vid tillfälle. Du håller Anthrox som röd (varför?) men eftersom andra inte gör det är det grönande att du håller honom som röd?
Det var allt en speciell läsning av mitt inlägg. Visst var jag jag lite trött där på natten men skrev jag så otydligt? Läs om.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Fortsätter från post 81 och framåt:

Det jag oroar mig mest för egen del just nu är att det ska komma ett drev på mig, antingen från @Sidd eller @Anthrox . Sidd låg ju med röst på mig en stor del av Runda 1, och Anthrox har sakta byggt case mot mig om jag minns rätt, det har varit lite krypskytte från din sida i alla fall, eller @Anthrox ?

Och då tror jag den stora (ulv)planen kommer att vara att smeta ihop mig med @Impetigo också, och det kommer väl att heta att jag tog rygg på honom, varit osjälvständig, etc.
Såg den här efter mitt första större inlägg, men tänkte att det kan vara värt att adressera igen dårå. Jag har ju redan uttryckt misstankar om att du kan bli manipulerad av Impe, eller vara i ulvlag med Impe. Vad finns det för anledning till att du oroar dig för ett drev från min sida? Drevar spelare gör vi hela tiden, och vi bör alla hamna under luppen. Blir du synad så får du ju förklara dig själv, svårare än så är det inte. Det är ju så vi hittar ulvarna, genom att syna alla spelare och se vilka det är som troligast ljuger när de blir pressade. Att du oroar dig för att bli drevad känns mer ulvigt än byboigt, eftersom en ulv i drev måste ljuga sig ur det.

Dessutom hade jag börjat få dålig magkänsla för hur Anthrox fyllde tråden med sätt attt använda röstning för att analysera spelupplägget istället för att jaga ulvar samt en känsla av att A (tillsammans med Hägerstrand) lade lite väl mycket energi på ombudsgrejen med KK vilket visserligen var okonventionellt spelat men inget jag fattade hur det skulle läsas just som ulvigt.
Tycker du på allvar att jag gjort annat än att jaga ulvar? På vilket sätt då? Vad tycker du jag borde gjort/göra annorlunda för att du ska bli kvitt den dåliga magkänslan från mig? KK har jag adresserat många gånger nu hur jag tänkt kring. Vad känner du om min förklaring där?

Att en plan skulle funka i teorin gör den inte bra praktiskt. Jag skulle inte ens drömma om att kunna få med mig 16 kollegor i en teams-chatt till ett specifikt lunchställe, och framförallt inte om en handfull av dem är mot att äta lunch öht. Planen var orimlig och orsakade brus. Ok om du hade någon plan att fånga upp något på folks reaktioner men var det ett ärligt förslag var det dumt/naivt.

Jag skrev fel namn där, eller läste dig som att du klagade på att han grönade någon istället för att röda någon. Iaf kändes det väldigt mycket taggarna utåt direkt, en lista är inte skitdålig bara för att man är ärlig med sig själv och erkänner att emotionella svar spelar roll. Jag tror det snarare var två spelstilar som clashade och du läste KK som väldigt röd därför och startade drev mot honom. Och nu har vi FACIT, det var en ärlig lista skriven av en bybo. Säkerligen inte den bästa någonsin men det är nu en verifierad källa på hur en grön spelare såg spelet, och KK är något av en legend i varulvsspelskretsar. Då tycker jag du borde kunna ta till dig det och inte fortsätta argumentera för att det var rätt. Terrängen gäller, inte kartan även om den är supersnygg och välargumenterad.

Det var ju trevligt att höra, jag tycker dock ditt case mot mig var lövtunt så var inte direkt svårt att svara på. Samma resonemang gäller för ditt drev mot Skarpskytten. Jag kan ha missförstått något för runda 1 var för intensiv för mig för att hänga med ordentligt. Förklara gärna så Basses barn förstår vad ditt case mot Skarpskytten (och mig var)?
First off: agree to disagree. Vi har uppenbarligen olika ståndounkter i vad som är genomförbart och jag har som sagt inga planer på att haka upp mig på det. Jag har inte propagerat för att vi tvunget ska testa min plan, utan lyfte den för att se vad/om vi kunde göra med den. Tråden är överspelad, och ingenting vi behöver dra i mer just nu.

Skrev du fel namn, eller läste mig fel? Hur ska du ha det? Och det är väl självklart att jag hade taggar utåt, men det var ju knappast direkt. Mina taggar mot KK växte sig starka under de 20 poster han skrev först som bara var blaj. Som jag har påtalat. Hur kan du då anse att det är "taggarna utåt direkt", du kan ju bokstavligen läsa dig till hur min frustration med KKs skit växer sig starkare och starkare? Listan kan ju ha varit hur ärligt som helst, men vad ger den när argumentationen är "den spelaren är röd för han går på mig" och "den spelaren är grön för han stryker mig medhårs" och "den spelaren är grön för min magkänsla säger det"? På vilket sätt gynnas byn av den listan, vilken färg KK än har till syvende och sist? Meningen med listorna är ju att vi andra ska tolka dem, och en dåligt underbyggd lista medför ju bara att folk feltolkar. Mitt case mot dig är inte det starkaste, nej. Tycker du att vi ska låta bli att pressa spelare av den anledningen? Borde vi inte syna alla spelare som är med, med den informationen som finns tillgänglig? Mitt case mot er båda var att ni befann er båda två i mitten av samma venn-diagram för två situationer där jag misstänkte att det fanns ulvar.

@Hägerstrand och @Anthrox och deras kling-och-klang-grej har jag ju redN skrivit en del om. EGENTLIGEN tycker jag kanske inte att Anthrox är sådär svinröd, att han hamnar på min röda lista handlar nog myclet om att jag har höga tankar om hans förnåga och att han nu spelat så dåligt bybospel senaste dagarna. Plus att han har en lång historia av att fejka affekt och det är svårt att ta hans psykbryt inslutet av r1 på allvar (vet att nån annan nyligen, kanske var det du? Reonerade om att en ulv inte skulle fejka såna psykbryt men jag tänker att ”jo, det skulle jag kunna tänka mig att göra. Jag kan också tänka mig att Anthrox gör det.” På förekommen anledning som man säger.
Jag är fortfarande inte helt på det klara med vad i mitt spel det är som du tycker är så himla dåligt, och det är nog det som mest gör att jag känner att du försöker smutskast mig. Hjälp mig att förstå! (Jag tycker för övrigt att jag har spelat relativt lugnt än så länge, knappt några svordomar eller skrik eller hårda ord; trots att jag var så hopplöst frustrerad på KK och situationen igår :p)


Nu när jag gick igenom många poster hittade jag den här och undrar om det är den som @BiobunkerVII menar på att jag lyft att jag tror jag kommer bli nattmördad? Om så är fallet så visst, jag lyfte att jag kan bli nattmördad i R1. Alla bybor kan bli mördade i R1. Det är ju knappast så att jag la fram det som att det var någon högre sannolikhet att jag skulle bli mördad, som någon annan, eller hur?

@fjodorsenuba drog till med lite tveksamma kommentarer kring KKs drev i slutet på R1, där ser jag gärna att du förklarar hur du tänkte (från post #483 och framåt ungefär)?

Nu drar jag mig alltså tillbaka ett par steg, för att ni ska slippa mitt brusande, och hoppas att ni kan bemöta det jag har kommit med.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Nej, detta är en skitdålig spaning och typexempel på 4D-schack-brus @Hägerstrand
KK var säkerligen inte på topp i sitt bybo-spel men det beror nog på tidsbrist och ringrost, och krockande spelstilar.

Whaaaat?
Ännu en bra spaning @Hägerstrand 👍
Med dagens nya perspektiv och nya information försöker jag vara mindre plastisk i mitt tänkande. Jag känner att ett problem igår var att jag tyckte mig se ett mönster och sen förstärkte varje ny kommentar den känslan. Jag såg något hos @Impetigo @Skarpskytten och @LegoIvar och sen blev de bara mer och mer röda vad de än sa. @Anthrox och @Sidd blev mer gröna eftersom de förstärkte mina tankebanor och gillade det jag sa.

Jag har också lärt mig ett nytt ord: håningsfälla. Hur angelägna är @Anthrox och @Sidd att jag ska springa iväg och teoretisera fritt?

Röst: @Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,687
Location
Oktoberlandet
Stabil post, Sidd.

Undran, och du får ursäkta mig om du redan har svarat på detta. När du bytte bort din röst från mig för att rädda dig själv så hade om jag läser tabellen rätt KK 6 röster och Basse 4 röster. Äldst röst låg på Basse, dvs om du och @fjodorsenuba hade bytt till basse och ingen annan hade bytt röst så hade basse rykt istället. Hur tänkte du där, när du valde mellan de två dreven? Varför kk och inte basse?
Jag måste ha svarat på detta mins 3 gånger nu men ok:
- Basse bidrar (försöker dock rösta bort mig)
- KK brusar. (höll med mig om att ert drev var larvigt)
När jag tänker efter så har du väl fel: jag bytte till Basse från dig.
Avslutade på KK för att rädda mig.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
n sak som @Octagonal nämnde rätt tidigt i partiet var att se upp så att vi inte missar lågflygare: " Det vi behöver göra att vända på varenda sten och pressa varandra i hopp om att någon försäger sig eller inte klarar av trycket. Vill inte hamna i en situation likt förra mästerulv spelet där Martin i princip grönades pga en röst i R1 och sen gick och tog hem hela kalaset utan att få någon riktig heat." Ser vi på @Brynolf s post #499 så hade till den punkten @HerrK , @Empiricus och @fjodorsenuba postat minst, och alla tre har anfört IRL-skäl för långflygande. Sen kommer @LegoIvar (som nämnt skolan några gånger), @Brynolf och @Andersson . Men vet inte om jag tycker att någon av dessa tre är superlågflygare. @Brynolf var dessutom aktiv efter post 499 och har varit det här också. Vad säger du @Octagonal ? Är det någon som slinker under radarn här? Ska vi jaga någon av dessa som postat minst hittills? Eller ska vi lägga vårt krut på annat?
Nu har jag ju själv inte hunnit skriva så mycket denna runda (kasta sten i glashus) men min poäng är att dessa är lätt att glömma bort. Jag blir sur på någon som har skrivit mycket där jag hittar nåt som är lite skevt medans en som är tyst kan käna på det medans aktiva hackar varandra i småbitar. Dels vill jag inte att det ska hända och dels så hjälper lågaktivitet inte byn.
S
en har jag ju tidigare nämnt både Andersson och LegoIvar som potentiella frågetecken. HerrK skrev lite igår vilket känndes grönt. Brynolf har jag ingen aning om över huvud taget. Brynolf har väl varit hyfsat aktiv nu och smågnabbats lite med er andra. Får kanske ta och läsa igenom dennes poster mer noggrant. Empiricus har jag ju glömt är med i spel nästan. Ska vara mycket på jobbet där ju men också väldigt svårplacerad. Kan ju vara riktigt vass men det har vi inte fått se än. Nåt om att Sidd är röd vilket jag inte håller med om så jag vet inte. Fjodor har jag också nämnt lite tidigare.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oavsett så tyckte jag 1) att KK också bidrog med matnyttiga saker, och 2) jag tyckte jag har mycket mer att gå på på flera andra deltagare. Och 3) jag gillar hans stil, och hade hellre haft kvar honom en runda till än några andra. (Han smickrade ju mig lite, så jag föll kanske för det?)
Väldigt lätt att säga när han blivit bekräftad god. Bidrog med matnyttiga saker? Jag tycker det låter lite som en efterhandskonstruktion.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Det här var en varulvsterm jag inte stött på. Vad betyder den? Motsatsen till Ockhams rakkniv typ?
Att man verkar spela ett spel men spelar ett annat, mycket mer komplicerat spel. Trump-supporters använde det ofta som försvar när det påpekades att han inte betedde sig rationellt, jag tror att det var då det fick bred spridning.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Step it up plz
@Empiricus @Octagonal och @HerrK Empiricus lågflyger alltid men kom med någon bra post idag, Octagonal började bra men nattinläggen är lite mellanmjölkiga, här finns mina två kandidater för en lågflygar-ulv
Du läste ju mitt inlägg så fel så jag vet inte vad jag ska säga. Du kan ju bara ha läst den meningen mitt i inlägget du fetmarkerade för att landa så snett. Läs gärna hela inläggen ;)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,687
Location
Oktoberlandet
Med dagens nya perspektiv och nya information försöker jag vara mindre plastisk i mitt tänkande. Jag känner att ett problem igår var att jag tyckte mig se ett mönster och sen förstärkte varje ny kommentar den känslan. Jag såg något hos @Impetigo @Skarpskytten och @LegoIvar och sen blev de bara mer och mer röda vad de än sa. @Anthrox och @Sidd blev mer gröna eftersom de förstärkte mina tankebanor och gillade det jag sa.

Jag har också lärt mig ett nytt ord: håningsfälla. Hur angelägna är @Anthrox och @Sidd att jag ska springa iväg och teoretisera fritt?

Röst: @Sidd
Fattar ingenting.
Du tycker att de 3 är mer å mer röda
MEN Anthrox och Sidd mer å mer gröna (håller med varandra i funderingar) och väljer att det ska betyda att vi luras.

Det här jäkla Håningfälla-dravlet är ju absurt!
Ni som snackar Occams rakkniv osv
Vad är det för specialideer som alla bybor ska klara att förhålla sig till egentligen.
Man ska alltid tänka att alla andra kan vara ulvar och luras, smöra vara tillmötesgående osv

Men att rösta på en för att den har samma tänk OCH därmed är lurulv håller ju inte.

Konkreta motiveringar tack.

Å röstar på mig för att jag gillar dina poster?

Det här blir ett svårt spel.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
@Anthrox jag har inte menat att du upprepade gånger hävdat att du skulle bli nattmördad - men ja du skrev ”när/om” sen blev det en sanning i R2 - inte du som skrev det har jag aldrig menat. Min bild är att du tar ifrågasättanden och/eller kritik som personliga påhopp ”jag svartmålas” ”falska narrativ” din senaste post är mer sansad - ok ställ mig mot väggen och se vad ni hittar.

Din läsning av Konrads röd-grön-lista är ogin, att du håller fast vid den nu är obra. Spelstil och blaj å sidan - vad säger hans lista för inte fan är det bara rödande för att nån röstat på honom - då har du misstagit den med Sidds lista i slutet av R1.

@Sidd sluta sälja in att KK sågade drevet mot dig - han sågade Emojigate. Du har också ett konstigt resonemang om att du skulle vara grön för att en bybo hade dig som grön. Jag ser mer nytta i att rota i KK och Rasmus rödingar.
Som det är nu ligger min röst bra på Sidd.

LegoIvar är jag fortfarande skeptisk till, kan mkt väl vara ulv.

Andersson behöver jag läsa igenom en gång till men har ingen egentlig bild där.

HerrK svårt att säga så mycket, börjar väl komma loss mer, men släpp Basses kommentar, ja den var osnygg, överhuvudtaget var Basses inledande försvar igår inte byboigt.

Waterhouse ville jag dreva mot efter R2, men tycker du spelat upp dig i R2

Fjodor kan vi hänga, jag är 50/50 om hans ulvighet. Blinkar till och försvinner, alibipostande.

Octagonal börjar jag på riktigt bli orolig för, har en jävla förmåga att smyga med i vassen och skriva förståndiga poster som ger ett grönt sken.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
7WA: Jag har lyft frågan ett par gånger, ja. Jag har aldrig hakat mig fast vid den. Det här adresserade jag redan i post 374. Att det på något sätt skulle vara livsviktigt för mig med 7WA är åsikter som ANDRA har tillskrivit mig. Jag har tagit den i beaktning för att kunna planera framåt, jag har nämnt vid tillfällen då det varit propert. Anser ni annorlunda så tar jag gärna citat på när jag "tjatat" om 7WA.
Tjata är ju snarare något som görs över tid och upprepat än i enskilda inlägg. Därför blir svar likt detta det jag tror folk menar med tjat. Det släpps liksom aldrig och ska fortsätta diskuteras. Med det sagt tror jag du är god. För att inte tjata så svara gärna inte på denna post!
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Okej, mycket nu. Anthrox är på mig i två långa poster, men inget drev går ännu, så jag väntar med att svara på det. Tar lite annat innan jag börjar jobba.

Sen så tar du upp min röst på dig igen:
-Jag tror jag svarat flera poster nu men ok:
-jag tyckte Impetigo la en svag larvig röst på mig för att jag gnällde över hans dribbel på Octagonal.
-Jag tänker att Impetigo mest är lack och letar fel på mig.
- Du hänger dock på och tycker att ”Impetigo har ett bra case” : det skrev du! Erkänn.
- Eftersom att jag INTE tycker det utan tror att Impetigo bara är sur så reagerar jag mer på den som backar upp en dålig ide.
- Och det var du Skarpskytten.
Så såg jag på situationen och därmed la jag rösten på dig.

Jag har förstås ingen aning om nån av eran status.
Du tror inte själv på att det kanske finns ulv bland nån av er som röstar på mig eller?
Det kan absolut finnas en ulv, alla kan vara ulvar, men man får rösta på känsla och analyser.

När Impe sa att du spelade annorlunda än du brukar så hade jag redan tänkt den tanken. Sen kom dina märkliga resonemang om en ulvtrio och din ännu konstigare röst på mig. Och la ord i min mun vid ett tillfälle, det kan ju hände den bäste, men det är ju inte grönt direkt.

QUOTE="Sidd, post: 1209869, member: 8454"]

Jag tycker inte Basse har spelat kaosigt detta spel.
[/QUOTE]

Jag håller med!

Du tar själv upp Impetigos diskussion med Octas formulering som att det är: ”supertryggt ställe att ligga på som ulv”.
Tanken slog mig att det kanske var vad Impetigo precis försökte.
För du lyfter saken men skriver inget om detta uppenbara.
Vad tror du?
Förlåt, jag fattar inte. Kan du omformulera frågan?



Men du tog ju tydlig rygg på Impetigo.
Eller hur?
Gjorde jag? Jag tycker har motiverat min röst på dig oberoende av honom. Men visst, jag la min röst efter honom, men då hade jag också redan framhållit honom som grön. Och det är han ju då fortfarande i min bok.

F ö gillar jag dina poster nu på morgonen, lugnt och sansat, tom släppt oförklarliga beefen med Brynolf.
Denna morgon har stärkt mig i tron att vi bör ta ut LegoIvar eller Andersson.
Jag håller med om läsningen av Sidd. Jag har lekt med tanken på att ta bort min röst från Sidd, men vill inte hoppa på Andersson tåget bara så där. Det är dessutom rätt många på det redan, det är bättre att vi får till ett drev till. Och nu gick Hägern med på Sidd-drevet. Sitter ett tag till med min röst.

Väldigt lätt att säga när han blivit bekräftad god. Bidrog med matnyttiga saker? Jag tycker det låter lite som en efterhandskonstruktion.
Post 129, första dagens kväll skrev jag: ”Konrad Konvalj – går in (45-46), är på mig med en fråga om min tid; (80) ber Fjodor motivera sin röst; (84) röstar på Fjordor det denne kommer med är ”blaj”, (90) hugger tillbaka på Octa i online-gate. Är på mig lite, men på ett bra sätt, stryker mig medhårs. Aktiv, men också brus.” Du hade jag honom som orange. Han var aktiv, postade lista, accepterade inte lata röster. Verkligen efterhandskonstruktion?
 
Top