Nekromanti LinConlogg

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Väl hemma en dag tidigt sitter jag och lyssnar på Östnytt för att se om det kommer med någon demeti... men under tiden kan man ju skriva om något roligare!

Så här var mitt LinCon:

Potensial för att bli riktigt uselt, saker var struliga innan, sena besked från konventet (bl a fick vi väldigt sent reda på att de inte kunde skriva ut saker som dubbelsidiga vilket var av vikt för vårt scenario), jag behövde betala för sovplats på skolan som arrangör (vilket kan varit för att jag tjatade för lite), jag visste att jag skulle missa slutet av konventet, jag blev sjuk under tiden osv...

Men det var en härlig helg!

På fredag dyker vi upp halvsent, jag checkar saker med rollspelbaren och Niklas som jag arrar scenario med och hinner ta en beställning i baren tillsammans med Jens, en skyttegravshistoria med lite känsla av Ionesko.

Lördag morgon har vi överskott på spelledare (7 till tre lag), men stuvar om och folk verkar tycka att det är okej. Jag och Niklas spelleder ett lag tillsammans och det är närmare 6 fantasktiska rollspelstimmar av kammarhistoria.

Efteråt sjunker mitt humör, rollspelsbaren går lite trögt men har en historia om muppar på picnic som är mysig och rolig. Och så rycks jag med att spela Svenils fikalajv Bodils bjudning, vilket är intressant och underhållande, speciellt för oss som är lite teaterapor. Lite synd dock och skam för LinCon att anledningen att laget jag spelar med har tide till bjudningen är att de behövt bryta det de skulle spela då spelledare varit usel och framförallt inte nykter! Skamligt fel och dåligt i min bok...

Under kvällen känner jag mig segare och segare. Jag försöker med alla knep som ska hjälpa när konvent känns tungt med frisk luft, nyttig mat, glass, te och kaffe men inget hjälper. Och så stupar jag i säng. Under natten har jag rätt okej feber och ångrar att jag checkat av andra spelledare och vet att jag ska spelleda själv morgonen efter.

Söndag förmiddag har jag tack och lov åter Niklas som medspelledar, vilket gör att scenariot går smidigt och visar sin bredd då den här gruppen vill gå åt ett helt annat håll och inte har samma tankar. Trots att de mer kör problemlösar deckar blir de överraskade av scenariots vändningar. Under eftermiddagen duschar vi, käkar sushi på stan, häpnar över Östnytts reportage från konventet, jag kör en fårodlarfantasy tillsammans med Joanna i rollspelsbaren (som gör världens bästa spelledartolking av ett ungt får). Och så är det mycket prata strunt med tebaren, vilket jag måste plusa som aktivitet, de serverade bra teer och sålde konventsbuttar.

Som avslutning blir jag önskad som sl i baren och håller mig uppe och avslutar med ett cirkusscenario för folk som jag sett och uppskattat förr i rollspelsbaren. Det värmer gott att känna igen återvändande kunder och uppskattar dem massa!

Hela dagen hålls jag igång av febernedsättande så när jag dagen efter kommer upp och känner mig piggare känns det lite synd att jag lovat bort det sista spelledandet av Bröderna af... men samtidigt ville jag låta alla som önskat spelleda det om det gick och även ge Kalle ett till tillfälle då det smickrar att någon vill köra ens scenario ett helt konvent. Jag myser istället i baren, pratar med folk, säger tack och adjö och så tuffar vi hem så jag ska kunna rollspela imorgon.

Känns lite vemodigt då vi firade tioårsjubel med rollspelsbaren och den tänkta sockervadden inte kom med, men SydCon har frågat och folk lät rätt på för att det skulle bli ett ryck till i augusti. Efter det ska vi nog ha lite paus, nu fanns det en dryg handfull dropinrollspel och för få scenarion och vi har gjort drop inandet ett tag. Får återkomma när vi kommit på ett nytt uppslag som känns lika bra och så länge ska jag försöka skriva bra äventyr :gremwink:

Och så plus till LinCon för att man träffar massa forumiter och får ansikten till signaturer (undrar förresten var den tredje av We are screwed Wallium, missade att hälsa i mitt halvzonkade tillstånd).
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Då kommer min Linconerfarenhet här...

Massor med folk, men det var aldrig kaotiskt mycket då skolan är stor med många öppna ytor. Var dock väldans långt till duscharna. Tog ca 20 minuter att gå till Ryd.

En hel del munterhet och även frustration märktes bland besökarna över en viss professors påhopp på spelkonvent som sådant och spel i synnerhet. Var exempelvis många flickor som gick omkring med små buttar med texten "pojke enligt östnytt" eller någon variant på detta. Många killar hade även buttar med texten "gay enligt östnytt" då deras flickvänner/fruar var med på konventet... Protesterna från konventsdeltagarna fick östnytt att köra ett mer positivt inslag på måndagen.

När jag lämnade konventet så ledde den rätta sidan (ond) :gremtongue: Tyvärr var marginalen alldeles för liten.

På det stora hela så tyckte jag det var ett trevligt konvent. Lite minus för att SM i Pirates blev så kraftigt försenat då arrangören var iväg och mådde dåligt. Nåja, sådant händer.

Spel spelade:
Advanced Civ (Gick uruselt som Italien)
Puerto Rico
Lobo 77
Fluxx
Chez Geek
Pirates (of the Spanish Main)
Western (vi sköt bröderna Earp + Doc Hollyday)
Något skumt pyramidspel
Guilliotine
Space beans (Klart kaotiskt att spela med Yassilus och company)
Comrade Koba
Happy Landing
Ricochet robots

Så ja det blev mest brädspel och kortspel för min del

Forumiter träffade:
Yassilus
Foggmock
Snurgla
Nicole
Yyy
Zaphod
Elvekatt
Jonas KArlsson
The_Gorger
Anders_Sven
Krille
Hunk
Feuflux
Han
Snigel
Illern
Muggas
Gastano
Mr G
Dnalor
Arvidos
Feliath
Fediu
Mekanurg
Legion
Anders + Tove
Walium
Gardener

Kan ha tagit fel på någon person. Missade säkert fler personer som jag inte insåg var forumiter.

/Ulfgeir
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Östnytt?

Någon som vill förklara vad alla referenserna dit handlar om?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
De gjorde ett bisart vinklat reportag från konventet där de hade med en proffessor i psykiatiri som uttalade sig väldigt negativt utan att verka vara allt för insatt i vad det rörde sig om. Borde gå att hitta mer typ här. Han jämstälde spelberoende med narkotika och det koms med fakta fel som att konventet endast skulle ha manliga besökande.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Östnytt och östnytt

Det var ju för sjutton i nationella medier. Jag såg inslaget i alla fall.

Kontentan är i alla fall att jag personligen blir förbannad när journalister som får pynt av licenspengar hänfaller till onyanserade, oinsatta och och kvällstidningsjournalistiska inslag.

:gremmad:

//erik. ett bättre än Caligula
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Feuflux dagbok

Fredag
Jobbade på förmiddagen men hade en inbokad lunchdejt med Muggas som skulle bo på min soffa i två nätter.
Efter lunchande, avdroppande av packning och lite generell degning drog vi in till stan för att göra nödvändig shopping. Det skulle nämligen festas på de två kommande kvällarna se. När vi skulle gå till bussen och åka tillbaka fick jag ett förvirrad telefonsamtal från Dnalor som pratade om bostadsområden, torg och om att vara vilse. Det slutade med att vi träffades på Trädgårdstorget och fick se även Feliath och en armada med samresande Random Encounters. På bussen kände en silversmedstjej igen mig från föregående konvent. Jag hade ingen aning om vem hon var, min sneak-fu fick sig en knäck. :gremwink: Kul med lite oväntade saker iaf.
Jag och Muggas hoppade inte av vid universitetet utan fortsatte hem för att äta och vänta ut Han som skulle komma förbi. Sedan blev det alkohol, fluxx, munchkin och prat om livets väsentligheter.

Lördag
Titta in på konventet, hälsa på gamla bekanta och några nya (Hunk, Gastono, The_Gorger, Anders Sveen i precis den ordningen). Gorger hann jag lira spel med innan jag fattade att det var han. Lyckades vinna en Ligoretto(?)-match mot honom, Gastono och en RE efter en svag inledning. Gastonos frustration sista rundan var underbar. :gremsmile: Det är ett riktigt kul spel iaf, toppar "stressande kortspel"-listan tillsammans med Space Beans som också är riktigt skoj.
Sedan släpade vi tre festmusketörer iväg Ulfgeir till en pizzalunch, hoppas du inte kände dig alltför tvingad.
Tillbaka för mer spel, t.ex. once upon a time som var lika kul som vanligt.

Lördag kväll
Ännu en festkväll där vi betedde oss som på lincon fast onyktrare och med mer personliga samtalsämnen. T.ex:
Muggas: jag hade jättekul när Vildkatt var i Växjö och vi festade
Rickard: jag pratade med henne på gothcon och hade trevligt
Muggas: hon är så snygg och charmig
Rickard: och alldeles alldeles underbar!
Feuflux: vafan, jag vill också träffa Vildkatt!!!
:gremsmile:
Vi skulle dra ut och spela biljard var tanken men det orkade vi inte med (eller vad vi nu hade för anledning) utan vi lirade DoDRickard istället. Kul att testa stridssystemet.

Söndag
Konventsslappande enligt modell 1A.
Hemma och pusta ut lite på lunchen efter att ha släppt av Muggas vid busshållplatsen.
Dra tillbaka, misslyckas med att lira staden med Feliath, fortsätta slappandet och småspelsspelande.
Sen krockade jag med Nightowl (som inledde med att skaka hand och berömma mig för min serie d20 (nästan rätt namn)) och Rosen. Feliath presenterade dem glatt med varandras namn eftersom jag inte var tillräckligt förvirrad. Nighty har jag ju sett på bild men lyckades inte alls känna igen (för lite hatt och skägg för jag skylla på). Rosen hade jag ingen aning om hur han såg ut alls. Ej heller Mekanurg som jag fick utpekad för mig strax efteråt. Nu var jag uppe i 7 nya forumiter, boo ya! (Yassilus, du är skyldig mig en länk :gremwink: )
Hann lira Nostalgi igen, utan spelledare och med knappt något regelsnack den här gången. Gick mycket bra (även om jag inte kände mig lika kreativ som under OUAT-lirandet).
Lyckades lira ett brädspel också, Puerto Rico med thark, Gurgeh och Gastono. Jag är bättre på kortspel...

Måndag
Jobbade. Var för trött på kvällen för att orka åka in.

Tisdag
3 timmars (tårdrypande) avsked av diverse konventare. Såg en avslutning för en gångs skull. Fick en hejdå-kram av Gastono. \o/

================================================

AWARDS:

Bästa nykomling: Gastono. Ny live-bekantskap som man direkt känner att man kan snacka med och som är en rolig typ. Precis som DoDSWE4 var förra lincon.

Bästa "växande" forumit: Snigel. Min uppfattning om honom har gått från "tyst kille" till "jäkligt kul och trevligt kakmonster". Kakmonster bara för att han åt kakor en gång, byt ut mot bättre ord vid behov... Hård röstningsfight där i Nostalgi. :gremwink:

Bästa gästformit: Muggas (enda tävlande, men vadå).

Bästa ninja: Gurgeh. Man vände sig om och så var han borta, scary!

Bästa överraskning: Nightowl. Hade helt glömt att han och övriga kultfigurer skulle svänga förbi. Grymt skratt har han också, vilket märkes mycket väl när vi snackade inverterade forumiter med Feliath och Rosen.

Bästa konventsanalyserare: Zaphod med "konventet är slött". Väldigt många besökare var ett enda stort "gå omkring och säga vi kommer tillbaka senare". Men sån är ju jag med så jag ska inte klaga egentligen. :gremsmile: (Jag alltså, inte Zaphod)
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Re: Feuflux dagbok

Ingen risk att jag kände mig tvingad till pizzalunch. Det var en god pizza med lite sting i. (Beställde en pizza som var markerad som het, och jag ville ha den så stark som möjligt). Hade det varit thaimat, chili eller tacos så hade styrkan dock inte varit i närheten av tillräckligt. :zeppelinare:

Det var gott med lunch och trevligt med sällskap under maten. :tekopp:

Vilken sida vann förresten det totala slaget om gott/ont?

/Ulfgeir
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Feuflux dagbok

*välja ett slumpmässigt inlägg att kommentera på*

Jag var för trött för att visa mig på vare sig fredag eller lördag (det känns som den tidsperiod som LinCon hade var Bara För Jäkla Länge och ledde till allmän seghet, som anmärker) och dök följaktligen bara upp Söndag-Måndag. Ja, jag har <10 minuters promenadväg. Ja, jag är lat.

Inte blev det så mycket åstadkommet. Utöver auktionen (23 cm tjocka lådor inköpta för ~500:-. Wheee! Tjocka lådor är bra!) deltog jag väl egentligen inte i några officiella aktiviteter utan hängde mest med looney-dräggen (trots att jag tycker fluxx är ett sövande tråkigt spel. gnäääh.) och snackade skit med mestadels folk som redan var bekanta från Linköpingsträffarna. Några nya bekantskaper förvärvades förstås ändå även om jag misstänker att jag identifierade fler folk som vad som identifierade mig. :) Dock ett par som passerat utan att jag riktigt snappade upp vilka det var.

Lyckades lira ett brädspel också, Puerto Rico med thark, Gurgeh och Gastono. Jag är bättre på kortspel...

Eftersom jag faktiskt vann (vill jag minnas) måste allt PR-lovpris på BGG vara skitsnack och spelet ett rent turspel. Det kan väl inte vara fysiskt möjligt för mig att vinna ett skicklighetsbaserat spel? (Iofs vann jag ett parti Carcassonne också, men det var ju innan de Riktiga Lirarna hade kommit igång.) Space Bean är jag tydligen grym på, det spelet har jag hittills inte misslyckats med att vinna en omgång i.

Det är ett riktigt kul spel iaf, toppar "stressande kortspel"-listan tillsammans med Space Beans som också är riktigt skoj.

Well. Space Beans spelar man fort för att det är mer kul så, men har egentligen inget att vinna på det (mer än att det potentiellt förvirrar motspelarna). Ligretto måste man spela fort för att ha en chans, och med min bristande simultankapacitet blir det komplett omöjligt. Lyckades trots det komma upp på plus igen innan någon vann. Slutade på +2 poäng. .-)

På det stora hela: Klart trivsamm. Mer nöje utgick väl från att allmänt snacka goja än från att faktiskt spela spel, egentligen. Men nästa™ konvent så ska jag fankenimej tävla i något seriöst brädspel. Mutter.

Har fortfarande inte sett något av de beryktade Östnytt-inslagen. Nästan synd att föräldrarna får Smålandsnytt istället, annars skulle jag säkert fått höra en reaktion. :)

Antal spelade partier av diverse spel: 21 (fast jag har säkert missat något). Dock få vettiga spel. Ja, jag älskar statistik.

Kompletteringsawards:

Mest trött: Zaphod, sista natten. Där snacka vi borta.

Bäst kavaj: Gurgeh. Ordentlig o_O-faktor.

Mest frånvarande: Rickard, som bara skymtades till högst kortvarigt, muttrade något snäsigt och passerade igen. Nära medtävlare: Gardener, som efterfrågades hela måndagen utan att han visade sig. :)

Mest avund: Diverse hattfolk. Jag vill hitta en schysst hatt. Mutter.

(TILLÄGG) Mest lik Henrik Schyffert: Yassilus.
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Zaphods LinCon + bilder

Cutting the crap. Jag plåtade inte så mycket, men här finns bilder: http://rasmus.einarsson.net/lincon2006.

Nu har jag kommit hem. Ätit typ ett kilo råris och fiskcurry.

Sämst: Att det var så långt. Det funkar inte att ha konvent från fredag till tisdag. Själv kom jag dit på lördagen och drog på tisdag förmiddag, och det var åtminstone för länge för mig. Det var helt dött jämfört med your average GothCon, och betydligt lugnare än förra LinCon också.

Min psykologiska analys: Första halvan av konventet tänker alla att "det här konventet tar ju aldrig slut, så vi behöver inte spela alla de här roliga spelen än, utan vi kan sitta och dega hela eftermiddagen". Andra halvan är alla utslitna och bubbliga i magen och sitter och degar för att de inte orkar spela de där spelen de tänkte.

Dåligt i kombination med ovanstående: Konventsmat. Ok. Hamburgare är skoj och praktiskt och helt ok gott. Men inte som enda föda i flera dagar. Dessutom fanns det rätt trista vegetariska alternativ, och i princip inga veganiska, vilket flera av mina ståndaktiga medmänniskor påpekade. Jag löste det genom att först äta för lite, vilket inte är bra för en ung man med så slösaktig förbränning som jag. Efter ett oöverlagt tilltag som resulterade i att jag åt sex pannkakor med sylt och grädde till kvällsmat (och vaknade med rätt sur smak i munnen) fixade vi lite nudlar och kikärtor ifrån Hemköp i Ryd. Betydligt bättre.

I vilket fall blev det ett bra konvent. Here's why:

Bäst: Min spelupplevelse när jag spelledde My Life with Master på söndagen. Skapandet av Mästaren och undersåtarna tog jättelång tid, men det var okej, för vi hade skoj under tiden. Spelarna gjorde en fantastiskt bra grundkonflikt och fyra stycken riktigt patetiska undersåtar. Det var första gången jag spelade My Life with Master (och mitt första regelrätta spelledande på över ett år), så det började rätt knackigt. Men snart hittade vi in i det hela, och det övergick halvvägs i ett slags filmiskt samberättande. Riktigt lyckat, och några gånger blev spelarna så tända att de tog över mina spelledarpersoner. Upplösningen och slutstriden innefattade knark, en Mästare som fick smaka på sin egen uppfinning och hämnd för traumatiska minnen av dagar och nätter inuti en orgelpipa. Härlig lynchningsstämning på slutet!

Också bra: Dimfrost spelledde några timmar demo av Terone. Vi var ofokuserade och babbliga, men det var väldigt trevligt, mycket tack vare att Dimpa var skärpt spelledare. Jag blev rätt tänd på spelet, och hoppas på ett avsnitt om brevbäring i slutprodukten!

Genomgående tema: Te. Te till förbannelse. Te in absurdum. Svårt anspänd njurfunktion.

Roligast just då, men lagom sexigt nu när jag förklarar: Mumma och jag satt och lodade på söndagnatten när klockan kröp mot fem. Vi var trött-dumma och hade nog lite näringsbrist också. Vi skulle försöka handla lite mat tillsammans dagen efter, men våra scheman överlappade så att vi skulle få väldigt lite eller ingen tid att shoppa på. Vi var tvugna att planera ihop oss, alltså, och våra övertrötta hjärnor hade enormt svårt att omsätta tankar om tid och rum i praktiska lösningar. Mumma satte huvudet på spiken: "allt känns orimligt och svårt" [när man försöker tänka]

Roligt för dem som har sett det: Sverige-eliten i Brawl (Dnalor, Feliath och Mumma) som lirar ovan nämnda spel i tvåhundra knyck utan att röra en min. Dnalor langar kallt upp kort efter kort utan att tveka. Feliath drar kort, vaggar med överkroppen och rör på huvudet som en speedad uggla. Mumma någonstans mitt emellan dessa två stilar. Alla lägger kort lika fort och det är omöjligt att utse en mästare bland dem. Tillsammans ser de helt förryckta ut.

De försökte ändå utse en mästare genom att hålla en officiell LinCon-turnering. Den fick bara tre deltagare anmälda (gissa vilka), och det såg ut som att det inte skulle bli av alls. Så de lockade med stackars mig, som lärt mig spelet dagen före och över huvud taget inte spelar i samma liga. Jag förlorade samtliga mina matcher med två-noll och halva kortleken kvar i näven.

Störigast: Den dagliga dosen av Lajv-Tetris som spelades i Colosseum. Vi hatar förstås inte er personligen som anordnade det. Men man blev mer än lovligt trött på er dunkande disco-version av den där trevliga gamla ryska visan.

Minst pigg under sista natten: Jag. Efter Terone-demon hamnade vi på Verbal Kombat. Efter det spelade vi dubbelmatch i ett härligt brädspelstennis där jag inte begrep hur fan man egentligen slog volley-bollarna förrän jag fick veta att jag var på lag med den som jag trodde var min motståndare.

Efter tennisen blev tröttheten värre, och ett annat (helt obegripligt) brädspel blev hysteriskt underhållande.

Gulligast: Den korta söta tjejen som alltid tycks jobba i cafeterian på både GothCon och LinCon och ständigt gör en jätteglad med sitt omotiverade leende.

Tätt följd av: Fogges böjbara, färgglada Looney Labs-blommor. Se mina foton.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Jag spelade en massa spel på Lincon, dock inga rollspel, eftersom jag föredrar att göra det i lugn och ro hemma. Följande spel avverkades:

Aquarius (vann inte)
Carcassonne (vann alla partier jag deltog i, även om jag delade en seger med Snigel)
Guillotine (vann)
Icehouse, volcano (vann inte alls)
Illuminati (vann inte, the Networks specialmål är ett skämt!)
Magic SM-kval (vann inte, men kvalade till SM)
Magic draft (vann inte, men skämte i alla fall inte ut mig helt i någon av de drafter jag deltog i)
Mamma Mia (vann i alla fall ett parti)
Nano Fictionary (vann)
Nostalgi (vann (i den mån man kan vinna det spelet))
Pro Tennis (vann inte alls, mycket märkligt spel)
Puerto rico (vann inte, men det var oändligt nära)
Ricochet robots (tveksamt vem som vann eftersom väldigt många deltagare låtsades att de inte var med och spelade, men ändå ville vara med och lösa hur robotarna skulle gå)
Skock (vann)

Inköp: Star Wars RPG, Tatters of the King

Här borde jag skriva något spännande och spirituellt om folk jag mötte, eller om Östnytt, men jag nöjer mig med följande varning: Feuflux, se upp! Jag kanske står bakom dig när du läser det här! :gremwink:

/tobias
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Och så plus till LinCon för att man träffar massa forumiter och får ansikten till signaturer (undrar förresten var den tredje av We are screwed Wallium, missade att hälsa i mitt halvzonkade tillstånd)."

Jag kan inte riktigt tyda den här meningen, men jag stod i alla fall och hängde klockan 9 under måndagen vid rollspelsbaren tillsammans med Yassilus och Yyy. Eftersom jag inte heller hälsade så torde du vara förlåten. :gremsmile:

Jag ser utom som på min forumavatar även om jag vanligtvis har mina strumpor endast på fötterna.

För övrigt undrar jag om alla andra av rollspelsbarens scenarion är lika genomarbetade som "Bröderna af Schmidts fasansfulla experiment" var.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Re: Zaphods LinCon + bilder

Charmerande bild på mig... inte. :gremlaugh: Jag kan inte låta bli att göra grimaser när någon plockar fram en kamera.

Av foruminläggen förstår jag att jag missat samtliga av Gondicafolket, dough!

Jag spelledde MrGs scenario "Bröderna af Schmidts förskräckliga experiment" två gånger. Det var, i mina ögon, nyskapande och annorlunda, även om det till viss del liknade Reapercussions (Endyamons In the darkscenario från GothCon förra året). Jag skall lätt sl:a det med spelgruppen i sommar. Jag fick även några bra tips av Gunnar hur man spelleder skräck som jag skall försöka implementera. Detta var mkt värdefullt då jag suger bigtime på att spelleda skräck/thrillers.

Jag spelade även ett scenario med namnet Afterdeath, som var en rätt kass uppföljare till något tidigare scenario jag inte spelat. Det var en karaktärskomedi med smurfer, där jag fick rollen "Smurf", en smurf utan egenskaper. Kul. Lätt att karaktärsspela någon utan egenskaper. Stämningstexterna i början av scenariot var jätteroliga, men scenariot var inte så skoj. Dock var det kul att spela med självaste Gardener (vars grupp jag också spelledde).

Jag spelade lite brädspel hos Looney labs, SARZ och några som kallade sig Tviksta spel. Mamma Mia, Ligretto, Space beans, Once upon a time och Yatzy-Dart var konventets höjdare, trots att jag förlorade i obönhörligt i alla. Vilket för mig till insikten jag fick på vägen hem, efter en mental knuff i rätt riktning, om att jag var ganska svinaktig under konventet, och att vinna faktiskt inte är allt. Jag ber om ursäkt.

Alla nya forumiter man träffade var väldigt trevliga; Gastrono oemotståndlig, Thark vass, Feuflux charmigt blyg, Dimfrost skarptänkt och Gurgeh kreativ. Alla "gamlingar" var också sköna, även om jag överraskat insåg att jag till skillnad från förra LinCon inte var längre än Yassilus, samt att Fogge faktiskt kanske är lite starkare än mig.

De konstiga sovställningarna gjorde att jag drömde väldigt knarkat. Det var nästan så att Snigels berättande om milleniumkampanjen verkade normal, men bara nästan.

Ett sista litet aber var att medan Yyy generade Feuflux med en snuskigt skämt, så sprack mina slitna byxor när jag gjorde en ninjamove.

/Kalle

PS LinCon sög inte :gremgrin: DS
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Wow, alright... då var LinCon över...
Efter fem timmar i en konventsbuss så står jag utanför dörrarna till konventet på fredagen (självklart innan det riktigt öppnat).
Fördrev tiden lite med fluxx och andra meningslösa sysslor.
Första dagen hängde jag mestadels runt vid Staden och njöt av den goda stämmningen som rådde där.
Senare så var det mest Looney labs som blev "the chill-out-place" och det var också riktigt najs...

Att redogöra för vad jag har gjort på vilka dagar kommer inte gå, så det gör jag inte :gremsmile:
Men hur som helst.
Muggen är ett nödvändigt alternativ för om jag skulle tvingats betala fullpris för alla koppar kaffe jag drack så skulle jag bo på gatan just nu :/ (har man en mugg så får man gratis kaffe, te, saft).
Sovsalen var trevlig, inget arrangemang i den så man kunde sova hur länge som helst.
Lite struligt var det dock, jag beställde plats P34 och det stod det på bokningen men när jag kom dit så sa dem att jag hade P18. Looney labs skulle ha P18 men blev flyttade till P34 (sedan blev dem flyttade igen men det hör inte hit).

Träffade ett helt gäng forumiter, båda nya och gamla.
Enormt tack till er, ni gjorde verkligen LinCon till ett otroligt lyckat konvent.

Feuflux, varsågod för kramen (och jag gjorde mig till på Ligretto) :gremwink:
Zaphod, sluta referera mig som Lillsnigel på dina foton :p
Snigel, MoM-speltestning är TEH shit =)
Yyy, du gör ångerfyllda rollspel :gremwink:
Yassilus, tack för en bra deal till matbiljetten =)
Fogge, tack för matbiljetten :gremlaugh:
The_gorger, köp WoW, brädspelet =)
Muggas, stanna längre nästa gång.
Gurgeh, snygg kavaj.
Dimfrost, vad är det med dig och Carcassone :gremsmile:
Thark, du besegrade mig nog på allt vi spelade tror jag... vänta bara till nästa konvent! Muhaha...
Gardener, Tack för wrnu-butten. Den sitter fortfarande kvar på tröjan.
Arvidos, väldigt dramatiskt och känsloladdat adjö du lämnade... Underbart.
Dnalor, jag beklagar försvinnandet av ditt sovsäcksfodral :/
Feliath, snygg hat :gremwink:
Rickard, jag hoppas du har kvar mini-bäbisen du fick :gremwink:
Ulfgeir, stanna och spela lite spel och snacka och sådär lite mer i samma rum som jag vistas i nästa gång :gremsmile:
Walium, det var en lite för snabb visit du gjorde... Stanna längre... :gremsmile:
Resten, ni vet allt vad jag vill säga till var och en av er!

Otroligt trevligt konvent!
Tack till alla som var där återigen!
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Synd...

...att jag inte hittade dig. Däremot lyckades jag efter mycket om och men, hitta de andra Gondicadiggarna. De satt två bord bort från det där jag demade A&A minis. :gremcrazy:

Nightowl hade glömt sitt lösskägg hemma därför kände jag inte igen honom, som tur var såg Mekanurg ut som vanligt.
Jag fick i alla fall en liten pratstund med dem och gjorde Mekanurg och Nisse eller Kove (vet inte vem det var av dem :gremblush:) riktigt intresserade av Warmachinefigurerna.

/Mattias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Det var då ett jävla tjat...

...om mitt skägg! :gremmad:
Ingen jag träffade kände igen mig eftersom jag rakat mig och inte ser ut som herr Scheike längre. Och när jag gick på forumitpub hävdade Organ att jag var en "master of disguise" när jag endast hade rakat mig...

Det var min enda besvikelse med LinCon. Annars verkade konventet mycket trevligt och jag fick i alla fall heja på en mängd forumiter.

Gurgeh får mitt specialpris för sin Two-Face-kavaj, Dnalor för sina Snobbar-som-jobbar-polisonger och Wheeler för att han är så söt!

Erik, ser bara till utsidan
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
olol teh f0gblog!!1

När jag vaknat ur konventskoman fick jag en bomb i nyllet ang. min skolgång, men det ska förhoppningsvis lösa sig ändå. Skönt att jag slapp gå och gnaga på det under konventet i vilket fall, för det vore synd.

I och med att Lincon sträckte sig över massiva tre heldagar (ett normalt konvent är en eller två heldagar) och två halvdagar (som givetvis blir heldagar om man räknar in resan, som kan vara nog så jobbig när man sitter bredvid antingen en tant som fjärtar på vägen upp eller två skockar med ungar som ställer infantila gåtor till varandra och fyller i "Mina bästisar"-böcker högljutt), vilket ledde till en viss avslagenhet, även om lördag och söndag var helt OK. Måndagen var det nog många som gett upp och stuckit (såvitt jag förstod det hade folk i allmänhet svårt att få klämdag/halvdag så de fick väl åka hem och jobba) för då var det riktigt segt, men på tisdagen var det ändå ungefär lika många på avslutningen som det brukar vara. Avslutningen var rätt tam, dock, med bara två prisutdelningar och sen bofferstrid + dragkamp mellan onda och goda sidan.

All in all var det ett schysst konvent, men hade det inte strömmat forumiter genom min arrangörrsal i den mängd som det gjorde hade jag aldrig pallat att ha öppet så mycket som jag ändå hade och drällt mer, kanske lirat Warmachine eller lärt mig Hordes, deltagit i någon turnering i något spel jag är bra på (Ricochet Robot, kanske?) eller bara testat något nytt spel.

Pyramidspelen var som vanligt en succé, och Olle (Gardener) och jag sålde slut på Treehouse-tuberna vi tagit in på ungefär två timmar, även om det tog lite längre att bli av med de som var paxade (förtydligande: Vi spontansålde alltså tio tuber på två timmar, och ungefär på samma tid bokades/paxades de sista tio, som dock inte hämtades av pax-iten förrens senare). Med tanke på efterfrågan så är det nog snart läge att köpa 48 Treehouse och göra åtta enfärgsstashar av dem och sälja fem Treehouse+en färg för att få en Volcanouppsättning, och sen typ skänka den vita och den svarta stashen man obönhörligen får över till nån lodis.

I övrigt scorade jag bara två nya forumiter (dock två Ultra Rare eftersom många andra träffade dem för första gången också) - Hunk och Nightowl. Tydligen var Anders Sveen och Wheeler på konventet också men dem missade jag tyvärr, särskilt tyvärr på Wheeler som verkar vara Warmachinespelare (och alltså en mer värdefull människa att spara när revolutionen kommer).

Får väl kommentera lite i de andra inläggen så kan jag nog känna att jag har avlagt en komplett rapport.

Foggmock out.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Skyll dig själv!

Om man arbetar fram ett forumspersona och enbart har bilder som är jättegamla där man är blonderad med långt hår+skägg, och sen dyker upp rakad, med kort hår i fel färg, då får man fan se till att man vet vem du är på annat sätt! :gremgrin:

Men OK, den rosa t-shirten med "BIMBO" på var en dead give-away, såhär i efterhand. :gremsmirk:
 
Top