Nekromanti LinConlogg

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Zaphods LinCon + bilder

För det första: Tack för att du inte tog med mig på dina bilder om teh Volcano-0wn4ge. Jag föredrar att vara anonym när sådana där saker händer. Jag blev nog lite kär i hennes skills i hemlighet, dock. Eller om det nu bara var tur. Antagligen. Dessutom så var det hans fel att hon kunde klippa en sjupoängare i ett drag, och då var det så att säga kört.

Den korta söta tjejen som alltid tycks jobba i cafeterian på både GothCon och LinCon och ständigt gör en jätteglad med sitt omotiverade leende.

Jag har typ, motsatt åsikt, men så är jag heller inte en meter kortare med långt blont hår och boyish charms (snarare sluggish charms, om något.). Varje gång jag såg/sett henne har hon mest verkat krystat glad/trevlig men ändå skinit igenom att hon hatar att vara där. Dessutom ska det fan en asiatisk tjej att få plats med en sån pipa i en sån liten kropp, hela min verklighet blev tecknad med sjuka proportioner varje gång hon skrek "Det går bra att TA NÄSTAAAAA!" vid kassan, och alla kunder fick en svettdroppe i pannan.

Men visst är hon söt, fast bara när hon ler. I övrigt har hon fel asiatiskt utseende för att jag ska tycka hon är söt, iallafall. Om man nu tillåts fabulera såhär om en vitt främmande person. Om inte annat är det väl en perfekt ursäkt att man faktiskt inte känner henne.

Fogges böjbara, färgglada Looney Labs-blommor.

Som tydligen var så poppis att någon snodde den vi hade på dörrhandtaget för att locka in folk. Grattis, rövhål, du stal av en hippie. Sen gav jag bort en som skulle lottas ut i Fluxxturneringen också, men turneringen blev aldrig av och jag återsåg aldrig blomman. Det gör dock inget, för det var den som var mest queer (rosa ansikte, lila kronblad) och vem gillar en bög, liksom. Eh, jag menar, alla är lika mycket värda. Fan, jag klarar inte riktigt av att vara god och hippie märker jag... :gremsmirk:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Feuflux dagbok

Feuflux: vafan, jag vill också träffa Vildkatt!!!

Det är bara vad du tror :gremwink:

Tack för att du körde mina kassar till busshållplatsen och för att du är en skön kille också. :tekopp:
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Det var då ett jävla tjat...

Det är sånt som man har karakteristiska T-shirts till. (-:

Jag var inte ensam om att (utan den blekaste aning i övrigt) göra den gissningen direkt, med andra ord? :)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: olol teh f0gblog!!1

Jag hade nog varit spekulant på ett Volcano-set om det fanns. Intressant spel. Funderar på att bygga ihop en play-by-web variant på det; största problemet är hur fanken man ska visualisera det enklast.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Korrektioner

Jag har faktiskt aldrig blonderat mig i hela mitt liv, och har inte varit en natural blonde (rent utseendemässigt, alltså) sedan jag var, typ, tolv.
(Däremot brukade jag färga håret svart ett tag.)

BIMBO står för övrigt för BIblioteks och Informationsvetenskap Med BOkhandel, och är alltså en kårtröja - den signalerar att jag är bibliotekarie, inte queer... :gremgrin:

Erik
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Något skumt pyramidspel

Jag hoppas du menar Volcano, och inte att du blev indragen i något scheme och blev av med en massa pengar. :gremgrin: :tekopp:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Korrektioner

Jag har faktiskt aldrig blonderat mig

Okej, säkert jag som kommer ihåg fel, var ju trots allt säkert 2-3 år sen jag såg bilderna från forumsträffen i Norrland waaaay back then.

BIMBO står för övrigt för BIblioteks och Informationsvetenskap Med BOkhandel, och är alltså en kårtröja - den signalerar att jag är bibliotekarie, inte queer...

Ja, det var ju det jag menade? Jag håller inte på och stoppar in folk i fack efter deras sexualitet, inte! :gremsmirk: :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: olol teh f0gblog!!1

Hmm, det var klurigt, eftersom man behöver representera när en liten sitter ovanpå en full stash...

Det bästa vore ju ett vridbart 3D-interface, men det är för krånligt, och grafiskt simplistiska lösningar representerar inte spelet tillfredsställande heller.

Men 0-8 streck per ruta (så att strecken representerar pyramiden från "sidan", med olika längder+färg på strecken beroende på vad det är för storlek) och fem gånger fem rutor (så att rutorna representerar brädet ovanifrån) borde funka. I De undantagsfall då det hamnar mer än två stashar plus den svarta på samma ruta får man väl... jag vet inte, proportionerligt krympa strecken så att man fortfarande kan utläsa vad som finns där. Och se till att det står 1, 2 eller 3 på/i strecken också så att inte ett krympt mellanstreck kan förväxlas med en liten som finns i rutan bredvid, eller något. Eller att strecken består av "block" med mellanrum emellan, så att ett block alltid är en liten, och så kvittar det hur stora blocken är.
Till exempel:

-
-
---
--
-
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
(och jag gjorde mig till på Ligretto) :gremwink:

Det är helt okej, får du mig att skratta är fan allting okej. :gremlaugh: Glada människor FTW.

Och Gorger, om du tyckte jag var blyg på lincon skulle du se mig i ett sammanhang där jag inte är bekväm, typ en stor fest bland folk jag inte känner eller så. Nu kände jag mig inte blyg alls. :gremsmile:
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Det var då ett jävla tjat...

Jag var inte ensam om att (utan den blekaste aning i övrigt) göra den gissningen direkt, med andra ord?

Ne, det var åtminstone en till som pekade ut mig med ledning av T-shirten. Minns tyvärr inte vem...

--
Åke
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Jättekul

Det var Nisse (Kove kunde inte följa). :gremwink:

Det var en höjdare att driva omkring på Lincon och träffa forumiter, både nya och gamla bekantskaper. Dessutom han jag spela något den här gången, en testkörning av ett minibrädspel som Nisse & Kove jobbar på.

Jag blev så otroligt uppåt av konventsbesök. Ett plustjack utan biverkningar. :gremsmile:

I två av spelbutikerna hittade jag diverse gamla klassiker som jag tog fram på 80-talet. Hög nostalgifaktor, men också kul attse vilka framsteg branschen gjort sedan dess
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Re: Det var då ett jävla tjat...

Det var väl inte bara skägget som förvirrade mig, min inre bild av dig (skapad nångång på Lancelot-listan) stämde inte särskilt bra.
Men får min fru reda på att andra pojkar på konvent kallar mig söt, släpper hon nog aldrig iväg mig igen. :gremtongue:

/Mattias
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Re: olol teh f0gblog!!1

Tydligen var Anders Sveen och Wheeler på konventet också men dem missade jag tyvärr, särskilt tyvärr på Wheeler som verkar vara Warmachinespelare (och alltså en mer värdefull människa att spara när revolutionen kommer).

Tyvärr han jag inte heller med så mycket utöver mitt demande, men jag tror jag stack in huvudet i ditt rum sent på Lördagkvällen. Eftersom det var fullt pådrag då beslutade jag mig för att gå dit på Söndagen istället, vilket jag naturligtvis inte hann.

Hordes var lika suveränt som Warmachine, men man fick tänka på ett annat sätt. Ångest fick jag när jag såg hur snyggt alla hade målat sina miniatyrer, men det är väl bara att öva. :gremcrazy:

/Mattias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Det var då ett jävla tjat...

Men får min fru reda på att andra pojkar på konvent kallar mig söt, släpper hon nog aldrig iväg mig igen.
Det är väl värre om flickor kallar dig söt? Mina eventuella inviter lär du ju inte svara ja på? :gremgrin:

Erik Utan Skägg
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Förresten!

Jag är inget pervo (pffft, haha) som tar bilder på folks bakdelar, utan det finns en bakgrundsstory till att Waliums arsle finns högupplöst på internet.

Som ni ser på första bilden plockar han upp kort från golvet. Kort (hela Space Beansleken) som han på ett våldssamt sätt spred ut. De två bilderna jag tog med min kamera är mer rumsrena (jag publicerar dock bara den ena för den första jag tog blev inget vidare rent fototekniskt), och det var först när Walium vände sig om för att ta de sista högarna som Rasmus räckte över sin kamera till mig med den perfekta vinkeln och bad mig fyra av en plåt.

Sådeså!

http://ourworld.cs.com/foggemock/Walle+002.jpg
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Vem?

Gulligast: Den korta söta tjejen som alltid tycks jobba i cafeterian på både GothCon och LinCon och ständigt gör en jätteglad med sitt omotiverade leende.
Vilken av dem?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
För övrigt undrar jag om alla andra av rollspelsbarens scenarion är lika genomarbetade som "Bröderna af Schmidts fasansfulla experiment" var.
Inte alltid lika mycket handouts, men vi brukar lägga ned ungefär samma mägnd tid på dem (undantaget LinCon 99 då jag skrev ett ersättningsscenario). Beroende på vilka som skriver blir olika saker olika prioriterade och Niklas är min handouts-gud i sammanhanget.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Vem?

Den asiatiska... tror jag han menar.

Vilket påminner mig om ett Lincon för ... två år sen, kanske, då jag chattade upp en brud som jobbade i cafeterian typ sju på morgonen, tyckte det gick skitbra och senare såg jag henne hångla med en annan brud... Either way, I win! :gremgrin:
 

BraidsMamma

Veteran
Joined
19 Aug 2003
Messages
171
Location
Tumba
Re: Feuflux dagbok

Och inte en enda forumit känner igen BraidsMamma... trots att han var där hela konventet.....
ska man skratta eller gråta?
 
Top