Nekromanti LinCon piskad av Nordsken på rollspelsfronten?

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,728
Location
Eskilstuna
Robert Jonsson;n324539 said:
Något år på GothCon gick det runt personer till spelsalarna med en bärbar tetermos och frågade folk om de ville ha. Det saknar jag!
Häng i Indierummet. Vicotnik skämmer bort en ordentligt med teservering under spelandet! :D
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Indierummet är verkligen inte något som jag känner mig bekväm i eller med. På GothCon har jag dessutom alldeles för mycket att göra för att det ska vara ens lite aktuellt att tänka på att besöka. Skulle jag varit på LinCon däremot då hade den existentiella ångesten uppstått med att tvingas besöka det för... Tja, LinCon är fattigt både på rollspel och en stor bekvämlighetszon för mig. XD

(Och det här är ingen kritik mot Indierummet, tvärtom. Jag har bara hört goda ord om hur välkomnande de ska vara där.)
 

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
Jag suktar efter att besöka Nordsken nån gång, ända sen(2014?) Daniel Lehto berättade hur han samarbetade med legobutiken lokalt och byggde upp sitt Äventyr-scenario i lego och spelledde rollspel med barnen där.
Nordsken är större, får mycket stöd och drivs mer affärsmässigt än Lincon. Jag tycker inte det är konstigt att de växer.

Sen har vi NärCon, ni har inte nämnt NärCon, men det är också stort, större än Nordsken kanske? Det är visserligen inte samma datum som Lincon, men samma plats och väldigt stort och aktivitetsfyllt.

Det drar mestadels cosplaykids och paneler, men också en del roliga aktiva spelföreningar åker dit och ordnar arr, tex Miff som spelleder både rollspel, maffia och lajv. Dessutom brukar S.A.R.Z. vara där och de erbjuder Ensamma vargen-prova på.

Jag tror en del familjer med nördiga barn och ungdomar dras till NärCon hellre än Lincon som insteg i spelvärlden.
Om Lincon känns stelt och (förlåt) gubbigt är NärCon den coola världsvana kusinen som har koll. Medelåldern på NärCon är låg, och fantastik är växande nördgenre.

Detta tror jag också är en förklaring till hur Lincon ses och att det jämförs med NärCon. Nån gång ska jag dit, alltså till Lincon och NärCon och Nordsken, men ni vet, livet...
 
Top