Nekromanti League of Extraordinary Ladies – vem är med?

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Gurgeh;n329868 said:
Så som jag tänker mig det ursprungliga konceptet till League of Extraordinary Gentlemen, ska personerna (ungefär) uppfylla följande krav:

* Vara fiktiva personer från skräck-, äventyr- eller pulplitteratur.
* Fungera som superhjältar trots att de absolut inte var det i sin ursprungliga form.

Med det sagt föreslår jag samma person som jag föreslog i en gammal tråd för länge sedan när vi diskuterade en modern version av ligan:

Carrie White från Stephen Kings bok "Carrie". Kom visserligen 1974, så lite för modern för kravbeskrivningen i trådstarten.
Men det nämns i boken att hennes mormor hade exakt samma förmågor. Kanske hon kan vara någon att ha med?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tänker Modesty Blaise och kanske även Morgana Le Fey eller Marie Laveau..
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Khan;n329886 said:
Men det nämns i boken att hennes mormor hade exakt samma förmågor. Kanske hon kan vara någon att ha med?
Ja, det är snyggt. Perfekt för League's genre
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Carmen? (på sin ålders höst, och hennes mord var förstås stage-at)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Röda Sonja och Dejah Thoris kommer ju vara med på en sån där tavla i bakgrunden där man ser gamla medlemmar. Och såklart den gamla kvinnan som svalde en fluga.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Tycker det skulle vara häftigt om man koncentrerade sig på de karaktärer som har anknytning till en sekundär värld, alltså Susan, Wendy, Alice och Dorothy. Dale Arden skulle kunna också kunna räknas som en sådan karaktär. Kanske scenariot kunde involvera alla världarna på något sätt?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Milady de Winter från tre musketörerna

Sally Lockhart från The ruby in the smoke mfl

Watson (lucy Liues tappning) från Elementary
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
krank;n329808 said:
(En grej som vore cool men svår vore ju om flera spelmakare utgick från samma grundplåt men gjorde kampanjer av olika inriktning; en osr, en mysterielösande, en story games-variant…)
Count me in.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Två till, och jag ska begå harakiri med en slö setrietidning för att komma ur skammen att ha glömt dem:

Halo Jones. Jag menar, med taglinen "Where did she go? Out. What did she do? Everything.", hur kan man misslyckas?

Tank Girl. Feck, lite grovkalibrigt eldunderstöd och läppglans är aldrig fel.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,081
Location
Göteborg
Matilda från Roald Dahls bok med samma namn. Hennes telekinetiska krafter slutade visserligen manifestera sig när hon slutade vara understimulerad i skolan, men som vuxen lärde hon sig använda dem igen.

Carmen SanDiego, mästertjuven med den röda hatten. (De första spelen är från 80-talet men konceptet borde hålla för att förflyttas till 50-tal.)

Miss Marple! Funkar både som aktiv deltagare (kanske inte så mycket action men följer med för att prata med folk) eller som någon sorts M-figur.

Doktorn (Doctor Who).
 
Top