Nekromanti Lasersvärd i Star Wars D6

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,955
Location
The Culture
Ballhet mot realism

Jag personligen gillar stjärnornas krig, men jag hatar dom där fåniga svärden.
Jag hatar hatar hatar hatar hatar hatar. *tuggar fradga*. de förvandlar en störtskön filmserie till att tidvis kännas som Musse Pigg
Intressant, jag tycker att det mesta i Star Wars är ganska fånigt, men att ljussabelduellerna är skithäftiga. Alla Star Wars-filmerna ligger på en sådan nivå att man är tvungen att kasta ut all form av kritiskt tänkande genom luftslussen efter fem minuter. Varför haka upp sig på en enda detalj och tycka att den är fånig? Det viktiga är att det ser ballt ut.

/tobias
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
Re: En dunkel värld [OT]

Äh, du beskriver ju bara världen som den är *nu*. Om du inte kan finna bevis för att den var annorlunda *då* (vilket jag betvivlar) så kan du knappast påstå att det har skett någon *förändring*.

Bingolotto lades ner för att de enda som tittade var pensionärer

Jaså? :gremsmirk:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: En dunkel värld [OT]

"Äh, du beskriver ju bara världen som den är *nu*."

Jag beskriver de förändringar som gjort världen till vad den är idag. Vilket betyder att den var något annat innan.

Sedan vet jag inte hur långt man måste gå tillbaka för att kunna se någon tydlig skillnad, men den finns där.

"Jaså?"

Ja, "lägga ned" och "lägga ned", det var väl att ta i, okej, men de har ändrat formatet iaf. Men programmet har faktiskt varit nedläggningshotat ett par gånger, just för att det lockat en för annonsörerna oattraktiv målgrupp. (TV4 skulle då visserligen raskt ha startat ett nytt lotto-program, men ändå)

/Rising
tycker det här är lite för mycket OT för trådens bästa.
 

WhitePaladin

Veteran
Joined
25 May 2003
Messages
103
Location
Malmö
Vad är en light sabre? Jo...

...det är ett svärd som är högteknologist och kan skära igenom allt. Hur? Vad består klingan av?
Teori: monofilamenttråd som är joniserad!
Ni som har spelat Mutant II och/eller sett filmen "vad heter den nu" med Keanu Reeves, där han lagrar data i hjärnan... ni vet vad monofilament är.
Joniserad är den för att ge ifrån sig ljuset. Thats it.
Att sen kalla det Light sabre istället för Monofilament Wire Sword That Glows in a Cool Way in Darkness to Provide Epic Duels, är en annan femma... film ger sällan tillfredställande svar.
Tänk bara på Terminator II - när T100 infilterar psyket i form av schackrutigt golv. Vakten går på honom, så kopierar han vakten... men enligt T800 måste T1000 ha hudkontakt med offret för att kunna kopiera det, hur får man hudkontakt genom en sko? Eller, om enbart levande materia kan fädras i tid och rum, hur kan T-X i Terminator 3 eller T1000 i T2 klara resan? Hela dom är ju "mimic metal"...
 
Top