WRNU Låsa inaktiva trådar?

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Kan ni inte bara tycka att det är OK att ni råkar se gamla trådar ibland? Jätteenkel lösning. Kräver dessutom bara personlig omställning och inte att man skriver om forumet.
Vad jag förstår har vissa uppfattat det som mycket upprörande att behöva läsa flera år gamla inlägg. Som forumets ledande (?) nekromantiker har jag dock svårt att förstå detta, men det finns olika sätt att prioritera!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Okej hag testar.

Bara så att ni vet vad det innebär, så måste jag alltså gå till varje forum enskilt, klicka i att det forumet får använda prefixet NEKROMANTI, och sedan klicka på SAVE. Varje forum betyder alltså att jag måste göra tre klick. Vi har miljoner forum.

Sen kan jag göra en batch-körning för att applicera prefixet. Men det är sen.

:D
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Vad tycker ni? Värt ett försök?
Snyggt, tycker det är jättebra och tydligt om jag i både forumöversikten, i tråden och i browser-titeln kan se att det är en gammal tråd.

--

Sen måste jag ju få vara lite svår och jobbig :) ... jag skulle hellre se ett annat ord än "NEKROMANTI" som både är långt (tar mycket utrymme i tabb-titeln) och kanske missvisande (beroende på hur den här funktionen appliceras?). Dyker den upp på alla inlägg som är av äldre sort, eller appliceras den bara på riktigt gamla trådar som fått nya svar eller...? Kanske [OLD] är bättre om alla äldre inlägg får prefixet?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Sen måste jag ju få vara lite svår och jobbig :) ... jag skulle hellre se ett annat ord än "NEKROMANTI" som både är långt (tar mycket utrymme i tabb-titeln) och kanske missvisande (beroende på hur den här funktionen appliceras?). Dyker den upp på alla inlägg som är av äldre sort, eller appliceras den bara på riktigt gamla trådar som fått nya svar eller...? Kanske [OLD] är bättre om alla äldre inlägg får prefixet?
jag tänker att alla trådar från 1999 till 2019 får prefixet.

OLD funkar, NEKROMANTI är roligare. Jag går på NEKROMANTI till att börja med, det går att ändra om du får med dig gänget med högafflarna! :D
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Vi har miljoner forum.
Vi förstår och uppskattar din uppoffring!

Själv tror jag att det här kan hjälpa till att skifta synen på detta från negativ till positiv (eller i alla fall mycket mindre negativ) när man redan i listan över senaste inlägg ser att det är fråga om Nekromanti innan man ens hunnit läsa hela titeln =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag gillar nekromanti. Att det i det här sammanhanget tar upp mycket plats ser jag nästan som en bonus. Det gör det väldigt svårt att inte se det =)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Bra jobbat @Magnus Seter !

Blir lite ledsen över att det tydligen är så starka känslor så blir ju inte jättepepp på att skriva min åsikt... men jag föredrar definitivt en ny tråd som länkar till den gamla men någon inledande text "Vi pratade om spel X för 4 år sedan och nu har jag...".
Då känner jag "Åh, en ny spännande ingång till ämnet, det här vill jag läsa!" istället för "Varför dra upp det här gamla igen?".

Men jag kan ju lätt välja att inte läsa tråden så ingen fara. Då blir jag klart mer påverkad av att forumiter går och är sura på varandra.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Okej hag testar.

Bara så att ni vet vad det innebär, så måste jag alltså gå till varje forum enskilt, klicka i att det forumet får använda prefixet NEKROMANTI, och sedan klicka på SAVE. Varje forum betyder alltså att jag måste göra tre klick. Vi har miljoner forum.

Sen kan jag göra en batch-körning för att applicera prefixet. Men det är sen.

:D
Åja, det är "bara" 60 publika forum. :)
(sedan vet jag att det finns minst dubbelt så många dolda forum, men de behöver knappast fixas, till för de som har access till dem vet vad som finns där)

Är forumet "Arkiverade forum" med underforum låst?
 

Oscar Silferstjerna

Volgariska Sultanatets ambassadör
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,391
Location
Nirvana
Själv blir jag sugen på att gräva fram en riktigt gammal tråd om hur man emulerar filmerna om Jönsson-ligan. Förlåt!
 
Top