Läser någon detaljerade exempel?

Jag gillar när exempel bara innehåller killar och boken säger att det är fjolligt att spela rollspel istället för en manlig aktivitet som badminton eller golf.

Detta tycker jag borde göras mer av spelskapare. Släng med en QR kod till video om visar karaktärs skapande, strider och vad nu mer det är som kan vara komplicerat. Det kommer ju ändå vara någon som skapar en sådan video så småningom så då kan det lika gärna läggas ut av någon som man vet fattat grejen..

Det här har jag funderat mycket på. Problemet är väl att jag är lite perfektionistisk, och har svårt att tänka mig att jag skulle kunna få till tillräckliga produktionsvärden i en sån film.

Men det finns i tankarna.

Det här har jag funderat mycket på. Problemet är väl att jag är lite perfektionistisk, och har svårt att tänka mig att jag skulle kunna få till tillräckliga produktionsvärden i en sån film.

Men det finns i tankarna.
Testa att göra det och se om det blir bra nog, och bestäm sedan?

Sånt är najs. Dock kanske lite klurigt om man har typ lifepathsystem eller liknande =)
Absolut. Jag vill nog justera mitt svar till att det är det näst bästa. Det absolut bästa är att ha ett lifepathsystem eller liknande, för då kan exemplen vävas in i lifepathen och guida spelaren vidare.

Jag älskar lifepathsystem där jag bara kan sätta mig ner och börja från början, utan att gentligen läsa igenom några regler innan. Jag följer bara "vägen" och vid vägskälen kan jag köra på det som låter roligt, trygg i att jag i slutänden kommer ha en komplett rolperson =).

Ett läge där något enstaka exempel kan vara påkallat tycker jag är när mekaniken är så annorlunda att det kan vara svår att riktigt visualisera. Polaris är ett exempel jag tänker på.

Skicka ut spelet till folk som gör video-recensioner.

Last edited:
Back