wilper
Fast i vinkelvolten.
Eftersom jag inte har som mål att tjäna pengar så pytsar jag ner de pengar som ändå dyker upp i fickorna på illustratörer och kan på så vis få till bilder. Illustrerade WTWE, The Acacemy och Ökenros så.
Man kan få billigare bilder genom att prata med amatörer. Det är inte automatiskt så att det slutar lyckligt dock, en del projekt har runnit ut i sanden efter att jag provtryckt genom att börja med en liten beställning för att kolla om det går att samarbeta med människan.
Jag kan inte rita. Men jag har lärt mig tillräckligt med manipulation för att kunna ändra bilder som är nära det jag vill ha, det var en betydligt lägre tröskel än att lära sig rita från scratch. Omslaget till CM/77 kom till på det viset. Men inlagan är beställda/köpta bilder. (Och jag köpte en licens på bilden som var förlagan som jag utgick från för omslaget, det var dock en struntsumma i jämförelse med att få en bild skapad enkom.)
Finns det inte pengar för stunden så går det att göra rollspel utan bilder men med ett hjälpligt tilltalande yttre, folk köper ändå om man lyckas höras i bruset. Omslaget till Kuf är sådant. Och Kuf betalade sedan omslaget till Ökenros. Ökenros självt är nog fortfarande inte någon vinstaffär, men det är OK.
--
Sedan kan man lätt bli distraherad av att försöka tävla med typ Ronja, Lukas Thelin, FL eller WotC, och tänka att de visar på miniminivån för illustrationer i spel eftersom så mycket man ser "i media" är illustrerat till den tekniska standarden. Med all respekt för @God45 så har hans senaste grejer varit illustrerade av honom själv, och hans bilder är inte tekniskt avancerande, men de kan vara tillräckligt bra i rätt sammanhang. Och tar man sig bara till den nivån så blir det nog lättare att fortsätta öva på sin teknik så att ens bilder kan passa i fler och fler sammanhang.
Man kan få billigare bilder genom att prata med amatörer. Det är inte automatiskt så att det slutar lyckligt dock, en del projekt har runnit ut i sanden efter att jag provtryckt genom att börja med en liten beställning för att kolla om det går att samarbeta med människan.
Jag kan inte rita. Men jag har lärt mig tillräckligt med manipulation för att kunna ändra bilder som är nära det jag vill ha, det var en betydligt lägre tröskel än att lära sig rita från scratch. Omslaget till CM/77 kom till på det viset. Men inlagan är beställda/köpta bilder. (Och jag köpte en licens på bilden som var förlagan som jag utgick från för omslaget, det var dock en struntsumma i jämförelse med att få en bild skapad enkom.)
Finns det inte pengar för stunden så går det att göra rollspel utan bilder men med ett hjälpligt tilltalande yttre, folk köper ändå om man lyckas höras i bruset. Omslaget till Kuf är sådant. Och Kuf betalade sedan omslaget till Ökenros. Ökenros självt är nog fortfarande inte någon vinstaffär, men det är OK.
--
Sedan kan man lätt bli distraherad av att försöka tävla med typ Ronja, Lukas Thelin, FL eller WotC, och tänka att de visar på miniminivån för illustrationer i spel eftersom så mycket man ser "i media" är illustrerat till den tekniska standarden. Med all respekt för @God45 så har hans senaste grejer varit illustrerade av honom själv, och hans bilder är inte tekniskt avancerande, men de kan vara tillräckligt bra i rätt sammanhang. Och tar man sig bara till den nivån så blir det nog lättare att fortsätta öva på sin teknik så att ens bilder kan passa i fler och fler sammanhang.