För att nu vidareutveckla det jag skrev tidigare i tråden - jag tycker inte att tekniskt skickligt utförda bilder nödvändigtvis är bra. Ibland kan en illustratör göra något som är både tekniskt krävande och helt ointressant. Sådana bilder är, i mina ögon, rätt vanliga i rollspel. Kanske för att illustratörerna är överansträngda eller har fått tråkiga bildbeskrivningar av sina uppdragsgivare.
Vad jag vill slå ett slag för - förutom rubriktypsnitten som jag nämnde tidigare - är färgskalan. Den förmedlar lika mycket känsla och stämning som motivvalet. Jag tror att det är bra att se på genrer utifrån färger och färgkombinationer. Ett rollspel i rosa och gult är något annat än ett i svart, grått och blått. Färgval är också något som inte måste ta mycket tid, men man kan vara säker på att det påverkar hur en produkt uppfattas!
Och för att nu vara väldigt handfast konstruktiv - har du bilder du inte är nöjd med, så kan byte av färger eller färgskala vara ett sätt att höja kvaliteten på bilderna!