Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
Jag vill mest passa på att ge dig en eloge för att du har ballarna som krävs för att refusera illustratörer. Själv skulle jag ha jättesvårt att sitta och säga "inte snyggt nog", även om det skulle råka vara sant. Lätt att man känner sig elak. Men du står upp för din vision, och jag tycker det är awesome. Bättre ett försenat Fantasy! med precis de bilder du önskar än ett framhafsat med otillräcklig kvalitet från frivilliga och entusiastiska men inte tillräckligt dugliga illustratörer.
+1

Å andra sidan skulle jag nog bli rätt arg om Arfert tog med någon av mina bilder av pitty. Lögner lär man sig inte ett skit på. "Not good enough" är däremot rent spel och en bra drivkraft till nya försök. Å andra sidan vet jag att jag inte är bra nog, men att försöka är ändå ett försök, och att pröva är en bra erfarenhet.

Om Tomas mot all förmodan hade sagt ja till en sån som mig vet jag inte ens om jag skulle våga genomföra det. :gremgrin:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
rätt schysst som skiss, mrn detaljerna behöver jobbas med. Och mer schvung i linjerna.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Tja, väntar på omslagsbilden till exempel. Och andra bilder.
Med andra ord är spelet i sig så gott som färdigt, eller?

Hur långt har du kommit vad gäller författande, speltestande och korrande?

Om du förresten behöver folk för att korra och kommentera texten så hojta mer än gärna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
solvebring said:
Arfert said:
Tja, väntar på omslagsbilden till exempel. Och andra bilder.
Med andra ord är spelet i sig så gott som färdigt, eller?

Hur långt har du kommit vad gäller författande, speltestande och korrande?

Om du förresten behöver folk för att korra och kommentera texten så hojta mer än gärna.
Jag väntar på ett äventyr som ska in, och jag ska göra färdiga rollpersoner. Och jag behöver mer sv illustrationer.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
solvebring said:
Arfert said:
Tja, väntar på omslagsbilden till exempel. Och andra bilder.
Med andra ord är spelet i sig så gott som färdigt, eller?

Hur långt har du kommit vad gäller författande, speltestande och korrande?

Om du förresten behöver folk för att korra och kommentera texten så hojta mer än gärna.
Jag väntar på ett äventyr som ska in, och jag ska göra färdiga rollpersoner. Och jag behöver mer sv illustrationer.
Okej, inte så jättemycket kvar då. Sounds nice! =)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Finns det fortfarande möjlighet att få kika på en beta till Fantasy!? Min gamla pdf har försvunnit för länge sedan.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Du skulle ju kunna göra några gubbar åt mig att använda som "arketyper" om du vill!
Sure. Det försöker jag mer än gärna. Ska bara få tid, men jag antar att det finns lite tid eftersom du väntar på annat. Nå, så lång tid kommer det säkert inte ta. Jag skulle väl förhoppninsgvis kunna ha allt färdigt på bara några dagar egentligen. Men ifall...

Är det Beta 10 som är den senaste? Har de olika versionerna sparade fram till dess.
 
Top