Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Arfert said:
Layoten är klar, bortsett från en del illustrationer. Avvaktar att jag ska bli frisk nog att göra dem, alternativt hitta nån annan som gör dem, i rätt stil.
När jag är klar med min illustrationskurs om ett par veckor borde jag eventuellt få tid över att rita lite. PM:a mig om vilka motiv du behöver, så ska jag se om jag kan producera något i den stil du är ute efter. Jag kan inte lova något, men om jag hinner med så ställer jag upp, om jag känner att jag rent tekniskt klarar av de motiv du behöver.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Sweet. Kan du göra en testbild? Vadsomhelst i S&S Conan Elric-stil? Så jag ser hur du tecknar? Är ute efter en 70-talskänsla.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arfert said:
Sweet. Kan du göra en testbild? Vadsomhelst i S&S Conan Elric-stil? Så jag ser hur du tecknar? Är ute efter en 70-talskänsla.
Tjing!

Det kommer en testbild från Konrad Konvalj också så får vi se om den håller måttet, och med lite tur får man vara delaktig i ett fin fint projekt.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Arfert said:
Sweet. Kan du göra en testbild? Vadsomhelst i S&S Conan Elric-stil? Så jag ser hur du tecknar? Är ute efter en 70-talskänsla.
Jadå, det kan jag göra. Men det blir först efter illustrationskursen, som sagt. Just nu ritar jag så att pennan glöder för att hinna med allt som ska till slutprojektet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Skulle också kunna testa, beroende på hur mycket tid jag har. Skulle med glädje vilja bidra till dina spelprojekt, Tomas.

Frågan är just dock om jag håller måttet och huruvida jag lyckas anpassa stilen. Du får gärna säga bu eller bä, eftersom du antagligen i alla fall sett en del av lite äldre alster. Och du behöver inte vara snäll, var ärlig. =)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
testa på bara!
Oki!
well, här är ett test. Vet inte varför linjerna blev så jävla kantiga dock, efter jag cleanade den scannade bilden i Photoshop. Scannade svartvitt på 1200 och sparade med samma dpi. Nåväl, borde kanske försöka hålla det digitalt för att slippa sådant.

Nåväl, här är iaf en test. Jag oroar mig dock ifall du skulle vilja ha någon bild, för min ojämnhet och tidsbrist. Det löser sig nog dock med tiden om det nu vore så. Very well then...
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
ormarna är rätt bra, men killen ser konstig ut
Tackar, för både ros och ris. Det är alltid behövligt. =)

Du vet månne inte vad kruxet är? Känns alltid bra att veta vad det är som gått snett så att man kan försöka lära av det.

... Något tvärfucked jag själv ser nu är att den bortre underarmen är större än den som vi har närmare oss. Big big fail! :gremfrown:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Arfert said:
det är ju en skiss bara, men den är för rörig. och proportionerna är fel. Sorry.
Kömmer en ny i möra. Lägger ner lite själ ikväll om det inte filar snett på bärsen. Kan tänkas att nån form av bakfylla ställer till det så nästa skiss kan försenas tills måndag.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
solvebring said:
Du vet månne inte vad kruxet är? Känns alltid bra att veta vad det är som gått snett så att man kan försöka lära av det.
Nu var det inte mig du frågade men även jag tycker att killen ser lite mysko ut. Det är egentligen inte hur killen själv ser ut, mer sättet han står på. För mig ser det inte ut som att killen kämpar med ormarna, utan mer som att han dansar. Skulle man ta bort ormarna och lägga till en discokula skulle det kunna vara Tony Manero.

/Anders
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Organ said:
solvebring said:
Du vet månne inte vad kruxet är? Känns alltid bra att veta vad det är som gått snett så att man kan försöka lära av det.
Nu var det inte mig du frågade men även jag tycker att killen ser lite mysko ut. Det är egentligen inte hur killen själv ser ut, mer sättet han står på. För mig ser det inte ut som att killen kämpar med ormarna, utan mer som att han dansar. Skulle man ta bort ormarna och lägga till en discokula skulle det kunna vara Tony Manero.

/Anders
Hehehe xD
Ja, det var ju inte meningen. Det är ju - om fler ser det så - riktigt epic fail. Nåväl, då vet jag att jag ska försöka ta i mer i framtiden.

Förövrigt har jag dock problem med rörelse i mina bilder, fast det vet alla som sett ett par av dem. De är väldigt statiska. Men jag jobbar på det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Testing, testing.

Eftersom jag gillar Fantasy! och gärna vill bidra med något så kanske denna bild passar in. Om inte kanske du kan säga vad du vill ha så skall jag försöka åstadkomma det på något vis, och sen hoppas på att det platsar in i den magnifika slutprodukten.

// Brun out
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag tror, om jag får uttala mig lite och tro en massa saker, att det första problemet är att du jobbar i blyerts. Om jag känner Arfert rätt och förövrigt äldre illustrationsstilar rätt så är det tusch du bör rikta in dig på, alternativt digitalt som liknar tusch. Om man kollar alla bilder som Arfert själv gjort hittills och hans illustrationer överlag så går allting i äldre seriestukad tuschstil.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fnuk.

Jag har aldrig jobbat digitalt...Endast analt, oralt, och på vanligt vis. Tusch funkar ju och sen kanske scanna in det hela?

Är det läge att införskaffa en sån där digital penna eller vad det nu kan kallas? Är jag ur tiden om jag inte har en sån?

// Brun in
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tusch funkar ju och sen kanske scanna in det hela?
Det funkar jättebra det. Yes, scanna i svartvitt och med hög dpi. Detta är för att få tuschen att vara verkligt svart och linjerna att bli så bra som möjligt helt enkelt.

Är det läge att införskaffa en sån där digital penna eller vad det nu kan kallas? Är jag ur tiden om jag inte har en sån?
Det är inget måste att teckna digitalt. Det handlar om intresse och nödvändighet helt enkelt. Vill du teckna digitalt, har du behov av att teckna digitalt? Det är frågor som tja, bara du kan svara på. Jag säger varken bu eller bä om det.

Mycket handlar ju förövrigt om stil och verktyg. Jag tycker bäst om traditionellt tecknande och målande. De flesta av mina favoritillustratörer jobbar traditionellt utan digitala medel. Fast i somliga verk har de gjort efterredigeringar med digitala verktyg, såsom solblänk osv.
 
Top