Varulv Kungens råd - andra mötet

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Han tror på riktigt att vi har två siare?
Men nu får du ta och kamma dig. Jag har aldrig påstått att vi har två siare.

Så fluffet kan vara vilseledande men hur leder det då till en tes om att våra rollers fluff skulle säga något om våra roller när hans egen roll är så märklig rent tematiskt? Hur menar Stövelkatten att Feuflux har tightat kopplingen mellan fluff och hård data när han inte riktigt ens är säker på sin egen rolls tematiska fluff?
Det jag menade är att jag såg vad min rolls titel var, dvs. "Master of Builders", och vad rollen hade för förmåga (Miller) så gick min tankegång något med att den här förmågan genom fluffet skulle kunna förklaras genom att "Master of Builders" i settingen kanske har mer att vinna på en demokratisering (hade nån sorts fastighetsmagnatstanke här tror jag haha).
Men det hänger ju ihop med Master of Spies också, så någon tight koppling mellan fluff och hård data verkar det ju finnas ändå.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Har någon tagit sig en funderare på varför Khan väljer att bluffa siaren i detta parti?
Ja, jo, och det känns ju för det första som en vågad och ganska konstig grej att göra om man INTE är en riktig siare.
Och det känns vidare jättekonstigt att det skulle finnas två siare i partiet, varvid jag bottnar i att det helt enkelt är nån sorts riskabel plan som kanske inte fick det genomförande som var tänkt. Jag tycker ju liksom ändå att Khan byggde upp för outningen i sina tidigare inlägg, så hela grejen känns ju planerad iaf.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Khan 5 (Xyas, Björn den gode, Stövelkatten, Halo, Larsson)
LJSLarsson 1 (Khan)

Ganska lätt att räkna den här rundan, i alla fall. :-/
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Khan: Xyas, Björn den Gode, Stövelkatten, Halo9000, LJSLarsson
LJSLarsson: Khan

Så tycker jag det ser ut med 8 minuter kvar.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Har också funderat på varför Khan agerade som han gjorde.

Det tråkiga svaret är nog misstag och stress - många konspirationsteorier faller ju ihop som korthus i verklighetens krassa ljus. Men om jag inte dödas av ulvarna kanske vi kan få svar på det när vi ser vad Khan egentligen hade för förmåga. (Är dock orolig för att jag blir ulvarnas mål)
 
Top