Varulv Kungens råd - andra mötet

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Det första mötestillfället hade varit intensivt, dramatiskt och hetsigt och en tjänare hade svimmat av anspäningen när han skulle servera vindruvor.
Till slut hade rådsmedlemmarna enats om att Basenanji inte höll måttet som rojalist och inte är kapabel att tjänstgöra i den kungliga rådet. Härolden som läste upp beslutet hade ett pergament till med sig till rådets förvåning (eller om nu alla var förvånade?). Vimes hade avslöjats för att ha en affär med princessan av Mercia, en riktig skandal!

"Vem har INTE haft en affär med henne?"
"Hon är ju förlovad nu!"
"Tjänaren med vindruvorna har svimmat igen..."

En kommité granskade noga de båda rådsmedlemmarna och det visades sig att både Basenanji (Master of Spies) och Vimes (Master of Ships) var rojalister.

Dagorningen för det andra mötet är att hitta demokrater slogs det snabbt fast.

----

Kvarvarande spelare:
LJSLarsson
Halo77
Khan
Xyas
Stövelkatten
Björn den gode


Utslagna:
Vimes (rojalist)
Basenanjo (rojalist)

----

Den här omgången slutar söndag 14 juni klockan 22:00!
 
Last edited:

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
För helvete (ganska berusad, sorry för språkbruket), hur fan kunde basse bli utröstad? Klart Kham var det rimligare alternativet där!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Men f*ck också. Sorry Basse jag trodde verkligen det var du som var den ulviga, och jag är alldeles för full för att komma med en djuplodande analys nu, det var Vimes och Stövel som bytte på slutet? Och Khan lever fortfarande? Tja, den här dagen känns ju som att den är ganska lätt till att börja med iaf Röst: Khan, men vi ligger ju inte bra till nu, gäller verkligen att snabbt hitta den andra ulven, för jag tror fortfarande på två ulvar och då måste vi om jag inte tänkt fel pricka ulv, ulv, nu.

Grattis på födelsedagen Basenanji! Synd att det slutade så här för din del.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Förmodligen är BDG hans polare (eftersom han gick balls to the wall i att tvivelgöra basses oskuld) eller LJS.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Ers Excelenser, iak wil å thet bestemdaste vornecha then minstaste drååp af olempelige vmgäänge meet then skiöna Mademosielle, hennes Kungliga Höghet, prinzessan af Mercia. Dylike ogudachtige anklagelser i thenne Rikets mest Helgiste Rådh äro af then ütersta skiam för båd Kung och Fosterlandh. Adeiu!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tror fortfarande på Stövel/Khan, vilka passande nog röstade på Basse. Måste kännas skönt att bli av med siaren, och nu kan Stövel jobba på att bli låtsas-ovän med Khan och offra honom till byn för att köpa grönpoäng.

Min förmåga låter mig se vad de som åker ut ur spel har förmågor. Inte jätteanvändbart när gröna ryker (de brukar ofta outa innan det är för sent), så jag antog att det betydde att ulvar har förmågor de inte vill att vi bör veta om, till exempel blocker. Kan användas för att kasta shade över power roller som väktare och siare, även efter ulven har dött. Det var därför jag tyckte Stövelkattens claim om miller var spännande - kändes som om han ville dölja något.

Så ulvar har förmågor (båda två, antar jag). Kanske rent av ulv-siare som hittar förmågor? Kan förklara Khans stressade siarclaim; det är rätt skönt att säga saker som näääääästan är sanna istället för att ljuga helt ut i det blå.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Att slänga röst på Khan är ju ganska lätt den här rundan, eller hur Stövlis? Tänk så skönt om det rent av inte blev några drev? Då skulle byn förlora massa värdefull analystid medan den här hämndrundan gick till spillo.

Vem skall vi dreva tillsammans med Khan, tycker du?

Röst: Stövelkatten
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röst: Stövelkatten

Hur förklarar du att både ditt och Khans PM som ni beskrev det talar om en siare?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Att slänga röst på Khan är ju ganska lätt den här rundan, eller hur Stövlis? Tänk så skönt om det rent av inte blev några drev? Då skulle byn förlora massa värdefull analystid medan den här hämndrundan gick till spillo.

Vem skall vi dreva tillsammans med Khan, tycker du?

Röst: Stövelkatten
Alltså, jag tyckte ju i förra rundan att du var kumpan till Khan. Samtidigt så röstade du på Khan i förra uppgörelsen. Men å andra sidan kan det ju vara en ulvplot att sprida rösterna. Men nä, du flyttade din röst rätt sent i rundan (klockan sju) när det redan byggts upp ett drev mot Khan. Känns ju rätt risky att hoppas på att vågen skulle vända mot Basenanji då. Kvar bland de som röstade på Basenanji (och är vid liv) är BDG. Hade lite hunches tidigt förra rundan mot BDG, som kumpan till Halo77. Borde återgå till de huncharna tror jag.

Så jag föreslår ett drev mot BDG kort och gott. Med passus för att jag blir av annan åsikt efter att ha kikat på förra rundan med resultatet av den vid hand.

Jag blir väldigt nyfiken på vad Khan har att säga om sin siarförmåga nu också... (understatement!)

Röst: Stövelkatten

Hur förklarar du att både ditt och Khans PM som ni beskrev det talar om en siare?
Nja, mitt PM talar inte om en siare utan skriver att "du blir siad kommer du visas som demokrat". Men ja, det talar väl implicit om att det finns en siare. Hittar inget i förra rundans tråd (förutom Basses PM-inlägg) som egentligen skulle kunna gett Khan den informationen om hur ett bybo-PM ser ut. Så det är antingen en bra gissning eller så har ulvkumpanen (eller Khan) något i sitt PM som nämner ordet "sia" (oavsett böjning) och de därigenom fått nys om terminologin. Som verkar vara skiftande om man ser till vad Basenanji hade i sitt PM.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och det vill jag säga er mina herrar, att släpper ni in demokratin i denna sal lär den bli betydligt svårare att få ut!

Tack alla för nu!
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Nja, mitt PM talar inte om en siare utan skriver att "du blir siad kommer du visas som demokrat". Men ja, det talar väl implicit om att det finns en siare. Hittar inget i förra rundans tråd (förutom Basses PM-inlägg) som egentligen skulle kunna gett Khan den informationen om hur ett bybo-PM ser ut. Så det är antingen en bra gissning eller så har ulvkumpanen (eller Khan) något i sitt PM som nämner ordet "sia" (oavsett böjning) och de därigenom fått nys om terminologin. Som verkar vara skiftande om man ser till vad Basenanji hade i sitt PM.
[/QUOTE]

Lite orimligt med tanke på att Basse var master of spies och inte master of siares/siadre/siars eller hur du nu föredrar att böja det.

Nej jag tror att Khan blev lurad av Basse och att hans ulvkompis också antog att det var sia eftersom han först skrev att han var siaren.

Varför skulle ulvar ha terminologin siare i sina ulv PM?

Sen var ju timingen på din outning direkt efter Khan rätt misstänkt nu om man ser sambandet.

Du var också den enda som trodde att vi hade två siare då? Tror du fortfarande att Khan är siare?

Menar du allvar med att du mistänker mig och BDG som team såsom du svarar Larsson här ovan?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Nja, mitt PM talar inte om en siare utan skriver att "du blir siad kommer du visas som demokrat". Men ja, det talar väl implicit om att det finns en siare. Hittar inget i förra rundans tråd (förutom Basses PM-inlägg) som egentligen skulle kunna gett Khan den informationen om hur ett bybo-PM ser ut. Så det är antingen en bra gissning eller så har ulvkumpanen (eller Khan) något i sitt PM som nämner ordet "sia" (oavsett böjning) och de därigenom fått nys om terminologin. Som verkar vara skiftande om man ser till vad Basenanji hade i sitt PM.
Lite orimligt med tanke på att Basse var master of spies och inte master of siares/siadre/siars eller hur du nu föredrar att böja det.

Nej jag tror att Khan blev lurad av Basse och att hans ulvkompis också antog att det var sia eftersom han först skrev att han var siaren.

Varför skulle ulvar ha terminologin siare i sina ulv PM?

Sen var ju timingen på din outning direkt efter Khan rätt misstänkt nu om man ser sambandet.

Du var också den enda som trodde att vi hade två siare då? Tror du fortfarande att Khan är siare?

Menar du allvar med att du mistänker mig och BDG som team såsom du svarar Larsson här ovan?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Helsike! Jag var verkligen helt säker på att basenanji var ond demokrat efter det hårda drevet, i kombination med de låga oddsen för att vi var två siare.

Då även min andraplats har fyllt är det bara att rösta på ljs direkt.

Röst: LJSLarsson
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Helsike! Jag var verkligen helt säker på att basenanji var ond demokrat efter det hårda drevet, i kombination med de låga oddsen för att vi var två siare.

Då även min andraplats har fyllt är det bara att rösta på ljs direkt.

Röst: LJSLarsson
Jag skulle väldigt gärna vilja veta vem du siade, Khan.

Röst: Khan
 
Top