Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

Gah,,, Stressläst nu,,,,men thank god det är väldigt mycket färre sidor att ta in nu.

Jag tror jag har rätt. jag ligger på Sidd. Och när han visar sig röd, så är det POJ som ska ut nästa, om jag inte har en hjärnvurpa här nu?
För visst var poj i jaktlaget.? Då tror jag han är ulv numero dos. Där de säkrade upp att få väktaren med sids snipestunt och outande. Jag är inte säker på att Sidd har väktandet. Det kan vara poj, och därför outade de sidd, för att skydda POJ.

Om det inte stämmer, så vette fan vad sidd pysslar med...Och vi förtjänar att utrotas.
Så jag tror vci får 2 ulvar i rad, eller dör.
Tyvärr så är jag bybo så det är ridå om jag åker ut.
Byn skjuter alltså sin egen Väktare.

Om ulvarna missar sitt nattmord pga att den de tänker nattmörda så ska vi förstås välja Kanibalism då med lite tur kan en bybo få min Väktarförmåga.

Alltså hur hinner ni. Jag jobbar. Jag försöker läsa ikapp men det är rätt mycket att ta in och jag har ont om tid idag.

Det jag främst försöker få grepp om är Sidds snajp. Jag förstår Anthrox invändning om att draget kan vara väldigt bra även för en ulv, men jag tycker fortfarande att Sidds förklaring åtminstone hänger ihop med hur han säger att han tänkte kring nattmord och väktaren. Jag är därför inte alls lika säker på att det automatiskt gör honom röd.

Jag måste kommentera "Rädda-POJ"-grejen också. Jag tycker inte att man automatiskt behöver läsa det som att någon "räddade POJ". Hela min poäng under rundan var ju att underlaget var väldigt tunt, och mot slutet blev det dessutom rätt mycket osäkerhet kring både dreven och hur AD skulle hanteras. För mig är det därför inte särskilt konstigt om folk började tveka och flytta sig när det faktiskt skulle avgöras. Det behöver inte betyda att de visste något om min roll.

Isaac ligger fortfarande ganska grönt hos mig. Jag har inget jättestarkt case för det, men jag tycker att hans sätt att resonera och reagera hittills känns ganska konsekvent och mindre som att han försöker styra diskussionen mot ett visst resultat. Det är mer en samlad känsla än något enskilt inlägg.

När det gäller principvalet lutar jag fortfarande tydligt åt Begravning. En röst från bekräftade bybor känns mer pålitlig än att troféer lottas ut till spelare vars roller vi inte känner.

En sak till kring Sidds snajp: hur ser vi egentligen på snajpning framöver? Det är lätt att säga en sak under rundan och sedan göra något annat i slutet. Om flera börjar tänka som Sidd och försöker optimera själva sista sekunderna kan det bli väldigt svårt att veta vad vi faktiskt kommit överens om.

Tyvärr så är jag bybo så det är ridå om jag åker ut.
Byn skjuter alltså sin egen Väktare.

Om ulvarna missar sitt nattmord pga att den de tänker nattmörda så ska vi förstås välja Kanibalism då med lite tur kan en bybo få min Väktarförmåga.
Inget i sitt spel med snipen och outen säger bybo...
Inget

Inget i sitt spel med snipen och outen säger bybo...
Inget
Jag håller med, uselt bybospel. Samtidigt finns det ingen ulvlogik bakom draget. Då ulvarna vinner spelet denna runda om de röstar ut en bybo och lyckas med nattmordet är det korkat av Sidd att dra på sig den heat snajpen innebär. Då ulvarna är så nära segern gäller det bara att ligga lågt som fan och möjligtvis snajpa ut en bybo denna rundan för att vinna. Att offra en ulv för att kanske få väktaren är jättekorkat.

Så uselt bybospel ja. Men jag tycker nog att det är ännu sämre ulvspel.

Om vi chansar på att Sidd är god har vi även bättre förutsättningar senare i spel. Vi ligger under och måste gambla lite för att vinna på sikt.

Ursäkta. Jag har försökt samla tankarna och läst, men har svårt med koncentrationen efter arbetsdagen. Så det sviktar lite.

Jag förstår att det är en risk att rösta ut Sidd om han far med sanning. Jag förstår även att det är ett konstigt drag som ulv att sno åt sig en plats i jaktlaget, då det kastar allt ljus mot Sidd. Så situationen är svår. Om det nu är så att Sidd är väktare, och vi skickar honom till graven, har vi verkligen gjort bort oss rejält.

Angående principen. Jag röstade för begravningen, då jag ser att det ger störst chans för byn att få något tillbaka om jag fattade principen rätt. Kanibalismen, om jag fattar rätt, kan väl leda till att förmågan från fallna spelare kan tillfalla en ulv? Så här känns det som att begravningen är bästa valet för byn. Tänker jag snett, ge mig lite vägledning?

Ska försöka traska igenom trådarna igen, nu när huvudet börjar landa lite och tankarna inte rusar åt geografi och morgondagens lektioner om välstånd och fattigdom.

Byn får ingen väktare.
Byn får färre förmågor från troféerna.
Ulvarna har enklare att få igenom sitt nattmord.
1. Väktaren kommer uppenbarligen väkta sig själv så bara att nattmörda nån annan.
2. Sant men vad ska byn med förmågor till om spelet är påväg att ta slut.
3. Ulvarna kommer nattmörda någon annan med allra största sannolikhet.

Det kämpiga är att alla är vettiga.

Sidd kan både vara en desperado i byns namn som tror sig skaffa en för nyn avgörande förmåga.

Men det är lika troligt att han kör ett kaxigt ulvstunt, för vilken bybo skulle göra sådär?

Nä, helt enkelt skitsvårt.

1. Väktaren kommer uppenbarligen väkta sig själv så bara att nattmörda nån annan.
2. Sant men vad ska byn med förmågor till om spelet är påväg att ta slut.
3. Ulvarna kommer nattmörda någon annan med allra största sannolikhet.
1. Om väktaren låter bli att outa vet inte ulvarna vem som är väktare, så det där håller bara om väktaren av outgrundlig anledning outar.
2. Ingen av oss har ju vetat hur starka troféerna varit innan vi såg dem nu. Och förmågor, rätt använda, kan väl om något vända en match? Det här känns väldigt märkligt avfärdande.
3. De kan inte byta nattmordsval efter att rundan är slut och jaktlaget sätts, det antar jag att du är med på? Så hur menar du att de bara skulle mörda någon annan? Om Sidd inte snajpat in sig på jaktlaget hade Vimes – som blev mördad – haft större chans att komma med i jaktlaget, och hade han kommit med i jaktlaget hade ulvarnas nattmord missats.

Nu känns det som att jag bara upprepar uppenbara saker i märkligt tafatta försöka att rädda Sidd. What gives?

Jag håller med, uselt bybospel. Samtidigt finns det ingen ulvlogik bakom draget. Då ulvarna vinner spelet denna runda om de röstar ut en bybo och lyckas med nattmordet är det korkat av Sidd att dra på sig den heat snajpen innebär.
Ok, nu går det vara slut på mitt velande! Jag röstar @POJ!

Octa hsr en god poäng här, Brynolfs minne ska äras och jag vill tro på livet!

RÖST: @POJ

Also, det har höjts röster på sistone om att vi är körda om Sidd åker som grön.

Det är ett ulvargument.

För samma sak gäller exakt alla spelare, och är inget specifikt för just Sidd. Röstar vi ut POJ som grön är det exakt samma situation. Så att försöka få det att se ut som att Sidds utröstning är någon bära eller brista-situation för byn är bara rakt felaktigt.

Ok, nu går det vara slut på mitt velande! Jag röstar @POJ!

Octa hsr en god poäng här, Brynolfs minne ska äras och jag vill tro på livet!

RÖST: @POJ
Att ni nu tvekar inför Sidd tar bort hela ert argument om att det skulle vara dåligt ulvspel att snajpa jaktlaget. Röstar vi inte ut Sidd har han som ulv både ätit kakan och fått ga den kvar.

Vi måste fan testa Sidd. Jag hade aldrig spelat så som ulv men folk har talat väldigt gott om väktaren så inte omöjligt att ulvarna har (i mitt tycke) överskattat vikten av den och att Sidd tog en för ulvlaget och snajpade.
Det är en genomtänkt handling som talar för ulv.

Back