Varulv Kungariket Död: Varulv - R2

Gah,,, Stressläst nu,,,,men thank god det är väldigt mycket färre sidor att ta in nu.

Jag tror jag har rätt. jag ligger på Sidd. Och när han visar sig röd, så är det POJ som ska ut nästa, om jag inte har en hjärnvurpa här nu?
För visst var poj i jaktlaget.? Då tror jag han är ulv numero dos. Där de säkrade upp att få väktaren med sids snipestunt och outande. Jag är inte säker på att Sidd har väktandet. Det kan vara poj, och därför outade de sidd, för att skydda POJ.

Om det inte stämmer, så vette fan vad sidd pysslar med...Och vi förtjänar att utrotas.
Så jag tror vci får 2 ulvar i rad, eller dör.
Tyvärr så är jag bybo så det är ridå om jag åker ut.
Byn skjuter alltså sin egen Väktare.

Om ulvarna missar sitt nattmord pga att den de tänker nattmörda så ska vi förstås välja Kanibalism då med lite tur kan en bybo få min Väktarförmåga.

Alltså hur hinner ni. Jag jobbar. Jag försöker läsa ikapp men det är rätt mycket att ta in och jag har ont om tid idag.

Det jag främst försöker få grepp om är Sidds snajp. Jag förstår Anthrox invändning om att draget kan vara väldigt bra även för en ulv, men jag tycker fortfarande att Sidds förklaring åtminstone hänger ihop med hur han säger att han tänkte kring nattmord och väktaren. Jag är därför inte alls lika säker på att det automatiskt gör honom röd.

Jag måste kommentera "Rädda-POJ"-grejen också. Jag tycker inte att man automatiskt behöver läsa det som att någon "räddade POJ". Hela min poäng under rundan var ju att underlaget var väldigt tunt, och mot slutet blev det dessutom rätt mycket osäkerhet kring både dreven och hur AD skulle hanteras. För mig är det därför inte särskilt konstigt om folk började tveka och flytta sig när det faktiskt skulle avgöras. Det behöver inte betyda att de visste något om min roll.

Isaac ligger fortfarande ganska grönt hos mig. Jag har inget jättestarkt case för det, men jag tycker att hans sätt att resonera och reagera hittills känns ganska konsekvent och mindre som att han försöker styra diskussionen mot ett visst resultat. Det är mer en samlad känsla än något enskilt inlägg.

När det gäller principvalet lutar jag fortfarande tydligt åt Begravning. En röst från bekräftade bybor känns mer pålitlig än att troféer lottas ut till spelare vars roller vi inte känner.

En sak till kring Sidds snajp: hur ser vi egentligen på snajpning framöver? Det är lätt att säga en sak under rundan och sedan göra något annat i slutet. Om flera börjar tänka som Sidd och försöker optimera själva sista sekunderna kan det bli väldigt svårt att veta vad vi faktiskt kommit överens om.

Tyvärr så är jag bybo så det är ridå om jag åker ut.
Byn skjuter alltså sin egen Väktare.

Om ulvarna missar sitt nattmord pga att den de tänker nattmörda så ska vi förstås välja Kanibalism då med lite tur kan en bybo få min Väktarförmåga.
Inget i sitt spel med snipen och outen säger bybo...
Inget

Back