Nekromanti KULT: Divinity Lost bekräftat

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Har ni nån snajdig blogg man kan följa för oss som aldrig är inne på ansiktsburken och som tycker nyhetsbrev är lite för 90-tal?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Varför behövs det ens en undertitel? Det är ju inte så att det finns ett annat spel som heter Kult som man måste särskilja sig från?

(Egentligen kan jag se sunda argument för en undertitel, men det känns lite slumpmässigt. Och alla kommer ändå att kalla spelet för Kult, antar jag.)
 

charl

Veteran
Joined
10 Jul 2015
Messages
104
Gurgeh;n104947 said:
Varför behövs det ens en undertitel? Det är ju inte så att det finns ett annat spel som heter Kult som man måste särskilja sig från?

(Egentligen kan jag se sunda argument för en undertitel, men det känns lite slumpmässigt. Och alla kommer ändå att kalla spelet för Kult, antar jag.)
Undertiteln låter oss tala om olika utgåvor och jämföra den utan att behöva använda oss av referenser till utgivningsår eller versionnummer som ingen kan komma överens om hur de ska appliceras.

Utöver att jag håller med om att Divinity Lost är lite fantasilöst ser jag bara fördelar med att ha en undertitel.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Gurgeh;n104947 said:
Varför behövs det ens en undertitel? Det är ju inte så att det finns ett annat spel som heter Kult som man måste särskilja sig från?
Det finns ju tidigare utgåvor av rollspelet Kult. Jag tycker en undertitel kan vara på sin plats för att skilja versionerna åt. Det är mer stämningsfullt med en undertitel än Kult 1, Kult 2, Kult 3 osv. Särskilt om det ska stå på omslaget för att man ska slippa leta efter versionen bland de första sidorna i boken.

Spelet kan kallas Kult DL för att ingen ska missförstå vilket Kult man talar om.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Divinity lost låter som en stabil undertitel i mina öron. Även om det inte låter lika skräckigt som Beyond the veil, nailar det ju faktiskt själva grundpremissen i Kultiversat på ett mycket adekvat sätt.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ett givet köp. Kommer det att vara några specialutgåvor i kickstartern?
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
505
Spelade en del rollspel när Kult var som mest omtalat förr men missade tåget och varken köpte eller spelade just Kult. Blev bara en del bläddrande i kompisarnas böcker men nu när det kommer en ny version kommer jag passa på oavsett om det ges ut på engelska eller svenska. Skulle dock möjligheten att välja uppstå (via stretch goal eller på annat sätt) så kommer jag köpa svenska versionen.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,091
Nån som kikat på Pdf:erna än? Jag har bara skummat dem samt börjat läsa på sista delen. Men mina intryck är följande:

* otroligt snygga bilder, imponerande hur äckliga, varierade och fantasifulla mång av monstrerna är.

* settingen verkar äntligen vara begriplig och sammanhållande, och förstås helt otroligt bra.
 
Top