Nekromanti Krille Kritiserar igen

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Re: Weihnnachtsbaum.

"Tja, svart bälte i karate eller svart blöja i sumo är ju en sådan gradering..."

Så man skall ha en individuell skala för varje skicklighet? Hu.

"Och så är vi tillbaka på ruta noll (eller för dig kanske det är "Startrutan")."

Tja, skulle jag numrera skulle det nog bli ruta ett dessutom.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Re: Yarrr.

"Nejdå, men i just det här fallet tycker jag att argumenten för är såpass mycket tyngre att man kan göra sådana anspråk."

Heh. Missbruk av ordet "objektivt", skulle jag vilja påstå. Eller så spelar jag väl rollspel på fel sätt. Vem vet. ¬_¬
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Re: Weihnnachtsbaum.

Tja, skulle jag numrera skulle det nog bli ruta ett dessutom.
Jag är en programmerare, vi räknar från noll.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Well... [ANT]

"Jag är en programmerare, vi räknar från noll."

Ytterligare en sak vi gör olika då. Helt enkelt. :gremsmirk:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Förmodligen [ANT]

Det kändes nästan som våra gamla dueller att skriva i den. Utom att du är mycket roligare diskussionsmotpart - inget ont om Selethils argument, men din argumentation var mer kreativ och din retorik mycket roligare.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,891
Location
The Culture
Lite OT-kommentar

Tja, svart bälte i karate eller svart blöja i sumo är ju en sådan gradering...
Färgen på sumobrottarnas bälten har inget med deras skicklighet att göra. De väljer bara en färg de tycker är snygg.

OnT: Jag håller med om att siffror är ett bättre sätt att mäta spelvärden än ord, men det verkar inte som om diskussionen leder någon annanstans än tillbaka där den började. Som vanligt på diskussionsforum på Internet! :gremwink:

/tobias
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Re: Lite OT-kommentar

Färgen på sumobrottarnas bälten har inget med deras skicklighet att göra. De väljer bara en färg de tycker är snygg.
Det har den visst. Brottare med brun eller gul blöja är oftast dåliga...
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Re: Förmodligen [ANT]

Utom att du är mycket roligare diskussionsmotpart - inget ont om Selethils argument, men din argumentation var mer kreativ och din retorik mycket roligare.
För en utomstånde som läser detta får man känslan att du vill sopa till Selethil en gång till, under den fina täckmanteln att du inte alls tycker illa om Selethils retorik.

Men jag kan ju helt ha missförstått det.

Bombu
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Förmodligen [ANT]

"För en utomstånde som läser detta får man känslan att du vill sopa till Selethil en gång till, under den fina täckmanteln att du inte alls tycker illa om Selethils retorik.

Men jag kan ju helt ha missförstått det."


Det skulle ju också kunna vara så att jag helt enkelt menar vad jag skriver: Rising var en roligare debattmotståndare.

Se inte allt så svartvitt. Bara för att jag fick stora grötdiplomet och du inte fick det så innebär det inte att du suger som grötätare. Det kan ju förstås vara så att du suger som grötätare, men det enda som diplomet säger är att jag är en hejare på att äta gröt och möjligen bättre än dig. Samma sak här: att Rising är roligare debattmotståndare än Selethil innebär ju inte nödvändigtvis att Selethil suger, utan bara att Rising är en roligare debattmotståndare.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Barcelona
I dub thee..

Bara för att jag fick stora grötdiplomet och du inte fick det så innebär det inte att du suger som grötätare. Det kan ju förstås vara så att du suger som grötätare, men det enda som diplomet säger är att jag är en hejare på att äta gröt och möjligen bättre än dig.

...årets onödigaste allegori. :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Nope

De är faktiskt riktigt underhållande, vilket iofs den här tråden också var till en början.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Oftast inte. [ANT]

Flera av dem har varit tämligen underhållande. Jag håller förvisso med troberg om att den här tråden var roligare i början än mot slutet (delvis pga koffeinbristen som blev mer märkbar efter ett tag, delvis för att vi inte kom nånvart), men likväl.

Å andra sidan så kanske du minns vilka gamla skräptrådar jag sitter och läser på nätterna, så du kanske inte skall lita på mitt ord gällande vad som är läsvärt och inte...
:gremgrin:
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,001
Location
Umeå
Handstorlek

"hur små händer har folk egentligen?"

Tja.. jag har:

19 cm långfingerspets - handled
8.4 cm långfingerlängd
10.2 cm handbredd (bredaste)

eller jag menade

lite över normallängd: långfingerspets - handled
medellängd: långfingerlängd
aningen över normalbredd: handbredd (bredaste)

- Zire

P.S. de tre nedersta värdena är fingerade, så ingen behöver tro att denne har för stora eller små händer, jag vet bara inte vad som är normalsnittet i handstorlek i världen.
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Re: Handstorlek

Eh, jag förväntade mig faktiskt inget svar på just det där, men visst. Något större mått än jag själv, vad det verkar, så det betvivlas ju att folk i gemen skulle ha några rent fysiska problem med att slå några ynka tärningar... ¬_¬
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
nollning

Ytterligare en sak vi gör olika då. Helt enkelt.

Hoppas ingen frågar dig om hur många spädbarn du ätit den senaste veckan... Att börja räkna från noll är då ett ganska bra sätt att inte bli inlåst :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Re: nollning

Hoppas ingen frågar dig om hur många spädbarn du ätit den senaste veckan... Att börja räkna från noll är då ett ganska bra sätt att inte bli inlåst
OK, jag uttryckte mig klantigt. Vi räknar naturligtvis från 1, men vi numrerar från 0. Nöjd?

Dessutom hjälper det inte mycket i vilket fall om jag ätit två små barn.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
hem

Min tanke var snarare att inga småbarn ätits och att detta är svårt att uttrycka för någon som börjar räkna från ett. Noll är bra m.a.o. och jag börjar också räkna där :gremsmile:
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
Barnmat.

"Min tanke var snarare att inga småbarn ätits(...)"

Äh, jag är ju rollspelare; antalet uppätna småbarn för min del räknas lämpligen i dussin.
 
Top