Nekromanti KRILLE! Det här är ta mig fan droppen.

zorgzo

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
21
Location
Hova
Re: Kobolder är allvarliga...

Vad finns det för anledning att bli mäktigast o odödligast om jag får fråga?

-zorgzo hatar löst pladder, öh...inte...
 

zorgzo

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
21
Location
Hova
Re: Praktkobold...[nt]

Vad var det för jävla skitmail det stod ju inge! Din jävel du slösade mig minst 10 dyrbara sekunder!!!!!!!!!!

zorgzo blir arg!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,695
Location
Värnhem, Malmö
Re: Seriöst...

Jag hörde någonstans att kraggisarna lades in som ett skämt/parodi... vet någon om detta är sant?

I övrigt håller jag helt och fullt med. Att spela fjolliga aristokrater, feta bagare eller tankspridda forskare slår ½thism-½sanari-krigarmagiker (överdrift, jag vet) med hästlängder.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Seriöst...

"Jag hörde någonstans att kraggisarna lades in som ett skämt/parodi... vet någon om detta är sant?"

Japp. Det är sant. Lustigt nog verkar folk inte uppfatta det, utan tar kraggisarna som dunderseriösa.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Snälla DU!

Du BEHÖVER inte läsa detta.
Och vad har du emot kobolder nu då?
Jag börjar tro att du INTE har läst den här diskussionen trots allt. /images/icons/tongue.gif
Om du har det, varför tycker du inte att man borde snacka "kobold" på forumet? *väntar på förklaring*



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

kboman

Veteran
Joined
19 Aug 2000
Messages
49
Location
Malmö
Re: Seriöst...

Lustigt nog verkar folk inte uppfatta det, utan tar kraggisarna som dunderseriösa.

Och de kan vara skitroliga om spelaren har rätt sorts humor! Vi har en kragg i gruppen: extremt hårig och fortfarande tonåring. Han terroriserar de andra konstant - och de retar honom för hans hårväxt.
"Är det mörkt, tänd ett ljus" - right? =)

- Kalle

kboman@passagen.se | <A HREF="http://kbomans.texter.nu/" target="_new">http://kbomans.texter.nu/</A>
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: Kobolder är allvarliga...

Enkelt.. jag må inte vara kobold i dagsläget.. (men fan.. jag HAR varit det.. =) men vem har inte det?).. Men ändå.. när du har blivit mäktigast å odödligast å grymmast.. så har du uppnått en känsla av att karaktären är komplett.. den har gjort allt.. den har upplevt allt.. då är det dags för den att gå i 'pension'.. Faktum är att alla rollpersoner har ett mål i livet... och när det är uppnått så... =)...

nu babblar jag friskt på.. Jag vill bara även påpeka att det är INGET fel i att vara kobold.. rollspel är roligt.. och då ska man få spela hur man vill.. utan att någon ska kunna klanka.. jaja.. jag vet att många sagt det innan.. men det tål att upprepas i sådana diskussioner...

Watashi aku ryuujin desu
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Morsgris.[ot]

Din mamma slog dig säkert med den där oförstörbara stekpannan så att den gick sönder...

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Oooooh-kej

Jag tycker det är irriterande när en person inte orkar svara på ens inlägg och skiter i en. Klart man blir förbannad. Och nu när så många snackar skit om mig anser jag det bara rätt att ge tillbaka med samma mynt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Mera sarkasm

Suck. Va jag blir sårad. Tror du jag bryr mig om en idiot som förolämpar mig?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Kobolder är allvarliga...

Du har fel. Kobolder skapar ingen drivkraft utom för sig själva och tillför ytterst lite till gruppen. En kobold dödar också alla som står i dess väg. Till och med spelare... En kobold i min förra grupp dödade mig och min vän för att ta över vårt kungarike. Trots att vi var kompisar och hade känt varandra i flera år. Jag hade gett honom hur många previlegier som helst men han nöjde sig inte. Mitt livsverk var förstört och min fru död. Samma sak med resten av gruppen. UTOM kobolden som regerade med sin överlägsenhet. Hur skoj tror ni det var?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Insnöad... Se codex.

Vad vet du om mig? Tror du att jag är kobold. Är det därför jag sitter och klagar på alvvapen? Jag känner dock två kobolder så jag VET vad en kobold är. Jag är 16 år gammal och rätt ny. Inte en flottig 40 årig gubbe som sitter och vrålar åt folk som förmer mer.

Tror du att du är bättre än mig bara för att ditt kött börjar ruttna och ditt minne blekna?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Sluta nu!

Ledsen men nu börjar jag bli sur. Då blir tråden otrevlig.... Och jag ger bara svar på tal.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Seriöst...

Du känner mig inte särskilt bra. Min roligaste och intressantaste gubbe var en snäll magiker utan några som helst attackbesvärjelser som gick runt i världen med ett ständigt leende. Han var vanar.

Jag vill dock inte att vissa raser ska favoriseras i spelperspektiv eftersom många av spelarna faktiskt gör krigare. Alver och dvärgar ÄR koboldiska i dessa perspektiv. Jag själv försöker få min grupp att undvika sådana impulser och få dem göra mer intressanta rp. Dock finns det en stor del av gruppen som gör krigare. Mest för att de är mer rustade för världen. En bonde kan inte lika mycket om världen och har inte de kunskaper som behövs. En krigare har också större anledning att äventyra.

Kraggbarabarer? Vad är koboldiskt med dem? Starka? Kolla dvärgarna. Tåliga? Kolla dvärgarna. Sedan blir de skit. Och deras vapenkonst och vapen är inte ens i närheten av dvärgarnas. De är inte koboldiska. Deras sega slöa tänkande och alla andra minus som de har gör dem kassa.

Dvärgar och alver är bäst. Dock vill jag hålla dem som bara lite bättre och inte höja dem till skyarna som krille gör.

Mina spelare gör nästan uteslutande vanarer för att folket i gruppen ska hålla sams bättre.

Klart jag tar illa upp om någon kallar mig dum. Särskilt när de inte vet något om mig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Historiska kobolder

"En kobold i min förra grupp dödade mig och min vän för att ta över vårt kungarike. Trots att vi var kompisar och hade känt varandra i flera år. Jag hade gett honom hur många previlegier som helst men han nöjde sig inte. Mitt livsverk var förstört och min fru död. Samma sak med resten av gruppen. UTOM kobolden som regerade med sin överlägsenhet. Hur skoj tror ni det var?"

Ungefär lika skoj som för kung Bethoc av Skottland när hans kusin Macbeth hade ihjäl'en, eller lika skoj som Erik XIV när han åt den ärtsoppa som bröderna Johan och Karl serverade.

Vad förväntar du dig om du är kung? Pussar och blommor hela dagen lång?

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Top