Nekromanti KRILLE! Det här är ta mig fan droppen.

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Oooooh-kej

Okej.. Detta är nästan ett personangrepp.. Men i intresset av forumbesökarnas hälsa..

Spänn av surfan!
Krille gör väl inget fel i att inte orka debattera?
Han har en åsikt, och när han nu, bokstavligt talat, inte vill slåss med dig mer så tycker du inte att den räknas! Är det verkligen rätt? Är det så att den som skriker högst har rätt? Att den som hittar mest fel i allt den andre säger "vinner" och får sin åsikt förklarad rätt?

Kom igen nu.. Alla frågor är inte attacker som du måste slå tillbaka på.. Dom kanske bara vill ha ett svar? Eller försöker skämta? (Som jag är säker på att lave försökte)
Världen är inte svart/vit, eller rättare sagt rollspelare/kobolder (Jag ser att jag just har blivit praktkobold själv..) utan vi är alla människor med egna värderingar som har förmågan att själva avgöra vad som är roligt! (..och nej jag gillar inte dungeoncrawl.) Jag vill inte stå här som livets lärare med pekpinnen i högsta hugg, men jag antar att det är så jag låter. Jag vill inte låta som jag försöker berätta för silversurfan vad som är rätt och fel (Tvärtom så handlar hela den här posten om att jag INTE gillar det..), utan jag försöker bara uppmana silversurfan till:

Lugna dig och tänk efter lite. Tänk efter lite på allt det jag har sagt. Det kanske bara är svammel i dina öron, men jag hoppas att om du testar lite nya synsätt så kommer du både må bättre och alla andra på forumet också.




...och nej. Detta är inte TV-shopsnack eller fejkad asiatisk visdom. Det är något som jag faktiskt står för och tror på. Ärligt talat alltså.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: [ ! ]

tjo. antar att jag käkat för många slevar amfetamin helt enkelt. =oP

jag tror en ursäkt vore på sin platts.. förlåt!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Seriöst...

Du verkar vara lite... och ta inte illa upp nu... dum... rollspel går liksom inte ut på att döda så många som möjligt så vem fan bryr sig om alver har bra vapen? det är roligare att spela rollspel utan att slåss alls... och om man inte slåss alls så spelar det ju ingen roll om man har värsta feta mega alv vapnet. och som någon annan sade så är inte alver koboldiska eftersom de visserligen har mer plus på de olika attributen än vanarer, men eftersom de är mycket mer svår spelade än människor så är de inte koboldiska... men seriöst, den enda riktiga koboldrasen i Eon är ju Kraggbarbarer... de är dåligt gjorda tycker jag... men det är bara min personliga åsikt, jag gillar verkligen dvärgar och tycker inte att dessa är koboldiska alls, det kanske har med att göra att jag gör bryggare och odlare för det mesta när jag gör dvärgar, d.v.s. dvärgar vars liv inte går ut på att slåss utan på att leva ett normalt liv fast med lite äventyr i sig... men visst vill du göra en krigsmaskin så är väl dvärgar koboldiska... men seriöst för krigare så är ju Frakk trukher bättre och vill man göra en magiker så är Sanari alver valet man antagligen väljer... men vill man å andra sidan ha en rolig rollperson som man kan ha lite kul med, då gör man en dvärg. Mn kan t.o.m. göra en dvärgiska krigare och ha kul med dom... ja nu orkar jag inte mer... jag hoppas du är en glad prick i verkligheten och luktar på alla gula och blåa blommor i världen

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Kobolder är allvarliga...

Om man inte tar spelet på allvar så har man ingen drivkraft att bli mäktigast och odödligast (ursäkta att jag konjugerar superlativ :gremsmile:.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Spårat ur

Är det bara jag som tycker att den här diskussionen har spårat ur en aning. Från en enkel synpunkt till en fet, och i min meningen hetsig, diskussion om kobolder och allt vad det innebär. Vi som så många gånger har sagt att man ska få spela hur man vill. Det finns inget "rätt" och inget "fel". Kan ju inte vara kul för kobolderna att läsa detta.

Är det inte dags att sätta punkt?

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Oooooh-kej

Titta! Det fanns en sansad människa på den här tråden trots allt ;-)

/Anders
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Du inser vad förkortningen blir va?

KRIS för de som inte fattade det.
"Om du någon gång gång blir nerklankad av din SL för att du är kobold, ring då till KRIS. Det är gratis. Och du, du får vara anonym."

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Du inser vad förkortningen blir va?

Det borde även finnas en "kobold-ombudsman", KO :)
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Snälla lilla silver/Ett väldigt sarkastiskt inlägg

Kan du ta o kamma till dig? Hur gammal är du egentligen, 12 eller? Skulle vara intresant att få träffa dig på riktigt och få alla mina förutfattade meningar om kobolder besannade.
Var var du 79-80 när vi riktiga spelare började spela, var du ens född då?

Det finns mycket i EON som jag inte gillar och det ignorerar jag eller så gör jag om det till något som passar mig och mina spelare. Den stora skillnaden mellan kobolder(som dig) o icke kobolder(som mig) är vi icke kobolder inte är några regelslavar och vågar ändra i regelverket tillskillnad från vissa andra jag kan nämna.

Dougald/har ruttnat på silver förut o lär väl göra det igen.
 

Devram

Veteran
Joined
3 Jul 2001
Messages
10
Location
Kalix, Sverige
japanska svärd och sånt

Men svärden som Learam gör är ju efter samma teknik som japanerna gjorde sina ju



"En kung är människans bästa skydd mot dess värsta tyrann, dem själva"
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Men lilla gubben

Har du inte missat något nu? Baschans på vapen är halva rör och därigenom blir alla humanoida varelser(det är upprättgående varelser med ett par ben, ett par armar och med ett huvud) "kunniga" på vapen eftersom dom har ett färdighetsvärde.

Dougald/på korståg mot trikåklädda seriehjälter
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Människor...

... är ganska krigiska de också. Hur mycket stadsvakter finns det i en normal stad? Hur många värnpliktiga finns det? Hur stora arméer håller människor? Hur många lönnmördare, prisjägare, sjömän, pirater, tjuvar, livvakter, andra kriminella finns det? Räkna in prästerskapets inkvisitatörer och deras krigarpräster... Vad har vi då?

En hel armé. Minst. Alver har nästan inga egentliga stående arméer, inte heller har de kriminella, stadsvakt eller prästerskap... Allt som allt är människor mycket mer krigiska rent generellt. Med ditt resonemang är ju tiraker de absolut mest koboldiska eftersom det i stort sett inte finns en enda tirak som inte kan slåss. Nästan hela deras befolkning kan slåss.

Anledningen till att det är människor och inte alver som dominerar är helt logiskt. Människor expanderar mer. Människor drivs av en helt annan egoism än vad alver gör. Detsamma med dvärgar, de är inte heller speciellt expansiva. Tiraker är definitivt expansiva, men de slår ju ihjäl varandra ganska regelbundet så de finns ingen risk för överbefolkning från deras sida heller.

Ja, alver smider uppenbarligen bättre vapen än människor. Är det så konstigt? De har minst tre livstider längre tid än människor på sig att lära sig smida. Ju längre man arbetar med något, desto bättre blir man. Och alver lever ju definitivt länge, så det är helt logiskt att de skulle vara bättre på smide. Om de inte hade varit det så hade det ju varit något konstigt, inte sant?

Dessutom undrar jag. Varför är du så grinig? Om du nu tycker att Krille är en Kobold, idiot, tönt, eller precis vad som helst. Ignorera honom. Jag förstår inte varför du envisas med att fortsätta tjöta på honom när han uppenbarligen varken har lust att diskutera med dig, tar illa upp av dina sågningar eller ens bryr sig ett skvatt.

Ge dig nu.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Inte för att det lär hjälpa...

...men om du orkar lyfta din blick fran inkvisitionens heliga varv att branna alla kobolder, kanske du kan kolla foljande lank

http://www.montecook.com/anrant.html Som sagt, inte for att jag tror att du kommer att andra din asikt om nanting, men da har jag i alla fall gjort mitt for att forsoka.

Magnus

(som garna spelar precis sa som han tycker ar roligt oavsett om intelligentian eller nan annan tycker att det ar fel. Och i sa fall stolt kallar sig kobold)


Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

zorgzo

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
21
Location
Hova
Re: Seriöst...

Hallå, jag är ni här på forum. Nu har jag läst en massa skit som ni har skrivit till varandra och har nu tänkt vara med i debatten om det går för sig? Vet Largoi, där fick du in en bra träff, rollspel ska absolut inte handla om bara strid, säskillt inte i eon då det är så svårt att att överleva en utan "supersnubbar". Allt blir så mycket roligare utan strider hela tiden. En annan grej du hade lite smått rätt om, det står absolut för lite om Kraggbarbarer, bara en massa skit som man inte kan sammanfatta som gör att det är nästan omöjligt att spela en ordentligt. Vad var det för jävla skit om att om man vill va krigare så ska man va frakktrukh, eller magiker sanarialv. Det är väl mycket roligare att spela t.e.x en pyar om man vill va krigare, eller vanar till magiker. Allting handlar nu för tiden bara om att ha den mäktigaste snubben hit och det mäktigaste vapnet dit. SÅ JÄVLA TRÄLIGT! Det är ju inte det som gör en rolperson rolig utan karaktären. Det kan vara mycket roligare att spela en konkurshotad mattknytare, än den förnämsta av constentinerordenriddarna (hoppas jag stavade rätt...)
Kan inte folk fatta det någon gång! Hoppas verkligen att du inte stod för det där!

-Zorg(jag är stolt över mitt yrke!)
 

zorgzo

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
21
Location
Hova
Re: Sluta nu!

Ursäkta men har du inte blivit lite för personlig nu, jag trodde inte att det var meningen att vi skulle syssla med sånt här? förlåt jag ska inte utala mig, för jag har gu inte varit med i debatten förut men är det inte meningen att vi ska prata om eon, inte kretsarna runt de. Sånt är till för knappen SKICKA PRIVAT.

-zorgzo(fortfarande stolt över mitt yrke)
 

zorgzo

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
21
Location
Hova
Re: Lär kobolderna läsa...

De var då ett jävla prat om kobolder. lägg ner! prata eon nu!

-zorgzo was here
 

zorgzo

Veteran
Joined
11 Jul 2001
Messages
21
Location
Hova
Re: Snälla du!!

Snälla Krille jag får jag går snart på plankan, kan ingen be alla dessa koboldiska kobolder att lägga ner det här jävla koboldsnacket nån gång!

- Fy fan, säger zorgzo
 
Top