Nekromanti Krank kollar på Game of Thrones säsong 6

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
krank;n186092 said:
Inte så mycket close-ups, men nog har vi sett ett gäng vaginor. Dock ids jag verkligen inte gå tillbaks och läsa mina recensioner för att räkna...
Nu har jag googlat det! (Gud förbjude att någon hittar min sökhistoria...)

I Game of Thrones har exakt noll vaginor visats i serien. Det finns en del shots i serien som visar vad som "ska" vara en vagina, men det är ett kameratrick. I princip alla har så kallade "Vagina-wigs", filmas från undvikande kamera-vinklar eller helt enkelt retuscherar dit en fejk-vagina i de fall där vaginan visas.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
krank;n186098 said:
Nu kommer jag inte ihåg hur det var, berättade Sansa nån gång för Jonte att Lillfinger var den som gett henne till Skeletor? Jag minns att hon mötte Lillfinger och skällde ut honom uppe i svartslottet, men inga detaljer. För om Jonte visste att Lillfinger var inblandad där skulle han helt säkert inte vilja samarbeta. För Jonte är en idiot som inte kan taktik eller sätta sina känslor åt sidan i fem sekunder.
Jonte har ingen aning vem Littlefinger är. Sansa träffade honom en bit från muren, det var bara Brienne och Sansa som visste att han var där. Om Jonte har några känslor för Littlefinger så är de helt baserade på rykten. Men visst, Sansa kanske kalkylerade att Jon skulle tacka nej till hjälpen på grund av att han inte vill sätta sig i beroende-ställning? Jag vet inte om det är ett alternativ att föredra framför att bli mördad i en snödriva igen...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Mundo;n186099 said:
I Game of Thrones har exakt noll vaginor visats i serien. Det finns en del shots i serien som visar vad som "ska" vara en vagina, men det är ett kameratrick. I princip alla har så kallade "Vagina-wigs", filmas från undvikande kamera-vinklar eller helt enkelt retuscherar dit en fejk-vagina i de fall där vaginan visas.
Ja alltså, att de använder merkins och fejk är ju en sak, men det är lite som att hävda att de inte haft några drakar i serien för att de bara haft CGI-drakar. Och minst en schlong har ju också varit fejk (Hodors).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Mundo;n186100 said:
Sansa kanske kalkylerade att Jon skulle tacka nej till hjälpen på grund av att han inte vill sätta sig i beroende-ställning?
Dåså, om Sansa inte visste så var det väl för att hon ville slippa ha en diskussion om exakt varför hon tror sig ha anledning att tro att fingret ska svara och komma med folk. För då skulle hon eventuellt behöva gå in på grejen med Lillfinger och Skeletor. Och då skulle Jonte fetneka.

Så hon typ sidsteppade hela den diskussionen.

OM man vill läsa snällt, då.

Mundo;n186100 said:
Jag vet inte om det är ett alternativ att föredra framför att bli mördad i en snödriva igen...
Den återuppväckte Snöjonte är en övermodig idiot som tror att han är odödlig. Jag tror att Sansa gjorde ett korrekt val i att inte blanda in idioten.
 

Brynhold

Veteran
Joined
23 Feb 2014
Messages
58
Det är också fascinerande hur inte en kotte märkt hur lillfingrets armé ridit norrut och därmed kunnat varna Skeletor. Kanske var alla trötta på honom och sket i å skicka nå korpar.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Brynhold;n186106 said:
Det är också fascinerande hur inte en kotte märkt hur lillfingrets armé ridit norrut och därmed kunnat varna Skeletor. Kanske var alla trötta på honom och sket i å skicka nå korpar.
Eller bara sätta ut några spejare innan slaget börjar.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag tror lite av Danny's mordiska tendenser är ett familjedrag för vissa Targaryons... vilket ju Tyrion noterar. Så om hon inte har någon där som lite så där lätt drar in dessa tendenserna så tenderar hon att föreslå det sämsta alternativet i de flesta fallen.

Så fort de där två mästarna typ sa "Döda honom, han är inte en av oss, han är en commoner!", så hade jag direkt en stark känsla av att de två var de som skulle dö. XD

Harpyor utanför murarna var lite konstigt... en "ooo...kay?" typ av känsla om det.

Personligen fick jag inte en känsla av att Danny flörtade med Syster Greyjoy... att Syster Greyjoy gjorde det såg jag... men Dannys utryck och så när scenen pågick såg för mig helt ut som att Danny var road över vad Syster Greyjoy sade och föreslog mer än något annat. Men jag kan ju ha fel så klart.

Håller med om att Jon kanske borde ha frågat Sansa om Ramsay, pga hennes erfarenhet av honom. Dock så kan ju Jon inte göra något annorlunda, mer än att dra sig ur striden helt och hållet ju... men eftersom Sansa var så på om att de måste få tillbaka Winterfel, så har Jon ju inte särskilt många andra grejer han faktiskt kan göra. Att dra sig ur hade nog inte heller suttit särskilt bra med de styrkorna han redan har heller, de hade antagligen lämnat honom då. Vilket ju då gör hela den där grejen med att Sansa inte berättar för Jon om The Vales trupper konstigare. Det enda jag kan tänka mig är att hon kanske faktiskt inte visste om The Vales trupper kommer anlända för att hjälpa eller inte.

Under hela den där scenen där Rikkon springer så satt jag och tänkte "Serpentine! Serpentine!" nästan hela tiden. XD

Och som någon i tråden sa, och som jag också såg snubben som har HEMA youtubekanalen "Scholagladiatoria" säga (när han snackade om hela denna striden, hans bakgrund är historiska strider och så, bl.a), så var där igentligen inget bättre håll att ta sig än mot fienden för att undvika pilregnet som de skickade iväg mot honom... de skickade ju också pilregnet innan Jon satte fart på hästen igen ju. Och de tid det tagit honom att vända hästen och få igång den i motsatt riktning och så är nog rätt dyrbara sekunder i en sådan situation. De förväntade sig nog inte att han skulle rusa rakt mot dem. Sen kompenserar ju bågskyttarna för hans framfart, varpå han inte kunde undvika nästa pilregn.


När det gäller att The Vale's krigare kommer precis i rätt tid för att rädda alla... ha detta i tanken... det är Littlefinger vi snackar om här!


Vad är det som säger att anledningen att de kommer "precis i rätt tid" är för att de just exakt vid den tidpunkten anländer till området? Vi vet ju att Sansa redan har snackat med Littlefinger person till person inte så himla lång tid innan (visst han kanske inte hade trupper med sig just då... men ändå)... och det är ju åter igen Littlefinger vi snackar om här... så även om Sansa vid det tillfället inte ville ha hans hjälp, så kanske Littlefinger ändå hade förberet för att komma till hjälp ändå. Att han sen får Sansas förfrågan om hjälp är ju igentligen bara en bonus, för då har han ju redan ett "Plz halp!" från Sansa som mer legitimerar att han faktiskt är där (får en känsla av att han klivit in oavsätt om han fått förfrågan eller inte).

Så kanske Littlefinger väntar till just exakt detta ögonblicket, när Starkarnas trupper är på väg att förlora, när deras trupper har minskat drastiskt... när Littlefinger kan svepa in (eller ja... "hans" trupper sveper in) och rädda dagen. Där Littlefinger på vissa sätt få all äran för att ha räddat dem, OCH... och, ha långt fler trupper än vad Jon och Sansa har, där de antagligen kommer tvingas till att förlita sig på Littlefingers trupper för beskydd.

För vad är det trots allt Littlefinger allt som oftast eftersträvar? Makt... han eftersträvar nästan alltid makt, och detta är ett perfekt tillfälle att roffa åt sig en typ av makt, nästa steg på hans planer till mer makt. Som sagt... detta är Littlefinger vi snackar om här trots allt.

Visst... faktumet att Sansa är med Littlefinger vid tillfället, när trupperna visar sig, kanske talar lite för att The Vales trupper kom ditt precis då... men där är inget igentligen som säger att Littlefinger inte bara har väntat i kulliserna i närheten på Sansas "Plz halp!", och sedan bara sagt "Vänta på oss vid X plats, vi är snart där!", ett spel för galleriet (Sansa, och Jon, och alla andra där). Det kanske visar sig senare att detta inte alls är fallet, vi får liksom vänta och se, kanske till och med till sista säsongen av hela serien avslutas... men just nu finns där en chans att detta är totalt utefter Littlefingers plan, och eftersom det är Littlefinger så utesluter jag inte något sådant när det gäller honom.

Jaja...


Det var synd att Wun Wun dog, men det var åtminstone inte förgäves i alla fall. Tyckte alltid det var lite konstigt dock att Wun Wun aldrig använde vapen och sådant här... jag menar... en jätte med lite rustning, en stor fet sköld, och en halv trästamm eller något som vapen... han hade gjort pulvermos av Boltons halvmåne av sköldsnubbar ju!

Något som jag verkligen gillade med scenen när Jon bankar Bolton nylle, var att han faktiskt slutar (efter att han ser Sansa), att han faktiskt drar sig undan och inte sjunker till Ramsays nivå... visserligen man måste sjunka rätt lågt för att nå den nivån, men ändå... jag gillade att han slutade. Visst, tanken är väl andå att avrätta honom för vad han har gjort, men inte på en typ av nivå som Ramsay tenderar vilja göra det.

Sansas slutscen... för det mesta så tyckte jag den var bra. Gillade att Sansa var på väg att vända sig bort när hundarna gav sig på Ramsay, men att hon bestämnde sig för att forstätta titta under en tid. Visserligen så kanskle betyder det att hon kanske är på väg att gå på ett spår mer likt Ramsay, bli mer hänsynslös och så... hon hade ju redan lite bestämt sig för att Rikkon var så gott som dör redan tidigare (vilket hon ju igentligen har rätt om helt)... men det ska ändå bli intressant att få se vad som händer med henna, hur hon blir som person och så hädanefter.

Det enda som jag störde mig rätt kraftig på med den scenen dock... var faktumet att Ramsay sattes i hundarnas utrymme, med hundarnas egna gallerdörrar öppna... och att det inte var föränn efter Sansa hade snackat med honom om allt som hundarna tillslut bestämde sig för att kliva ur sinna burar och ge sig på Ramsay. Ramsay hade ju antagligen suttit där i redan några timmar, baserat på hur mörkt det var... och en ca 7 dagars hungriga hundar hade inte väntat så länge... Ramsay hade redan varit död när väl Sansa hade kommit ditt. Det enda de hade behövt göra hade varit något som att Sansa hade ett eller två längre tunna rep med sig, tagit sig in i rummet där Ramsay sitter, snackat med honom medan hon bundit fast repet i hakarna eller något till hundarnas dörrar, tagit sig ur rummet, stängt den yttre gallerdörren... och sedan dragit upp alla hakarna till hundarnas dörrar vid rätt ögonblick. Eller någon annan typ av uppsättning där det varit lättare att släppa lös hundarna på honom... kanske till och med tvingat honom till att springa medan de släppt hundarna lös på honom. Men som scenen var nu så störde den detaljen mig en del, Sansa hadde aldrig haft chansen att snacka med Ramsay pga hur uppsättningen var.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Brynhold;n186072 said:
Arya hugger av ljuset så det blir mörkt. T-X öppnar dörren bakom sig så det blir ljust... och varför inte vänta på att arya förblöder när man ändå håller på. Ondingar är alltid så arroganta.
*gjorde lite research, använde logik, och matematik* XD

I scenen som detta händer, så just i ögonblicket när T-X börjar gå mot Arya, och kamran zoomar in på Arya när hon blundar och sedan hugger ljuset och de klipper av ljudet från scenen... under de få sekunderna så hör man T-X ta 5 steg.

Enligt IMDB på internet så är T-X's skådespelerska, Faye Marsay, ca 5'2 fot lång, så ca 1.57 meter lång.

Och igen enligt internet så ska man för kvinnor använda formeln utav antalet inch gånger 0.413 för att få fram ett ca nummer på hur lång hennes steg kanske är.

5'2 är = 62 tum.

62" x 0.413 = ~25.6".

25.6" = ~65 cm.

65cm x 5 steg = 3.25 meter.

Avståndet mellan T-X och Arya när T-X stannar till i rummet och tittar bort mor Arya, ser gissningsvis ut att vara en ca 4-5 meter... kanske till och med 6. Och ser ut att vara runt ca halvägs in i rummet.

Sen tar hon 5 steg framåt, och Arya hugger ljuset. Vilket betyder att T-X är kanske 1-3 meter bort från Arya, men en ca 7-9 meter bort från ytterdörren.

Så... hinna vända sig om, ta sig till dörren i mörker, hitta dörren och öppna den i mörker, innan Arya har kört Needle rätt igenom kroppen på henne med hjälp av sina ninja-darkness-fighting skillz... känns inte så himma logisk i detta faller. ;)


*points to self* ... I iz a nerd... XD


För övrig... varför skulle T-X anta att en person som bara har vunnit över henne en gång (har jag för mig... två gånger?), och som dessutom har fått tarmarna och magen omrörd utav en dolk, att denne personen skulle kunna vinna över henne i just denna situationen? Nääh... specielt inte eftersom T-X på det kraftigt ogillar Arya, och har gjort så under en längre tid, så ser hon inte Arya som ett faktiskt hot i denna situationen. XD
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Du har missat att ta med en detalj de planterade i detta avsnittet som jag till fullo förväntar mig får utdelning i säsongsfinalen.
När Davos är ute och promenerar runt lägret, som ligger på ungefär samma ställe som Stannis läger, hittar han resterna av ett bål och en svedd trähäst.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Till de som tycker att det är konstigt att det befinner sig harpyor utanför staden.

Tänk lite. Hur ser Harpyorna/Slavmästarna på situationen?

Ifrån deras synvinkel är det här ett litet slavuppror som de precis håller på att slå ner. Det viktiga här att se till att de verkligen får slut på upproret. De vet att deras enda farliga fiende (Unsullied) har befäst sig inne i stora pyramiden, så det är fritt fram ute i staden.

Med det så är det uppenbart vad Harpyorna gör, de hindra folk från att fly ifrån staden (för det här är ju slavjakt) och har precis interceptat en grupp civilia som gör precis det.
De förväntar sig inte att det ska komma en bunt förstärkningar.
 

Brynhold

Veteran
Joined
23 Feb 2014
Messages
58
Rhodryn;n186118 said:
*gjorde lite research, använde logik, och matematik* XD

I scenen som detta händer, så just i ögonblicket när T-X börjar gå mot Arya, och kamran zoomar in på Arya när hon blundar och sedan hugger ljuset och de klipper av ljudet från scenen... under de få sekunderna så hör man T-X ta 5 steg.

Enligt IMDB på internet så är T-X's skådespelerska, Faye Marsay, ca 5'2 fot lång, så ca 1.57 meter lång.

Och igen enligt internet så ska man för kvinnor använda formeln utav antalet inch gånger 0.413 för att få fram ett ca nummer på hur lång hennes steg kanske är.

5'2 är = 62 tum.

62" x 0.413 = ~25.6".

25.6" = ~65 cm.

65cm x 5 steg = 3.25 meter.

Avståndet mellan T-X och Arya när T-X stannar till i rummet och tittar bort mor Arya, ser gissningsvis ut att vara en ca 4-5 meter... kanske till och med 6. Och ser ut att vara runt ca halvägs in i rummet.

Sen tar hon 5 steg framåt, och Arya hugger ljuset. Vilket betyder att T-X är kanske 1-3 meter bort från Arya, men en ca 7-9 meter bort från ytterdörren.

Så... hinna vända sig om, ta sig till dörren i mörker, hitta dörren och öppna den i mörker, innan Arya har kört Needle rätt igenom kroppen på henne med hjälp av sina ninja-darkness-fighting skillz... känns inte så himma logisk i detta faller. ;)


*points to self* ... I iz a nerd... XD


För övrig... varför skulle T-X anta att en person som bara har vunnit över henne en gång (har jag för mig... två gånger?), och som dessutom har fått tarmarna och magen omrörd utav en dolk, att denne personen skulle kunna vinna över henne i just denna situationen? Nääh... specielt inte eftersom T-X på det kraftigt ogillar Arya, och har gjort så under en längre tid, så ser hon inte Arya som ett faktiskt hot i denna situationen. XD
Ok, avståndet var perfekt uträknat av arya så att T-X inte skulle kunna vända när hon ser vad arya är påväg att göra eller springa fram och stöta kniven i henne då hon står öppen för anfall efter att ha huggit av ljuset : ) Ninja-desu! T-X har väl inte blindtränats? så antar att det var en ny situation för henne, därav förlora hon. Alltså borde hon retirerat. Öppna en dörr i mörker är rätt lätt faktiskt. Men med mängden hjältepoäng arya har att spendera så spela det nog ingen roll :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Staffan;n186120 said:
Du har missat att ta med en detalj de planterade i detta avsnittet som jag till fullo förväntar mig får utdelning i säsongsfinalen.
Jag missade det inte. Jag såg det bara inte som speciellt viktigt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Rhodryn;n186117 said:
Och som någon i tråden sa, och som jag också såg snubben som har HEMA youtubekanalen "Scholagladiatoria" säga (när han snackade om hela denna striden, hans bakgrund är historiska strider och så, bl.a), så var där igentligen inget bättre håll att ta sig än mot fienden för att undvika pilregnet som de skickade iväg mot honom... de skickade ju också pilregnet innan Jon satte fart på hästen igen ju. Och de tid det tagit honom att vända hästen och få igång den i motsatt riktning och så är nog rätt dyrbara sekunder i en sådan situation. De förväntade sig nog inte att han skulle rusa rakt mot dem. Sen kompenserar ju bågskyttarna för hans framfart, varpå han inte kunde undvika nästa pilregn.
Hade han gjort som han borde, dvs vänt och börjat rida "hemåt" direkt när han såg att Rikkon var död, istället för att ha en staring contest som Skeletor (korrekt) tolkade som att Snöjonte nu var lagom arg för att fatta stendumma beslut, så hade pilarna inte hunnit nå honom.

Men visst, om man vill hitta ursäkter för idiot-jontes beslut så kan man väl...
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
krank;n186131 said:
Jag missade det inte. Jag såg det bara inte som speciellt viktigt.
Jag tror det kommer avgöra Melisandres livslängd ganska så direkt.

Jag vet vem jag hejar på iallafall...

 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Mundo;n186084 said:
Staph. I vilken scen/säsong/avsnitt får vi close-up-shot på en vagina? Bröst finns där gott om, rumpor likaså... Men tror inte vi har några kvinnliga könsorgan än så länge?
Fler vaginor och färre merkins!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
krank;n186132 said:
Hade han gjort som han borde, dvs vänt och börjat rida "hemåt" direkt när han såg att Rikkon var död, istället för att ha en staring contest som Skeletor (korrekt) tolkade som att Snöjonte nu var lagom arg för att fatta stendumma beslut, så hade pilarna inte hunnit nå honom.

Men visst, om man vill hitta ursäkter för idiot-jontes beslut så kan man väl...
Tycker det hade varit konstigare om han hade gått "Jaahopp... Rikkon dog... jaja... jag får väl vända hemåt då" och direkt vänt om. Att folk kanske gör dumma beslut när det gäller familj och vänner... eller till och med främlingar... när det finns en chans att de personerna kan/kommer dö, eller precis har dött, är inget ovanligt. Om något så är det rätt mänskligt. Visst, det beror lite på personens egna natur också ovanpå den mänskliga, för vissa personer skulle inte ens ha försökt rädda Rikkon när det hela började hända, pga X anledning.

Ledde Jons känslomässiga ageranden och beslut till att hans arme tog en jävla massa stryk... jupp, definitivt. Men även om Jon inte hade gjort vad han gjorde så är jag rätt säker på att slutresultatet hade varit rätt liknande den vi fick se... med vissa modifikationer så klart. Ramsay har övertaget med sin arme... fler kavelerister, fler infanterister, och fler bågskyttar. Ramsay hade kunnat överösa Jons arme med pillar, och bara nöta ut dem till sista man eller tills de flytt.

Och visst Jons arme hade kunnat skjuta tillbaka, men eftersom de har färre bågskyttar, och beroende på var Ramsay plaserat sin arme när pillregnen börjar (kullar och sådant runomkring Jons arme t.ex), för att inte tala om Ramsays infanteri med pavis sköld som hade varit ett oerhört bra skydd mot pilregns... sköldpads formering och bara marschera rakt mot Jons arme som en stor nästan ogenomtränglig mur, eller blanda in sig med bågskyttarna för att slydda dem från pilregn, etc... oavsätt vad Jon och hans arme hade gjort för val här, förutom att fly, hade ledt till att Jon och hans arme hade fått en jäkla massa stryk.... och återigen antagligen förlorat om inte The Vale enheterna sen då kommer in i slutskedet och räddat dem.

Faktumet är att om vi tar bort biten att fly från slagfältet skulle varit den bästa lösningen på det hela, live to fight another day etc... och ser till motståndets beväpning och mängd, och jons armes beväpning och mängd... så är vad de gjorde, full fart framåt rätt in i smeten, den bästa lösningen. Det ger Ramsay mindre chans att bara nöta ut Jons arme utan att behöva förlora särskilt många av hans egna arme, och det ger Jons arme en mycket större chans att kanske med lite tur lyckas bryta ryggen på några av enheterna så att de enheterna kanske fallerar och flyr från slagfältet.

Faktiskt... till och med lösningen av att Jons arme skulle flytt redan innan det ens börjat, hade inte varit en särskilt bra lösning den hellet... för jag har en känsla av att om de gjort det så hade antagligen en stor del av Jons arme helt enkelt lämnat honom, och jag tror inte att The Vales enheter hade varit nog för att fylla ut Jons arme för till en sådan nivå attden kunnat rå på Ramsays arme, för att inte tala om att ännu färre skulle vilja hjälpa dem pga "Ja den där Stark pojken är ju en feg jäkel, varför ska vi hjälpa honom?"... att fly hade inte varit en lösning som hade hjälpt Stark barnen att återvinna sitt hem.

Så även om "lösningen" på problemet i detta fallet inte är en så där himla bra plan heller... bara rusa rakt in... så ger den dem åtminstone en chans. Visserligen en chans som inte uppenbarade sig tyvärr för dem... inte förrän The Vale då kom in i det hela så klart. Men där är jag rätt övertygad om att Littlefinger medvetet väntade till de sista minutrarna av striden innan han skickade in sitt folk.

För mig så känns Jon som en sådan där person som i våran tid antagligen skulle ha blivit en brandman, eller polis, eller någon typ av soldat. Han skulle dyka in i ett brinnande hus för att rädda någon fast där inne, hjälpa folk i nöd, och allt vad det nu än kan vara. Utan personer som Jon så har jag en känsla av att få människor i dagsläget, som skulle kunna räddas, skulle överleva om de var i knipa i våran tid. Jon är helt enkelt en person som inte kan hjälpa det, han är någon som bara måste försöka hjälpa om han kan, slåss för det som är rätt, eller vad det nu än kan vara... och det ser jag inte som något som skulle göra honom till en idiot eller något.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Rhodryn;n186154 said:
Jon är helt enkelt en person som inte kan hjälpa det, han är någon som bara måste försöka hjälpa om han kan, slåss för det som är rätt, eller vad det nu än kan vara... och det ser jag inte som något som skulle göra honom till en idiot eller något.
Det här ser ut som ett felslut, tycker jag. Hans ambitioner gör honom inte till en idiot, nej, men det är fullt möjligt att bete sig som en fullständig idiot helt oavsett skrupler. Det är fullt möjligt att vara Både en super-idealistisk machoman och en idiot.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Rhodryn;n186154 said:
Tycker det hade varit konstigare om han hade gått "Jaahopp... Rikkon dog... jaja... jag får väl vända hemåt då" och direkt vänt om. Att folk kanske gör dumma beslut när det gäller familj och vänner... eller till och med främlingar... när det finns en chans att de personerna kan/kommer dö, eller precis har dött, är inget ovanligt. Om något så är det rätt mänskligt.
Jag har aldrig sagt att jag inte förstår beslutet. Men det gör definitivt honom till en rätt oduglig ledare. Att något är "mänskligt" är ingen ursäkt i mina ögon.

Rhodryn;n186154 said:
Ramsay hade kunnat överösa Jons arme med pillar, och bara nöta ut dem till sista man eller tills de flytt.
Pilar når inte hur långt som helst. Om jag minns deras plan rätt så var deras enda (!) realistiska möjlighet att vinna att låta Skeletors armé avancera mot dem och försöka göra en kniptång.

Jons agerande förstörde den enda plan de hade som haft minsta lilla chans att lyckas.

De flesta som dog i det där slaget gjorde det för att Jon är en dålig ledare.


Rhodryn;n186154 said:
För mig så känns Jon som en sådan där person som i våran tid antagligen skulle ha blivit en brandman, eller polis, eller någon typ av soldat. Han skulle dyka in i ett brinnande hus för att rädda någon fast där inne, hjälpa folk i nöd, och allt vad det nu än kan vara. Utan personer som Jon så har jag en känsla av att få människor i dagsläget, som skulle kunna räddas, skulle överleva om de var i knipa i våran tid. Jon är helt enkelt en person som inte kan hjälpa det, han är någon som bara måste försöka hjälpa om han kan, slåss för det som är rätt, eller vad det nu än kan vara... och det ser jag inte som något som skulle göra honom till en idiot eller något.
Han skulle har varit en skitdålig brandman etc också. Finns det något sådana behöver kunna göra så är det att göra rimliga riskbedömningar och lägga sina jävla känslor åt sidan. Det kan uppenbart inte Jonte göra överhuvudtaget.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
krank;n186160 said:
Han skulle har varit en skitdålig brandman etc också. Finns det något sådana behöver kunna göra så är det att göra rimliga riskbedömningar och lägga sina jävla känslor åt sidan. Det kan uppenbart inte Jonte göra överhuvudtaget.
WORD!
 
Top