Nekromanti Krama En Nybörjare-Veckan

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Haha!

Först får jag hälsa dig välkommen, alltid kul med nytt folk.

Man skriver in ett inlägg och hoppas att någon svarar på det. :gremwink: Resten är mest detaljer. Konflikter slutar oftast med att folk antingen inte kommer någon vart, eller så upptäcker de att de egentligen bara bråkade om hur de definierade en och samma sak. Vad de inte gör är att lära sig från erfarenhet.

Alternativt kommer diskussionen ebba ut i OT (Off Topic, alltså sådant som egentligen inte hör hemma på forumet) och låsas av moderatorerna. En användarguide skulle vara svår att sammanställa och folk skulle klaga på att de beskrivs felaktigt. Dock kan man generellt säga att de flesta personer som regelbundet befinner sig här är trevliga människor, bara man är trevlig själv. De två frågor du bör undvika är "när slutar jag vara grisodlare" och "vilket är det bästa skräckspelet" (då får du se en diskussion som aldrig slutar...).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hej, säger jag med.

Välkommen till forumet! Först så trodde jag att du var en decoy spelad av Morgoth, som hämnd på mig..(Se förra avsnittet av "Rollspelsforumet", där jag spelar en ny användare med samma intressen som honom)

Jag är nämligen rätt säker på att jag är den användare på forumet som sagt "harmoni" flest gånger, Upplevande är en tredjedel av min identitet, Nobilis rockar, och dessutom såg din avatar misstänkt Morgothisk ut.. Men efter att ha genomfört all denna efterforskning så fick jag förkasta iden, så jag säger "välkommen" istället..

Okej, kanske lite egocentriskt inlägg.. Uhh.. Men nu vet du ju iallafall att du inte är ensam som harmonistflummare på forumet.. Nåja, det kanske inte är din identitet ändå, men.. äh. Jag tror på att prata igenom saker. Välkommen, hur som helst.
 

Harmonia

Veteran
Joined
15 Dec 2002
Messages
12
Location
Göteborg
Tack! [ANT]

Du verkar vara en sjysst kille, du med. Harmoni får vi nog diskutera någon gång, för det är väl det man gör här, va? Eeeh... ^_^

Avataren kommer från Final Fantasy 9, och om jag får säga det själv är den underbart gullig. ^_^

/Liz, öronbeklädd ^_^
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Haha!

Eftersom denhär tråden handlar om att ta hand om nybörjare måste jag dra mitt strå till stacken jag med.

[oseriös]
Okej, det första du ska göra, är att börja skriva en massa OT-meddelanden. Ta exempel av troberg, walium och Storuggla (du har ju stulit hans japan-smileysar redan :gremwink: ), och lär dig konsten. Jag är fortfarande lärling, tyvärr. Men jag är på bättringsvägen :gremsmirk:[/oseriös]

Däremot vill jag hälsa dig varmt välkommen till forumet. Här behövs mer tjejer, och jag är ganska säker på att ifall du fortsätter hänga här blir du den femte aktiva tjejen som finns på wrnus:s forum (Kornella, Insignia, w176 och magoo är de andra, har jag glömt någon?) vilket är ganska dålig procentuell fördelning, som åtminstone jag vill förbättra.

Dessutom gillar du uppenbarligen Nobilis, vilket är ett spel som jag inte hört något annat än bra om.

/Liz, vill gärna bli kramad
Nä vet du vad! Sådana sexistiska kommentarer får du spara till lunarstorm! :gremwink:

/Black Dwarf, som var väldigt oseriös med den sista kommentaren.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Haha!

Ta exempel av troberg, walium och Storuggla (du har ju stulit hans japan-smileysar redan ), och lär dig konsten. Jag är fortfarande lärling, tyvärr.
Jag är stolt över att bli listad först! (Fast jag skriver faktiskt övervägande seriösa inlägg, de får bara inte lika mycket uppmärksamhet...)

Jag tror du passerade lärlingstadiet när du drog igång tråden om sex i rollspel. It is time for you to leave, little grasshopper.

jag är ganska säker på att ifall du fortsätter hänga här blir du den femte aktiva tjejen som finns på wrnus:s forum (Kornella, Insignia, w176 och magoo är de andra, har jag glömt någon?)
Det finns några till, men de är inte så aktiva. Den enda jag kommer på nu är BigTimeKiller. Sen var det väl någon (Arvidos?) som hade något slags cybertransvestitism för sig nyligen...

Det beror nog på vilka forum man hänger på.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Haha!

Jag är stolt över att bli listad först!
Det var bara en gentjänst för att du listade mig först närdet gllde vilka du helst ger dig på med cynismer. Tro inget annat nu.

Jag tror du passerade lärlingstadiet när du drog igång tråden om sex i rollspel. It is time for you to leave, little grasshopper.
Det är mycket möjligt. Krille har flåsat mig i nacken sen dess. Och jag blev ju faktiskt Oote-mästare i Arvidos test.

Det finns några till, men de är inte så aktiva. Den enda jag kommer på nu är BigTimeKiller. Sen var det väl någon (Arvidos?) som hade något slags cybertransvestitism för sig nyligen.
Jag räknade inte med såna som startade en tråd för att få Mogges stackars hjärta att slå volter, eller såna som har setts till en dag under forumets historia. Eller var det två...?

/BD, som kanske inte är lärling ändå.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Haha!

Det är mycket möjligt.
Inte bara möjligt. Du har visat dig värdig att räknas bland oss mästare.

Krille har flåsat mig i nacken sen dess.
Det där kan tolkas på olika sätt, och jag vill nog helst slippa veta vad du menar.
 
Top